Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Linia kolejowa ze Skoczowa do Bielska zostanie wyremontowana!

Jeszcze przed południem pisaliśmy o większych szansach na remont linii nr 190 ze Skoczowa do Bielska, a przed momentem zapadła decyzja o przyznaniu finansowania ze środków z budżetu państwa, w ramach programu Kolej+. Oznacza to, że inwestycja zostanie zrealizowana!

O sukcesie informuje stowarzyszenie Aglomeracja Beskidzka, które opracowało studium planistyczne projektu. Rewitalizacja linii obejmie budowę nawierzchni torowej i kilkudziesięciu obiektów inżynieryjnych, przejazdów, przejść kolejowych, a także utworzenie nowych przystanków (m.in. Skoczów Bajerki II, Bielsko-Biała Osiedle Polskich Skrzydeł, Bielsko-Biała Stare Bielsko, Bielsko-Biała Listopadowa). Pociągi na tej trasie osiągać będą prędkość nawet do 120 km/h na odcinkach prostych i 70 km/h na łukach.

Jak podkreśla stowarzyszenie, dzięki inwestycji można będzie podróżować nie tylko między Bielskiem-Białą a Cieszynem czy Wisłą, ale możliwe będzi utworzenie tzw. kolei aglomeracyjnej.

KR

źródło: ox.pl
dodał: Krzysztof Rojowski

Komentarze

28
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2023-04-11 13:43:40
: Bardzo dobra wiadomość. Stolica Podbeskidzia będzie miała możliwość stworzenia kolei aglomeracyjnej z czterech kierunków, co jest standardem w większości miast starej Unii. Bardzo dobrze, że dziś naprawiane są błędy pierwszych dekad III RP, czyli likwidacji zbiorkomu.
2023-04-11 14:37:11
E2rd: HURA!!!
2023-04-11 16:05:01
przemek1211: Genialnie :-)
2023-04-11 17:34:05
Finance007: Jesteśmy prywatnymi inwestorami i zapewniamy kredyty biznesowe i osobiste po przystępnej stopie procentowej z elastycznym planem płatności. Nasze usługi są bardzo elastyczne, szybkie i różnią się od typowych operacji bankowych lub innych. info(at)elitefinanceinc.com
2023-04-11 17:34:52
paulus601(dawny paulus60): Miejmy nadzieję, że się uda Wtedy całe zadanie w postaci rewitalizacji linii do Wisły Głębiec i Cieszyna nabierze pełnego sensu.
2023-04-11 18:05:56
Artur_z_bažin: niezdrowo podnieconym uzmysławiam, że wkroczyliśmy w okres intensywnej kampanii przedwyborczej, a to oznacza wysyp haseł takich jak ta kolej albo milion elektryków, prom narodowy, sto tysięcy mieszkań, dziesięć tysięcy helikopterów bojowych najnowszej generacji, CPK, lista jest bardzo długa i bardzo proszę niech mnie nikt nie prowokuje bo mi się nie chce litanii wypisywać - licytacja na obietnice dopiero się zaczyna, a ciemny lud już na zakupach
2023-04-11 18:07:15
Artur_z_bažin: ostatnia kampania PiS to były m. in. autobusy dla każdej wioski - HAHAHAHA :D
2023-04-11 18:09:08
Artur_z_bažin: myślą elity że cieszyniocy momentalnie zapomną, że im w szpitalu pediatrię zamknęli? - może niektórzy zapomną, ale ci co im dzieci zachorują szybko się obudzą z wyborczej maligny
2023-04-11 18:21:19
miriam11: Zapomną,zapomną, już czuć piękny zapach kiełbasy.
2023-04-11 18:33:31
Artur_z_bažin: damianom vel ryśkom, także paulusowi: połączenia kolejowe lokalne takie jak Cieszyn-Goleszów-Wisła-Skoczów-Bielsko miały głęboki sens w PRL-u, kiedy państwowe autobusy i pociągi były praktycznie jedynymi środkami komunikacji na duża skalę - pociągi lokalne u nas padły jak tylko pobudowano nowe drogi a obatele pokupowali sobie auta, i nic w tym dziwnego - kto myśli, że dla jego widzimisię będzie stać nas na utrzymywanie trasy Cieszyn-Bielsko kiedy autem tę trasę robi się w 30 minut ten jest fantastą, przecenia zasobność publicznej kasy i zwyczajnie daje się nabrać politykierom - ona jest owszem pełna ale długów, za to pociągi które z Cieszyna i Wisły uruchomiono są niemal puste, każdy sobie to może sam sprawdzić
2023-04-11 18:48:06
: Artur. W Niemczech jest 13 tys km autostrad i jednocześnie uruchamia się 17 tys pociągów dziennie. Pracowałem jako elektryk budowlany na terenie całych Niemiec i jedynie do Dinskelbühl w Bawarii nie było możliwości dojechać pociągiem... Jedno drugiemu nie przeszkadza... Na trasie z Gliwic do Katowic jest autostrada S4 o trzech pasach ruchu, DW902 o parametrach miejskiej autostrady i są zaawansowane prace, by dobudować drugą parę torów, by oddzielić ruch kolejowy aglomeracyjny od dalekobieżnego... Nawet w USA likwidację komunikacji szynowej uznaje się za błąd...
2023-04-11 18:49:11
: Oczywiście autostrada A4...
2023-04-11 19:57:48
Artur_z_bažin: Damian. W Niemczech jest bardzo wiele rzeczy których u nas nie ma. Między innymi i przede wszystkim pieniądze. W Dubaju także. Pracowałeś w Dubaju? Jak nie to dobrze bo byś nam tu jeszcze większy kit pociskał. Tak więc popracowałeś a teraz zejdź na ziemię. Polska jest rekordowo w swej historii zadłużonym krajem. Masz zawsze do wyboru: albo wydawać dziesiątki i setki miliardów na 500+, biskupów, przekopy mierzei itp idiotyzmy, albo na budowę i dotowanie linii kolejowych i przejazdów - jedno i drugie już się nie da, nie pożyczą nam więcej a i dzieciom nie wypada takiego garba zostawiać w spadku. W USA wiele rzeczy się uznaje za błąd, tak samo w Chinach i w RPA - jednocześnie to co jedni tam uznają za błąd, inni za dobry pomysł i vice versa, i tak jest wszędzie. Głosuj na PiS i Końdefekację, będziesz miał psińco, ani pociągów ani aut. Jak nas z UE w końcu Kaczyński wyprowadzi wtedy dopiero się przekonasz co to znaczy prawdziwe problemy komunikacyjne. Ale raczej zwiniesz ogon pod siebie i nie będziesz tu przepraszał za swoje poematy. Nie fanzol chłopeczku.
2023-04-12 05:19:20
iga: Artur z b czerwony robalu A jak rudy likwidował te linie kolejowe w 2009 roku co wtedy pisałeś ?
2023-04-12 07:23:23
Artur_z_bažin: iga z d..., czerwony idioto, ja nie wiem czy szef PKP był rudy i w którym roku a ja w 2009 na ten temat nie pisałem nic, pisdzielska hołoto
2023-04-12 09:58:03
: Artur. Nie jestem ogólnie zwolennikiem żadnej partii w Polsce. Uważam, że do motoryzacji wielu ludzi w po komunie zostało po prostu przymuszonych, a likwidowanie zbiorkomu było elementem tej samej polityki, jak zamykanie zakładów pracy itd. Efektem tego są miliony rodaków w krajach starej unii i wyspach brytyjskich. Dziś o jakości życia w mieście decyduje w dużej mierze jakość komunikacji miejskiej. Jakoś nikt się nie martwi tym, że mld PLN kosztował rozwój dróg szybkiego ruchu, których mam już prawie 5 tys km. I dobrze. Tu jest jedynie modernizacja istniejącej linii kolejowej, co nie wymaga np. wywłaszczeń. Gdyby urealnić koszty korzystania z infrastruktury drogowej, to cena za jeden przejazd byłaby w wysokości opłat za francuskie autostrady... Koszty motoryzacji to też społeczne koszty wypadków drogowych, jakiej kilkadziesiąt mld PLN rocznie, czyli leczenie poszkodowanych, renty dla sierot, inwalidów, naprawy infrastruktury. I kto za to płaci? Pan, pani, wszyscy... Dziś nikt nikogo do jazdy pociągiem nie przymusza, a na frekwencję przewoźnicy nie narzekają. Ps nie jestem socjalistą, komunistą, a wolnościowcem. Ekonomia jest jak d...a, każdy ma swoją. Nie koniecznie mam ochotę na zakup drugiego auta w rodzinie, bo mamy ważniejsze wydatki... Dlatego popieram odbudowę i rozwój zbiorkomu, jako alternatywy.
2023-04-12 14:25:02
Artur_z_bažin: Damian. Może jesteś młody a może masz objawy demencji w postaci zaników pamięci. Nie wiem, w każdym bądź razie nie ogarniasz historii najnowszej tego kraju, 1945-1990. Zmuszeni to przez 45 lat ludzie tu mieszkający byli do autobusów i pociągów, bo opcja auto była dostępna wtedy tak jak dziś prywatny helikopter. Te państwowe autobusy i pociągi były wiecznie brudne, śmierdzące, zawsze przepełnione, opóźnione itd. Pogadaj ze starszymi. Ja jako wolnościowiec kupiłem sobie auto i śmigam do Bielska wygodną dwupasmówką. I nie mam nic przeciwko budowaniu linii kolejowych i nawet darmowych taksówek powietrznych na życzenie, pod warunkiem że nie za moje pieniądze. Jako wolnościowiec uważam, że fundowanie za ciężkie miliony kilku innym wolnościowcom czy niewolnościowcom pociągów dla ich widzimisię jest zwykła fanaberią i marnotrawstwem. Wyliczenia twoje są z sufitu, demagogiczne i fałszywe. Uruchomienie pociągu do Bielska nie sprawi, że znikną ofiary wypadków drogowych. Bzdura. O katastrofach kolejowych nawet nie wspominam, ty zresztą też nie, ciekawe. W Polsce ginie rocznie na drogach we wszystkich wypadkach około 3000 osób, a w sumie umiera około 400 000. Znaj proporcjum, mocium panie. A frekwencja dziś w lokalnych pociągach jest ZNIKOMA, wie o tym każdy kto czeka Cieszynie czy Skoczowie przed zamkniętym w szlabanem i patrzy na niemal puste składy przetaczające się wolno po torach. Popieram pociągi pod warunkiem, że nie moim kosztem. Niech każdy zapłaci za bilet tyle ile on wart,m wtedy szybko zrozumie że lepiej kupić drugie i trzecie auto.
2023-04-12 16:05:43
Teresa Papkala: Artur Twój nick ze wskazaniem miejsca - może zamieszkania - sugeruje, że masz specjalną furę żeby wyjechać z tego bagna. Specjalne ślizgi na kołach?
2023-04-12 16:08:10
: Artur. Jestem z rocznika 1975 i dobrze pamiętam szarzyznę lat 80-tych i ówczesne standardy podróżowania. Wychowałem się w domu, gdzie był samochód od 1979 roku. W poniedziałek byłem w moich rodzinnych Gliwicach i razem z rodziną oglądaliśmy niedawno otwarte nowe Centrum Przesiadkowe połączone z wyremontowanym parę lat temu dworcem. Wreszcie w Gliwicach zagościła Europa. Teraz autobusy ZTM jeżdżą do Sośnicowic, Pyskowic i Rudzińca, gdzie wcześniej jeździły tylko PKS-y. Komuna obrzydziła ludziom zbiorkom... W jednej z piosenek było hasło 'Wolność ma zapach benzyny' We wspomnianych Sośnicowicach w powiecie gliwickim burmistrz, który stwierdził, że młodzież do szkół średnich ma dojeżdżać samochodami, już dawno nie jest burmistrzem... Jest to dowód, że jest zapotrzebowanie na zbiorkom i nie jest to fanaberia paru dziwaków. Auta w Polsce zawsze były drogie i będą drogie, paliwo też... Nigdy nie byłem fanem motoryzacji, ale zawsze lubiłem podróżować. Dziś pracuję jako zawodowy kierowca dostawczego busa, choć mam wyższe wykształcenie, pracowałem też w Niemczech w latach dziewięćdziesiątych i po 2016 roku. Ogólne przejechałem już 17 europejskich krajów i bywam też na wyspach brytyjskich. Nie choruje na demencję... Polska jest krajem demokratycznym i najwidoczniej wolą większości jest odbudowa linii 190 i niech tak będzie... I proszę o choć trochę kultury w komentarzach, bo obrażanie kogoś nie mając argumentu to dno dna...
2023-04-12 16:51:46
RysiekK22: Teoretycznie państwo nie musiałby sie zajmywać budowo linii kolejowych i prowadzeniem firm wożących pociągami. Wystarczyłoby by spełniło swego obowiązka i nakładało restrykcje wobec samochodozy złośliwej (strefy 0-emisyjne, ograniczenia prędkości itp ) oraz zaniechało kosztownych inwestycji dal ałtkowców. Wtenczas na zasadach "wolnego rynku" ( który ałtkowcy , pseudoliberałowie, korwiniści i tym podobne indywidua rozumią bardzo wąsko -tak by im pasował ) wożenie koleją stałoby się dobrym byznesem i nie potrzebowałoby dotracyj. Niestety ponad 100 lat temu przyjęto kierunek wręcz przeciwny - zgodny z brudnymi interesikami motoprzemysłu i tłustych szuj z detroit i ich naśladowców oraz nafciarzy. "Odkręcanie" tego megaprzekrętu jest wiec procesem bardzo bolesnym i wymaga aktywnych działań władzy we wszystkich obszarach , zarówno tych na zasadzie "marchewki" , jak i "kija". Świadomi Obywatele zapewne widzo że władza nie rwie się do tego, a wręcz sabotuje ( nie trzeba daleko szukać przykładów :( ) więc pier..niczenie że obywatele "wolą ałtami" jest skrajnym dyletanctwem i ściemą dobrą do utrzymywania prostaczków w ich ogłupieniu
2023-04-12 19:45:53
Artur_z_bažin: Damian. Faktycznie dość młody jesteś i masz prawo mieć ograniczoną zdolność rozumienia historii. Pod koniec Gierka już się w rodzinach pojawiały maluchy, ale zaraz potem benzyna była na kartki i inflacja kosmiczna. Państwowe pociągi i autobusy były jak wyrok. Nie wiem czy coś ci to mówi, benzyna na kartki 20 litrów/miesiąc. W Żorach od ładnych kilku lat przejazdy autobusami miejskimi są bezpłatne. Kto bogatemu zabroni, zwłaszcza jeśli jest frekwencja. W Cieszynie też by tak mogło być, tylko wtedy miasto musiałoby przestać dotować co innego, komuś zabrać, kwestia wyboru. Jako wolnościowiec wzruszam ramionami na decyzje władz Gliwic i okolicy, nie wiem jaki jest ich stan kasy i nigdy tam raczej nie będę jeździł ich autobusami. Do Bielska też nie, ani pociągiem. Ty może wierzysz w obietnice wyborcze. Jeśli uważasz je za przejaw demokracji to znaczy że twoje wykształcenie nie objęło takich kwestii. To nie żadna wola większości tylko polityczna decyzja jednego polityka o rzuceniu lokalnie chwytliwego hasła w środek lokalnej kampanii. Pewnie zrobili badania jak zwykle i tak im wyszło, że się opłaca rzucić temat. Auta i paliwo do nich są drogie nie tylko w Polsce, ale jeśli myślisz, że pociągi jeżdżą za friko to się grubo mylisz. Masz prawo czuć się obrażony tym że ktoś się z tobą nie zgadza, ale proszę nie wmawiaj sobie że nie przedstawiłem żadnych argumentów. Ty po prostu ich nie chcesz przyjąć do wiadomości, być może nawet nie przeczytałeś.
2023-04-12 20:07:07
Artur_z_bažin: Teresa twój nick ze wskazaniem nazwiska - może twojego - sugeruje, że tkwisz po uszy w bagnie skoczowskiego ratusza. Może najwyższa pora się wyśliznąć stamtąd?
2023-04-12 20:11:25
Artur_z_bažin: Damian. ps. nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, że tak jak mrzonki o taniej i powszechnej publicznej komunikacji samo hasło "zbiorkom" jest również popłuczyną po sowietach i komunie - kołchoz, gazprom, uniwermag, w dobrym towarzystwie się ulokowałeś
2023-04-12 20:29:35
RysiekK22: w temacie zbiorkomu innego niż pociągi to przypominam : państwo wcale nie musi samo wozić autobusami i tramwajami. Wystarczy że uprzywielejuje firmy świadczące usługi przewozu zbiorowego wykonywane wedle wymagań polityki transportowej ( spokojna przepisowa jazda, punktualność, wygoda dla pasażerów efektywność przestrzenna i energetyczna zeroemisyjność, itp )_.. to od razu takie wożenie to stanie się dobrym biznesem --- Porównywanie polityki transportowej wymuszającej takie działanie zgodne z Interesem Publicznym do "komunizmu" świadczy albo o całkowitej ignorancji porównującego, niezrozumieniu słowa "komunizm"...albo o bezczelnej próbie dalszego ogłupiania prostaczków-ałtkowcuf dających się na to nabrać
2023-04-12 21:07:34
: Artur. Właściwie cała ta polemika jest bez sensu, bo każdy z nas nie ma wpływu na tą czy inna decyzję władz. Natomiast poziom Twoich wypowiedzi mógłby służyć za materiał do pozwu o zniesławienie. Ja takiego nie złożę, natomiast ktoś mógłby się poczuć urażony i skierować sprawę do sądu cywilnego. Nie interesuje mnie wiek adwersarzy. To tyle. Bez odbioru.
2023-04-12 22:18:38
Artur_z_bažin: Damian. Jajcarz z ciebie. Albo ci do nosa padze.
2023-04-13 15:13:20
RysiekK22: Nieprawda !!!!!! nieprawda że obywatel nie ma wpływu na decyzje !!!! Odkąd panuje (ułomna) demokracyja to ma wpływ prawie pełny, ino że z powodu intelektualnego lenistwa i ograniczenia większości wyborców nie uczyniono dotąd kwestyj transportu jednymi z ważniejszych punktów kampani wyborczych. Gdy zaś władza Cieszyna ogłosiła konsultacyje społeczne w temacie "planu transportowego" to aktywnie uczestniczyło ledwie kilkanaście osób ( nie wspominając o tym że poważnego wkłada merytorycznego wniósł ino jeden obywatel )
2023-06-12 15:28:07
blookerss: Mentalność PO likwidować .. !
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: