Mobilny bilet w Cieszynie
W stolicy powiatu od 20 stycznia br. już nie trzeba martwić się o zakup biletu na np. autobus - można zrobić to przy pomocy specjalnej aplikacji mobilnej. - System moBILET stanowi wygodną i nowoczesną alternatywę dla tradycyjnego systemu dystrybucji biletów komunikacji miejskiej. Rozwiązanie to daje pasażerom komunikacji miejskiej dostęp do wszystkich potrzebnych biletów zawsze i wszędzie przez 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu, bez konieczności szukania kiosku czy posiadania gotówki na ich zakup. Użytkownik może również w prosty i szybki sposób skasować dowolny rodzaj biletu. Aplikacja moBILET działa na zasadzie elektronicznej portmonetki – tzw. Przedpłata(prepaid) na indywidualny rachunek moBILET, otrzymany podczas rejestracji – klient może skorzystać wówczas z tradycyjnego przelewu bankowego, karty kredytowej, szybkiego e‑transferu poprzez panel użytkownika - informuje Zakład Gospodarki Komunalnej w Cieszynie.
System składa się w dwóch elementów - portalu, gdzie można zarządzać kontem użytkownika oraz aplikacji, którą pobiera się na telefon: - Aplikacja jest każdorazowo nie tylko dostosowywana przez system do danego modelu aparatu telefonicznego GSM, by zoptymalizować działanie na danym urządzeniu, ale też w pełni personalizowana, by zapewnić jak największe bezpieczeństwo Użytkownikowi. Za jej pomocą zarówno kierowcy jak i pasażerowie komunikacji miejskiej wydają serwerom zdalne komendy, co sprowadza się do nawiązania połączenia Internetowego z serwerem i automatycznego przesłania odpowiednich informacji z zastosowaniem transmisji danych w technologii GPRS, HSDPA lub UMTS - tłumaczy cieszyński ZGK.
Żeby ściągnąć aplikację na swój telefon i moc korzystać z niej przy zakupie biletów, należy zarejestrować się na www.mobilet.pl
Przypomnijmy, że niedawno Cieszyn wprowadził system powiadamiania SMS, dzięki któremu można być na bieżąco z miejskimi imprezami oraz otrzymywać na komórkę SMSy z komunikatami i ostrzeżeniami (Pisaliśmy: Wyślą ci smsm z urzędu). Burmistrz miasta, Mieczysław Szczurek ma nadzieję, że mobilne bilety ułatwią życie mieszkańcom: - To kolejny krok zmierzający do ułatwienia codziennego życia mieszkańców. Może to tylko zakup biletu, ale wiem z doświadczenia, że często takie drobne sprawy sprawiają duży problem. Mam nadzieję, że moBILETY przyjmą się w Cieszynie i że w niedługim czasie staną się popularnym sposobem na podróżowanie po Cieszynie - komentuje.
Czy mobilne bilety sprawdzą się w Cieszynie? A może podzielą los mobilnych płatności za skoczowskie parkingi (Pisaliśmy: Już nie zapłacisz telefonem )? Przekonamy się niebawem. A co Wy myślicie o technologicznych zmianach w komunikacji miejskiej? Zachęcamy do wyrażania swojej opinii.
(red.)
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.