Międzynarodowa konferencja o tematyce wartości kształcenia dla zrównoważonego rozwoju
Wykłady zostały przygotowane zarówno przez wykładowców polskich uczelni, jak i gości, zaproszonych z zagranicy. Wśród mówców znaleźli się między innymi goście z Wiednia, którzy zabrali głos w tamach związanych z działaniami ekologicznymi i wartościami etycznymi na przykładzie polityki klimatycznej, modelach działania i kształcenia w duchu zrównoważanego rozwoju i duchowości oraz o zielonej pedagogice i jej zasadach etycznych.
Wśród polskich naukowców znaleźli się głównie wykładowcy z Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji, a także z innych wydziałów Uniwersytetu Śląskiego. Zabierali głos w kwestiach związanych z duchowością we współczesnej ekologii, celach zrównoważonego rozwoju, jako inspiracji dla kształtowania podmiotowości uczniów w szkolnej edukacji, czy też o nowych drogach zrównoważonego rozwoju w kontekście wprowadzonej w Polsce reformy edukacji.
- Ustalając priorytety działań, należy wziąć pod uwagę aspekty takie jak: inne przyczyny oprócz zmian klimatu, czyli rozwój populacji, wzrost dobrobytu, niszczenie ekosystemów z innych powodów, niż zmiany związane z klimatem, a także kierowanie państwem, tutaj jednym z ważniejszych aspektów jest podejmowanie odpowiednich działań antykorupcyjnych – można było usłyszeć w czasie trwania wykładów.
Po zakończeniu części wykładowej, uczestnicy konferencji mieli możliwość wzięcia udziału w warsztatach metodycznych. Łącznie odbyły się trzy rodzaje warsztatów: „Ekologia Nadziei”, „Śmierć w zrównoważonym rozwoju” oraz „ Cele zrównoważonego rozwoju, czyli cele mojej codzienności, by zmieniać siebie i świat”. Po zakończeniu warsztatów nastąpiło oficjalne podsumowanie oraz zakończenie konferencji.
JŚ
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
