Kierujesz życiem!

Wystartowała kampania ''Kierujesz życiem'' skierowana do młodych kierowców w wieku 18-24 lat, gdyż to oni są sprawcami 20% wypadków.

Kampania „Kierujesz życiem” ma na celu kształtowanie świadomości oraz zachęcenie odbiorców do przestrzegania przepisów ruchu drogowego w zakresie obowiązujących limitów prędkości jazdy oraz dostosowania tej prędkości do warunków ruchu, ze szczególnym uwzględnieniem odbiorców w grupie wiekowej 18-24 lata.

Kampania „Kierujesz życiem” poprzedza rozpoczynającą się w przyszłym tygodniu akcję Policji „Prędkość", mającą na celu kontrolę przestrzegania prawa w zakresie dopuszczalnych limitów prędkości, a tym samym ograniczenie liczby zdarzeń drogowych poprzez dyscyplinowanie tych kierowców, którzy prowadzą pojazdy z prędkością większą od dozwolonej lub w inny sposób łamią obowiązujące przepisy ruchu drogowego.

W 2016 r. w 33 664 wypadkach drogowych śmierć poniosło 3026 osób, a 40 766 zostało rannych. Z danych Policji za ubiegły rok wynika, że szczególną uwagę należy zwrócić na wypadki spowodowane w wyniku niedostosowania prędkości jazdy do warunków ruchu, ponieważ nadal jest to główna przyczyna wszystkich wypadków zaistniałych na polskich drogach z udziałem kierujących.

Najwyższym wskaźnikiem liczby wypadków charakteryzuje się grupa tzw. młodych kierowców w wieku 18-24 lat. W 2016 r. byli oni sprawcami 20% wypadków powstałych z winy kierujących, w których zginęły 542 osoby, a 7 790 zostało rannych. Jest to grupa osób, którą cechuje brak doświadczenia i umiejętności w kierowaniu pojazdami i jednocześnie duża skłonność do brawury i ryzyka.


(KGP/ KRBRD)

źródło: OX.PL/mat.pras.
dodał: NG

Komentarze

10
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2017-08-26 12:25:48
hanbes: Wszystkim co kierujesz to musisz kierować z rozumem a o ile wiem (bo to widać na drogach), szczególnie właściciele aut marki tej na zdjęciu powyżej, mają go w mikroskopijnych ilościach... Choć to nie wina marki a tych co siedzą w środku. Oby ta akcja nie ograniczała się tylko do pomiarów prędkości, o innych konkretach cisza...
2017-08-26 15:28:13
roman123: a ja zapytam jak długo jeszcze przez aplikację typu \"janosik\" ludzie będą ginąć na drogach? Nikt tego problemu nie widzi? Janosik ostrzega przed patrolami i kontrolami. Więc nie ma miśków to można zapier... 120 przez wioskę obok szkoły. To powinno być zakazane.
2017-08-26 17:58:39
Równo-mierny: roman123 zapytałem kiedyś na profilu Bielskich Dróg na Fb, czy autorzy nie mają jakichkolwiek wątpliwości co do bezpieczeństwa zgłaszającego jak i innych uczestników ruchu, podczas gdy robi on zdjęcie jakiemuś zdarzeniu podczas prowadzenia pojazdu lub się zatrzymuje w niebezpiecznym miejscu aby tylko być tym pierwszym, który zgłosi newsa... ? Przecież po zdjęciach widać nie raz, że są robione z miejsca kierowcy i w czasie ruchu pojazdu... Odpowiedzi nie było, mój post usunięto, a mi zablokowano dostęp do profilu????. Tak to właśnie autorzy takich \"serwisów\" czy aplikacji martwią się o bezpieczeństwo na drogach, liczy się własny interes i zarobiona na tym kasa...
2017-08-26 20:06:06
skuter66: Nie broniąc nikogo 80% robią starsi kierowcy.
2017-08-26 22:23:43
Przepierón: @skuter66, ale tylko wg- twoich kretyńskich obliczeń analfabety wynika, że podzieliłeś przez poszkodowanych a nimi są starsi, ja słyszałem, że najbardziej poszkodowane są starsze osoby, piesi, dzieci, kobiety w ciąży, przejeżdżane jak żaby, jeże na przejściach dla pieszych przez pijanych bądź naćpanych nastolatków w poklejonych bmwicach bądź alfach, ale mam dla ciebie wspaniałą wiadomość, ty nie pozostaniesz wiecznie młody, też kiedyś będziesz stary ... , obyś ino zamiast autym jeździć o bierłach na srocz nie łaził a fajne siksy ciebie z tego srocza dźwigać nie musiały.
2017-08-27 11:49:10
Równo-mierny: Skuter owszem, tyle że z każdej kategorii wiekowej, co wciąż statystycznie przemawia na niekorzyść młodych kierowców. Dodatkowo wg statystyk wypadki spowodowane przez \"młodocianych\" kierujących przodowały też pod względem tragiczności w skutkach...
2017-08-27 12:26:33
Charles: Młodociane gnoje i kibolska muzyczka i wszystko jasne. Jooooł.
2017-08-27 16:56:25
bronek91: Najwięcej zależy od doświadczenia na drodze. Zaostrzone egzaminy nie wyeliminowały tego problemu. Niestety, ale w tej grupie wiekowej, każdy kierowca jest młody, nie tylko wiekiem ale i stażem... Przy tym systemie szkolenia problem z tą grupą wiekową będzie zawsze! Nie chodzi o to, aby dalej utrudniać egzamin, o ile się w ogóle jeszcze da, ale wydłużyć proces nabywania umiejętności praktycznych na drodze.
2017-08-28 16:24:10
mitsutech: A ja proponuję wprowadzenie specjalistycznych dla badań kandydatów na kierowców. Takie ogólne (i z przymrożeniem oka) jak są teraz to zdecydowanie za mało. Oprócz ogólnych badań (okulista itp...) każdy przyszły kierowca powinien być zbadany obowiązkowo przez psychiatrę, oraz przez psychologa znającego problematykę psychologii transportu, a przede wszystkim każdy powinien zaliczyć test psychotechniczny. Moim zdaniem taka procedura znacznie ograniczyła by dostęp bezmózgowcom do prawa jazdy. Aby być kierowcą trzeba najpierw do tego dorosnąć, trzeba zdawać sobie sprawę z nieodwracalności zdarzeń, z konsekwencji złych decyzji, a tym samym z odpowiedzialności za swoje czyny, a przede wszystkim trzeba mieć zdrowy rozum. Te kryteria niestety póki co nie wszyscy spełniają.
2017-08-28 16:30:13
mitsutech: ...dopiero potem powinno się iść na kurs prawa jazdy i na egzamin.<br />Teraz wszyscy (po 18-tce) chca mieć prawo jazdy, ale niestety połowa jest do tego mentalnie niezdolna. Oczywiście na siłę i jakimś psim swędem zrobią to prawko i potem na drogach mamy to co mamy...
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
kontakt z redakcją