Skoczów ma film o sobie
Kiedy twórcy filmu – na co dzień pracujący dla Telewizji Polskiej dostali zlecenie udali się na skoczowski Rynek. - Rany co tu pokazać? Jednak po kilkunastu dniach pracy, wiemy, że w tym filmie brakuje wielu interesujących miejsc, bo Skoczów jest ciekawym miasteczkiem. Jeśli czegoś będzie brakować, to nie miejcie nam tego za złe, bo chcieliśmy pokazać Skoczów naszymi oczami – mówi Robert Walczak, jeden z twórców filmu.
Skoczów do tej pory nie mógł pochwalić się profesjonalnym filmem promocyjnym. Teraz film pokazujący walory miasta można zobaczyć w internecie, a niebawem zostanie wydany również na płytach CD. – Nie chciliśmy tworzyć laurki. Skoczów to miasto tranzytowe a ten film to nasze subiektywne spojrzenie – dodał Robert Walczak.
Jak mówią sami skoczowianie, czasem na nowo można odkryć w tych 11 minutach własne miasto. – Czasem zastanawialiśmy się gdzie dana scena była kręcona, bo jest pokazana w oryginalny sposób – mówi Ewa Machej z Wydziału Funduszy Europejskich Urzędu Miejskiego w Skoczowie.
Film został nakręcony w jakości HD, pod hasłem „Skocz do Skoczowa” pokazjue atrakcje turystyczne i ciekawostki gminy. Przede wszystkimskoczowski Rynek, Kaplicówkę,muzea Gustawa Morcinka oraz Jana Sarkandra, kościoły, miejsca rekreacji i rozrywki. Przez miasto widza oprowadzają młodzi mieszkańcy, często z perspektywy rowerzysty. Nie trudni się dziwić szlaki rowerowe to jeden z głównych produktów turystycznych Skoczowa przez gminę przebiega Międzynarodowy Szlak Rowerowy Greenways Kraków – Morawy – Wiedeń.
Film można zobaczyć już na stronie internetowej Skoczowa, niebawem prezentowany będzie również na CD. Przygotowano go w trzech wersjach 11 i 3 minutowej,
Całkowity koszt wykonania profesjonalnego filmu reklamowego wyniósł 36 tys. zł. Większość z tej sumy, bo 20 tys. zł, to dofinansowanie ze środków europejskich.
Dorota Kochman
ZOBACZ FILM PROMOCYJNY SKOCZOWA:
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
