Rowerem już przejedziesz
Ścieżka rowerowa jest już otwarta dla ruchu. Jak informuje Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach, biegnąca po koronie lewostronnego wału Wisły w Harbutowicach, prace, które były wykonywane na około 400 metrowym odcinku, związane były z przywróceniem dobren nawierzchni na tym terenie. Jak mówi Linda Hofman, Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gliwicach, - odcinek kilkuset metrów szlaku rowerowego był wykorzystywany przez wykonawcę szeroko zakrojonych prac utrzymaniowych jazu Harbutowice jako droga dojazdowa. Ciężki sprzęt nadwyrężył nawierzchnię na wskazanym odcinku ścieżki rowerowej i należało przywrócić jej uprzedni stan. W tym celu przeprowadzono prace polegające na poprawie nawierzchni poprzez m.in. dołożenie nowej drobnej frakcji grysu kamiennego i zagęszczeniu gruntu. Ponadto całą powierzchnię utwardzono warstwą wierzchnią odpowiedniej mieszanki. Przedmiotowe roboty prowadzono w połowie maja. Teraz już żadnych problemów z przejazdem być nie powinno.
Jak dodaje pani rzecznik, prace utrzymaniowe koryt rzecznych, międzywala skutecznie minimalizują skutki powodzi i wezbrań a także zapobiegają suszy. W tym celu pracownicy Wód Polskich dokonują prac w korytach rzecznych, międzywala, prowadzą inwestycje w tym zakresie, budują, utrzymują i sterują pracą zbiorników. Jednak jak zaznacza, prace, które odbywały się w Harbutowicach, miały za zadanie przywrócić jedynie stan ścieżki. - Tam, gdzie to możliwe, przy współpracy z samorządem udostępniamy również korony obwałowań cieków dla ścieżek pieszych czy rowerowych. Jednak to nie Wody Polskie utrzymują ścieżki rowerowe. Dlatego też prace przeprowadzone na obwałowaniach Wisły w Harbutowicach nie będą kontynuowane przez Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach na innych odcinkach obwałowań - informuje Hofman.
Z prac, które toczą się w naszym regionie wymienić można jeszcze inwestycję w Brennej na Brennicy. Trwa tam odbudowa urządzeń wodnych zabudowy regulacyjnej. Zadanie wykonywane jest od mostu na ul. Głębiec w dół rzeki na odcinku około 1 km. Wyremontowane zostaną betonowe stopnie, rozebrane i zastąpione nowymi będą zniszczone stopnie drewniane. Nowe umocnienia techniczne zyskają również brzegi, poprzez uzupełnienie kamiennych opasek brzegowych. Koszt tych prac to blisko 1,4 miliona zł netto. - Remont przejdzie także żwirowa nawierzchnia wałów i ramp zjazdowych (wyrównane będą zagłębienia, a warstwa żwirowa o grubości 10 cm wzmocni nawierzchnię). Dodatkowo z obu brzegów rzeki znikną zakrzaczenia. Po zakończonych pracach wzrośnie bezpieczeństwo mieszkańców, zarówno w czasie wezbrań, jak również podczas korzystania z rzeki - dopowiada Linda Hofman. Sfatygowane i zniszczone progi stanowiły zagrożenie dla mieszkańców i turystów, którzy zwłaszcza latem korzystali z ochłody w wodach Brennicy.
JB
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.