Linia kolejowa Bielsko-Cieszyn wśród priorytetów Lewicy
Ze wstępnych szacunków posła, przeprowadzenie niezbędnych prac pochłonęłoby około 350 mln zł. - Inwestycja jest od lat oczekiwana zarówno przez mieszkańców, jak i samorządowców miejscowości położonych wzdłuż linii kolejowej. Linia ta ma duże znaczenie turystyczne, pozwoliłaby także na sprawny, ekologiczny i tani dojazd mieszkańców regionu do pracy czy szkoły. Dobra oferta kolejowa, która przyciągnie pasażerów podróżujących między powiatami, pozwoli odciążyć sieć uliczną Powiatu Cieszyńskiego - informuje biuro poselskie Przemysława Koperskiego.
Wśród innych propozycji Koperskiego znalazły się: zwiększenie nakładów na program "Anty Kopciuch 2020" (szacunkowy koszt: 400 mln zł), budowę dróg ekspresowych łączących Bielsko-Białą z Krakowem (600 mln zł) i Bielsko z Kosztowym (300 mln zł), stworzenie węzła drogowego na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 1 z drogą wojewódzką 933 w Pszczynie (82 mln zł), modernizację zabytkowego dworca kolejowego w Czechowicach-Dziedzicach (28,5 mln zł) czy dofinanowanie beskidzkich GOPR i WOPR (500 tys. zł).
Zdaniem polityka, pieniądze na realizację tych wszystkich przedsięwzięć powinny być pozyskane dzięki zmniejszeniu wydatków na Fundusz Kościelny, Wojska Obrony Terytorialnej, Duszpasterstwo Wojskowe, Instytut Pamięci Narodowej oraz Kancelarię Prezesa Rady Ministrów.
KR/Biuro Poselskie Przemysława Koperskiego
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.