Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Jednak dwupasmówka do Wisły? Marszałek wyjaśnia

Nawet 3,5 mld złotych może kosztować wybudowanie nowej jezdni drogi wojewódzkiej nr 941 z Ustronia do Wisły. To jednak nie jedyne rozwiązanie, które rozważa samorząd wojewódzki.

- Inwestycje dla tej drogi traktowane są w sposób priorytetowy - twierdzi marszałek Jakub Chełstowski w odpowiedzi na pismo, które skierował do niego radny Andrzej Molin. Swoje zdanie uzasadnia wybudowaniem drugiej jezdni na odcinku od Skoczowa do Ustronia oraz trwającym remontem drogi przez Wisłę, który zakończyć się ma w przyszłym roku.   

Jak dodaje Chełstowski, Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach analizuje różne warianty wybudowania drugiej jezdni na odcinku od skrzyżowania drogi wojewódzkiej z ul. Cieszyńską w Ustroniu aż do ronda w Wiśle Oazie. Pierwszy z nich zakłada budowę m.in. trzech estakad, dwóch wiaduków i trzech tuneli, a nowa droga miałaby być usytuowana po prawej stronie obecnie istniejącej. Koszt realizacji szacuje się na ok. 2,5 mld zł.

Drugi wariant z kolei zakłada budowę m.in. trzech estakad i trzech tuneli, jednak nowa jezdnia miałaby być w pierwszym odcinku usytuowana po lewej stronie od obecnej, aby w późniejszej części przejść na stronę prawą. Tu koszty rosną do nawet 3,5 mld zł.

- Biorąc pod uwagę, iż rozwiązania te są bardzo kosztowne, w IV kwartale br. ma zostać opracowany wstępny projekt rozbudowy i budowy nowego śladu DW 941 na odcinku od skrzyżowania z ul. A. Brody w Ustroniu do mostu nad rz. Wisłą w Wiśle Obłaźcu - zaznacza Chełstowski.

Zakłada on przeprowadzenie prac na trzech odcinkach, a łączny koszt wyniósłby 160 mln złotych. Nowa jezdnia powstałaby na pierwszym odcinku (między ustrońskimi skrzyżowaniami z ul. Brody i ul. 3 Maja) oraz trzecim (od końca obwodnicy w Ustroniu Polanie do mostu nad Wisłą w Obłaźcu), a w drugim utworzony byłby dodatkowy pas ruchu "o zmiennym kierunku ruchu w zależności od natężenia".

Z całą treścią odpowiedzi marszałka na pismo radnego Molina można zapoznać się poniżej:



KR

źródło: ox.pl
dodał: Krzysztof Rojowski

Komentarze

6
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2020-11-24 13:55:50
Chochlik888: Trzymam kciuki za realizację.
2020-11-24 15:01:04
ktoś: Pojadą 2 pasami, a w Wiśle korek. Gdzie to wszystko zaparkuje? Nawet nie będzie możliwości przejechać przez Wisłę. Myślę, że kasa wyrzucona w błoto. Lepiej było pomyśleć przy remoncie i zrobić po półpasie awaryjnym z każdej strony, żeby w razie czego można było wyminąć jakiegoś zawalidrogę.
2020-11-24 22:43:54
Piotr Poznański: Myślę, że warto sobie uzmysłowić o jakich astronomicznych pieniądzach mówimy planując drugi pas za 2,5-3,5 mld. Nawet kwota 160 mln jest niebagatelna. - budżet Wisły niecałe 70 mln - budżet Ustronia ok 100 mln - Inwestycje narciarskie Tatry Mountain Resorts w Szczyrku - 200 mln - Muzeum Śląskie w Katowicach - 200 mln - Centrum Nauki Kopernik w Wawie - 365 mln - Obwodnica Bielska-Białej droga S1 - 1,2 mld złotych - Koszt zakupu 20 Pendolino - 1,7 mld - Stadion Narodowy w Warszawie - 2 mld złotych Proszę pamiętać, że inwestycje powinny być racjonalne ekonomicznie (większy efekt do nakładu). Trudno mi to sobie w tym przypadku wyobrazić. Ale jako że może brakuje mi wyobraźni, chętnie usłyszę o wyliczeniach w tym zakresie.
2020-11-24 23:33:44
Rajtek: teraz jak remont od 2 lat trwa?
2020-11-24 23:33:45
Rajtek: teraz jak remont od 2 lat trwa?
2020-11-25 08:44:49
tom lem: ... Brawo! tylko żeby w Wiśle wybudowali duży plac do parkowania i zawracania, jak w zakopanych Krupówkach ;-)
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: