Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Nie [przy]dzwoń za kierownicą

Jak twierdzą mundurowi prawie co czwarty wypadek drogowy jest skutkiem korzystania z telefonów komórkowych w czasie jazdy. Rosnąca skala tego niebezpiecznego zjawiska to sygnał do wprowadzenia dla kierowców działań motywujących do zmiany złych drogowych nawyków - rusza więc projekt ?Nie [przy]dzwoń za kierownicą?, którego celem jest uświadomienie kierowcom zagrożeń związanych z korzystaniem z telefonu podczas prowadzenia samochodu.

Na stacji paliw LOTOS w Brwinowie odbyła się konferencja prasowa promująca projekt "Nie [przy]dzwoń za kierownicą”  - Mam nadzieję, że akcja dotrze do jak najszerszego grona odbiorców, a przede wszystkim do zawodowych kierowców, którzy znaczną część swojego czasu spędzają za kierownicą. Z badań wynika, że zaledwie 24% uczestników ruchu korzysta z zestawów głośnomówiących, natomiast aż 65% ankietowanych kierowców przyznaje, że korzysta z telefonów komórkowych w czasie jazdy. To zatrważające statystki. Dlatego też, poprzez tego typu akcje chcemy zmieniać świadomość kierowców i ich poczucie odpowiedzialności za kierownicą – mówi Mariusz Sokołowski, rzecznik prasowy Komendanta Głównego Policji.

Z badań wynika, że ponad 47% ankietowanych kierowców rozmawia przez telefon w czasie jazdy i aż 65% czyta oraz pisze wiadomości tekstowe. Takie zachowania aż czterokrotnie zwiększają ryzyko wypadków. Jednak mimo to, liczba kierowców łamiących prawo w tym zakresie rośnie.

Korzystanie z telefonów komórkowych podczas prowadzenia auta w zdecydowanym stopniu obniża koncentrację i tym samym utrudnia bezpieczne poruszanie się po drodze, co grozi nie tylko prowadzącemu auto oraz pasażerom, ale również innym uczestnikom ruchu drogowego. Nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że samo zerknięcie na ekran telefonu – chociażby po to by sprawdzić, kto dzwoni – zajmuje kierowcy średnio 5 sekund. Przez ten czas, jadąc z prędkością 80 km/h, pokonuje on odcinek drogi równy boisku piłkarskiemu.
Akcja ruszyła również w sieci, kierowcy stosowne informacje znajdą na stronie  internetowej kampanii: www.bezkomorki.pl. Akcja ma również swoje strony w popularnych sieciach społecznościach takich jak Facebook i Instagram

(red/mat.pras.)

 

źródło: ox.pl
dodał: CR

Komentarze

6
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2015-04-25 19:12:49
marian1951: Taka jest natura większości polskich kierowców,nawet w samochodach służbowych,firmowych nie ma zestawów głośnomówiących,które kosztują grosze a kierujący samochodem za kilkadziesiąt tysięcy rozmawia z ręki.Typowe polskie buractwo.
2015-04-25 20:59:58
tunia27: No i powinni po pierwsze zacząć od tego policjanci. Nie raz miałam okazje widzieć mundurowych prowadzących służbowe auto i rozmawiających przez telefon
2015-04-26 09:07:17
Volvik: ... w czasie jazdy głównie rozmawiają kobiety - co druga baba jedzie i gada przez telefon, a jak zostanie zatrzymana to jest głęboko zbulwersowana. No cóż.. - taka kobieca natura.
2015-04-26 09:18:23
irzi: tunia27 - masz rację. Też się z tym spotkałem
2015-04-30 09:11:01
m.emer: Ja natomiast bardzo często spotykam się z tym o czym pisze pisze Volvik. Nie ma w tym żadnej przesady, ani dyskryminacji - kobiety non stop gadają. Jechać za bardzo taka nie umie, ale przez komórkę nawija jak najęta.
2015-04-30 09:11:10
m.emer: Ja natomiast bardzo często spotykam się z tym o czym pisze pisze Volvik. Nie ma w tym żadnej przesady, ani dyskryminacji - kobiety non stop gadają. Jechać za bardzo taka nie umie, ale przez komórkę nawija jak najęta.
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: