Macura o transporcie publicznym
Tematem kolejnego (03.10) spotkania z kandydatami Akcji Samorządowej AS był transport publiczny. Ryszard Macura najpierw podsumował to co udało się zrobić w tym zakresie przez ostatnie 4 lata. Wymienił m.in.: powołanie wspólnej komisji transportowej dla powiatu cieszyńskiego i bielskiego w celu wsparcia odtworzenia linii kolejowej nr 190; opracowanie studium transportowego dla Miasta Cieszyna; opracowanie materiału analitycznego - Linia kolejowa nr 190 Bielsko-Biała – Cieszyn istotnym elementem rozwoju Śląska Cieszyńskiego w ramach subregionu południowego województwa śląskiego; oddanie do użytku Dworca Cieszyn. Wprowadzanie w życie Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej.
W drugiej części spotkania Ryszard Macura przedstawił podstawowe założenia spójności systemu transportu publicznego dla powiatu cieszyńskiego. Zaznaczył, iż system powinien obejmować transport kolejowy, ale również autobusowy pomiędzy miejscowościami oraz miejski. Dla powiatu cieszyńskiego ważne są wszystkie połączenia kolejowe dziś i w przyszłości łączące nasze miejscowości ze sobą i z ośrodkami zewnętrznymi – mówił Macura. Podkreślał, iż na wszystkich liniach istotny jest czas przejazdu, a linie autobusowe mają być uzupełnieniem transportu kolejowego. Macura dodał, iż przewoźnicy powinni otrzymywać pozwolenie na realizację usług pakietami, które obejmowałyby zarówno kursy rentowne, jak i nierentowne. Komunikacja miejska według włodarza powinna być dostosowana do komunikacji łączącej miejscowości.
Zasadniczymi krokami przy budowie spójnego systemu transportu publicznego, według włodarza są: scalanie różnych środowisk dla idei modernizacji linii kolejowej nr 190 na odcinku Cieszyn – Bielsko-Biała; ankieta wśród kandydatów z okręgu nr 1 na radnych sejmiku wojewódzkiego oraz wśród kandydatów na prezydenta Bielska-Białej na temat priorytetowego zaangażowania się w projekt modernizacji linii 190; utworzenie zespołu roboczego, składającego się z przedstawicieli samorządów terytorialnych, firm transportowych oraz organizacji działających na rzecz rozwoju transportu publicznego. Jego zadaniem byłoby m.in. określenie priorytetów, harmonogramu oraz podmiotów odpowiedzialnych za poszczególne działania. Taki zespół jak zaznaczył Macura, powinien być utworzony do 31.12.2018 roku; kolejny krok to przedstawienie opinii publicznej pierwszych wyników prac zespołu roboczego – do 31.03.2019. Kolejne podsumowania powinny następować co kwartał – podkreślał Macura.
MSZ
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.