Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

 Kampania edukacyjna „Miej oko na drogę” dla kierowców.  

Jak wynika z badań, tylko 46 proc. osób codziennie prowadzących samochód badało wzrok w ciągu ostatniego roku, a 1/4 kierowców niezawodowych oraz 21 proc. zawodowych którym zalecono korekcję wzroku nie stosuje jej. Dlatego ze względu na coraz większe problemy Polaków ze wzrokiem wystartowała ogólnopolska kampania edukacyjna „miej oko na drogę”.

Dobry stan techniczny samochodu wpływa na bezpieczeństwo w trakcie jazdy. Podobnie jest ze zdrowiem i kondycją kierujących, u których kluczową rolę pełni wzrok – podstawowy narząd zmysłu. Wzrok odpowiedzialny jest za 90 proc. różnorodnych informacji z otoczenia. Pogorszenie wzroku czy uczucie dyskomfortu wynikające np. ze zmęczenia oczu, znacznie obniżają sprawność kierowcy. To może być niebezpieczne zarówno dla niego samego, jak i innych użytkowników ruchu drogowego.

Na potrzeby kampanii przebadano dwie grupy kierowców – niezawodowych i zawodowych. Okazuje się, że stan zdrowia ich wzroku nie jest najlepszy. Wśród tych badających wzrok w ciągu ostatniego roku wadę stwierdzono u 46 proc. kierowców niezawodowych oraz 58 proc. zawodowych. Różnica może wynikać m.in. z długotrwałego narażenia na jazdę w niesprzyjających dla oczu warunkach, w tym nocą. W ramach tego samego badania 25 proc. kierowców niezawodowych oraz 21 proc. kierowców zawodowych, którym zalecono korekcję wzroku przyznało się, że jej nie stosuje .

Oprócz wad wzroku większość (64 proc.) kierowców wskazuje na inne dolegliwości narządu wzroku takie jak: zmęczenie oczu, gorsza ostrość widzenia po zmroku, suchość oka, łzawienie oczu, niewyraźne widzenie, gorsze możliwości skupienia wzroku. Częste mruganie, długotrwałe wytężanie wzroku i wielość bodźców powodują wysychanie filmu łzowego, co objawia się pieczeniem, swędzeniem, bólem oczu i ogólnym dyskomfortem. To wszystko wpływa na bezpieczeństwo prowadzenia pojazdów. Można doszukać się pewnej analogii: samochód do poprawnego funkcjonowania potrzebuje płynów eksploatacyjnych, i podobnie jest z oczami kierujących pojazdami. Aby się nie męczyły i umożliwiały należytą obserwację bez uczucia dyskomfortu, muszą być odpowiednio nawilżone.

Kampania skierowana jest zarówno do kierowców niezawodowych, zawodowych oraz ich pracodawców. Dbanie o zdrowie pracowników, szczególnie kierowców od których zależy też bezpieczeństwo innych jest kluczowe.

Dlatego wszyscy zainteresowani w tym firmy kurierskie, transportowe, taksówkarskie czy logistyczne, którym zależy na przekazaniu swoim pracownikom materiałów edukacyjnych związanych z dbaniem o narząd wzroku w trakcie jazdy powinni uzupełnić prosty formularz dostępny na stronie internetowej kampanii https://miejokonadroge.pl/

 

AK

źródło: ox.pl
dodał: red

Komentarze

1
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2021-12-29 18:28:21
Marx.: na covid zmarło już ok. 100 000 Polek i Polaków - to mniej więcej tyle, co 30-letni bilans ofiar śmiertelnych wypadków drogowych w Polsce - pora by zacząć aktywnych w mediach i na ulicach głosicieli płaskich idiotyzmów traktować podobnie jak tych co zaprzeczają ludobójstwu oświęcimskiemu, apologetów hitlerowskiego nazizmu czy zbrodni stalinowskich
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: