Karwina: wywalczyli obwodnicę
Budowa obwodnicy przyczyni się nie tylko do polepszenia jakości powietrza w Karwinie, ale i jest konieczna ze względu na budowę strefy przemysłowej Barbora. - Po prawie dwóch latach negocjacji doszliśmy w końcu do porozumienia. Minister transportu jest przychylny naszym zamierzeniom i rozumie, że Karwina potrzebuje tej obwodnicy. Pisaliśmy listy do różnych ministrów, lobbowaliśmy, mamy wszystkie potrzebne dokumenty czy pozwolenie na budowę, ale prace nadal nie ruszały. W końcu Minister obiecał zająć się się tą sprawą i nadać im charakter priorytetowy. Już mamy potwierdzenie, prace przygotowawcze rozpoczną się jeszcze w tym roku - cieszy się Burmistrz Karwiny, Tomáš Hanzel.
Obwodnica jest w planach zagospodarowania przestrzennego już od 1977 roku, w 2008 roku wykreślono ją z planów Ministerstwa Transportu. Jednak sprawa dzięki staraniom władz miasta, nie umarła aż w końcu dotarła do uszu Ministra Transportu, Antonína Prachařa, który postanowił ją popchnąć do przodu. - Szacunkowe koszty budowy obwodnicy były ustalone w 2008 roku na 650 milionów koron, ale mogą one ulec zmianie w zależności od aktualizacji projektu czy stawek, jakie wynikną w przetargach - informuje Šárka Swiderová, rzecznik prasowy Karwiny.
Trasa obwodnicy jest już ustalona, ma przekierować ruch z ulicy Dworcowej (Nádražní) jeszcze przed wjazdem do centrum, będzie się ciągnąć nad jeziorem, wzdłuż parku zamkowego i za Darkowem połączy się z obecną droga na Cieszyn.
Szacunkowo przez centrum Karwiny przejeżdża jednego dnia roboczego około 15-17 tysięcy samochodów. Jest to jedyna w tym regionie droga w kierunku na Słowację czy do Cieszyna.
Pisaliśmy również:
Trzy lata na placu budowy
Ruszy budowa obwodnicy Trzyńca
vdka
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.