Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?

Śląsk Cieszyński marką turystyczną

Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Polska Organizacja Turystyczna nadały podczas gali w Warszawie pięć Certyfikatów Polskiej Marki Turystycznej. Jeden z nich został przyznany Śląskowi Cieszyńskiemu, a to dzięki aplikacji złożonej przez Stowarzyszenie Rozwoju i Współpracy Regionalnej "Olza" w Cieszynie.

Poza Śląskiem Cieszyńskim wyróżnienie otrzymały miasta Lublin i Toruń oraz Kraina Wąwozów Lessowych oraz region Beskidów, z którym cieszyńskie stowarzyszenie mocno współpracuje.

Poza samą nagrodą, laureaci otrzymają wsparcie doradcze Polskiej Organizacji Turystycznej, miejsce na targach branżowych oraz będą uczestniczyć w wizytach studyjnych. - Marka w turystyce to są emocje i obietnica jakości oraz obietnica przeżyć. W tym momencie turystyka opiera się głównie na przeżyciach i emocjach. Ci laureaci to oferują oraz są na to gotowi pod względem oferty oraz pod względem organizacyjnym - mówił prezes POT Robert Andrzejczyk, cytowany przez portal Polskiego Radia 24.

To jest ukoronowanie ponad 5-letnich starań o uzyskanie tej marki. Ogłoszono konkurs w wyniku którego marka została wyłoniona, a wreszcie certyfikowana.  Możemy jej oficjalnie używać – przyznaje w rozmowie z OX.PL Mieczysław Szczurek Starosta Cieszyński, po czym dodał. Chcemy żeby Śląsk Cieszyński był rozpoznawalny właśnie przez tę markę. Wawel ma swojego smoka, a ja mam nadzieję, że za kilka lat takie skojarzenia będzie budziła właśnie ta marka.

W grupie wyróżnionych znalazły się również Beskidy. Z jednej strony mamy Śląsk Cieszyński, a z drugiej strony Beskidy, które są także marką z którą współpracujemy.  Współpraca z Euroregionem Beskidy nabrała takiego większego tempa w turystyce od czasu kiedy wstąpiliśmy do Śląskiej Organizacji Turystycznej. Wtedy staliśmy się tzw. partnerami subregionalnymi. Zaczęliśmy wspólnie na tej arenie regionalnej budować pewne rozwiązania o charakterze systemowym, sieciowym, reprezentując interesy naszych samorządów, ale również branży turystycznej. Historia potoczyła się nam w taki sposób, że Śląsk Cieszyński to taka płaszczyzna historyczno-geograficzna natomiast Beskidy to płaszczyzna głównie kojarzona z turystyką górską, ale także z folklorem, stylem bycia, komunikowania się, z której turyści lubią korzystać. Na potrzeby złożenia wniosku o certyfikat marki, podpisaliśmy porozumienie o współpracy dzięki temu nie tworzymy sztuczności. Współpracując unikamy trochę tych barier administracyjnych. Funkcjonujemy w różnych powiatach, organizacjach euroregionalnych. Dajemy prosty przekaz Beskidy i Śląsk Cieszyński – podkreśla Bogdan Kasperek  Dyrektor Biura Stowarzyszenie Olza.

Kasperek w rozmowie z naszym portalem wielokrotnie zwracał uwagę na transgraniczność. To właśnie szczególny wyróżnik Śląska Cieszyńskiego. Uzyskanie tytułu marki daje możliwość publikacji, uczestnictwa w pewnych kanałach promocji, wystawach, targach, współpracy z mediami zagranicznymi.

Wyróżnienie skomentował Bogdan Kasperek, dyrektor biura stowarzyszenia "Olza":

KR/ MSZ/ mat.pras.

źródło: ox.pl
dodał: Krzysztof Rojowski

Komentarze

0
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować: