Program „Dobry start” po nowemu
Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej (MRiPS) informuje, że od 1 lipca br. składanie wniosków będzie odbywać się tylko w formie elektronicznej, a obsługą w pełni zautomatyzowanego procesu zajmie się Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Dla osób, które do tej pory składały wniosek o świadczenie poprzez bankowość elektroniczną, PUE ZUS oraz system Empatia, zmiana nie będzie niewidoczna - składanie wniosków odbędzie się dokładnie w takim samym trybie. Świadczenie 300+ będzie wypłacane przez Zakład Ubezpieczeń tylko i wyłącznie na konto wskazane we wniosku.
Wniosek może złożyć matka, ojciec, opiekun prawny lub faktyczny dziecka, a także - w przypadku najmłodszych przebywajcych w pieczy zastępczej - rodzic zastępczy, prowadzący rodzinny dom dziecka czy dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej .
Wnioski będzie można składać od 1 lipca w sieci przez:
- Portal informacyjno-usługowy Emp@tia
- bankowość elektroniczną
- portal PUE ZUS
Termin mija 30 listopada.
AK, MRiPS
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.