Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Jak nadać przesyłkę kurierską?

Jak nadać paczkę, by dotarła do celu szybko i w idealnym stanie? Dowiedz się!

Sprzedajesz jakiś przedmiot, a może zamierzasz otworzyć sklep internetowy? Chcesz przesłać prezent bliskiej osobie, z którą rzadko się widujesz, bo mieszka daleko? Bez względu na to, kto jest adresatem i co zawiera przesyłka, chcesz, by na miejsce dotarła w jednym kawałku, szybko i bez zbędnych trudności. Powodzenie całego przedsięwzięcia zależy przede wszystkim od ciebie. By wszystko skończyło się dobrze, musisz wybrać odpowiednią opcję dostawy, właściwie zapakować przesyłkę i nie popełnić błędów przy jej nadaniu. Podpowiadamy, jak nadać przesyłkę kurierską i uniknąć przy tym ewentualnych problemów.

Jak bezpiecznie zapakować przesyłkę?

Uszkodzona zawartość paczki to źródło niepotrzebnego stresu dla wszystkich stron – odbiorcy, kuriera i oczywiście dla ciebie. Prawidłowe zabezpieczenie przesyłki ma szczególnie duże znaczenie w przypadku transakcji handlowych. Jeśli sprzedany przedmiot dotrze do celu uszkodzony, kupujący może ubiegać się od ciebie o rekompensatę. 

Pakowanie przesyłki zacznij od wyboru opakowania. W tej roli najlepiej sprawdzi się wytrzymałe, kartonowe pudełko. Może pochodzić z odzysku, ale powinno być w idealnym stanie. Wypełnij je gazetami lub folią – tak, by przesyłany przedmiot był unieruchomiony i nie stykał się ze ściankami pudełka. To ważne, bo jeśli któraś część przedmiotu nie będzie prawidłowo zabezpieczona, najprawdopodobniej zostanie uszkodzone w transporcie.

Po zamknięciu pudełko powinieneś okleić taśmą, tak by wykluczyć ryzyko przypadkowego otwarcia lub uszkodzenia kartonu. Użyj do tego taśmy wysokiej jakości, dbając o to, żeby wszystkie krawędzie i połączenia były przykryte. Teraz pozostaje tylko opisanie zawartości – przyklejenie listu przewozowego/etykiety oraz ewentualnej informacji o delikatnej zawartości. Dobrze też oznaczyć, w którym miejscu znajduje się górna część przesyłki – ułatwi to odbiorcy jej rozpakowanie. 

Kurier czy paczkomat? Którą opcję wybrać?

Kolejna kwestia to wybór firmy, która dostarczy paczkę. O problemach z firmami kurierskimi słyszał już każdy. Trudności z umówieniem się na konkretną godzinę, konieczność czekania w domu i wysokie ceny to tylko niektóre z nich. Istnieje na szczęście sposób, by ich uniknąć. Wystarczy nadać przesyłkę w Paczkomacie. Lista argumentów przemawiającym za tym rozwiązaniem jest długa, a najważniejsze z nich to: 

  • dostępność przez całą dobę (zarówno jeśli chodzi o nadanie, jak i odbiór paczki);
  • duża ilość punktów – ponad 6 tysięcy, a zatem więcej niż placówek własnych Poczty Polskiej;
  • wysoka jakość usług (szybki czas dostawy, niski współczynnik uszkodzeń w transporcie);
  • konkurencyjna cena

Jak nadać przesyłkę dla kuriera i w Paczkomacie?

Jak zamówić kuriera? Możesz zrobić to na trzy sposoby. Pierwszy to wizyta w punkcie nadania/odbioru paczek danej firmy – ich listę znajdziesz na jej stronie. W takim przypadku wystarczy przynieść zapakowaną przesyłkę, a pracownik zajmie się resztą. Równie prosty jest drugi sposób, polegający na wypełnieniu formularza online, w którym podaje się dane adresowe nadawcy i odbiorcy oraz wymiary przesyłki. System generuje kartę przewozową, którą musisz przykleić na paczkę i poczekać na kuriera. Trzeci, najprostszy, sposób to telefoniczne zamówienie kuriera.

Korzystając z Paczkomatów również masz do dyspozycji kilka opcji. Najprostsze rozwiązanie to nadanie paczki bezpośrednio w maszynie. Wystarczy wtedy, że na ekranie urządzenia podasz wielkość paczki oraz dane niezbędne do jej dostarczenia. Za usługę zapłacisz środkami z Managera Paczek InPost, czy szybkim przelewem, a w niektórych Paczkomatach także kartą.

Opcja śledzenia przesyłki. Czemu warto?

Możliwość monitorowania przesyłki oferuje dziś znakomita większość firm. Z tej opcji powinny skorzystać przede wszystkim e-sklepy, które dzięki niej odniosą między innymi następujące korzyści:

  • zmniejszą ilość telefonów od klientów pytających, kiedy paczka trafi w ich ręce;
  • wprowadzając moduł śledzenia przesyłki na swojej stronie, zachęcą klientów do częstszych odwiedzin i tym samym zwiększą szansę na ponowne zakupy;
  • zbudują wizerunek zaufanego i solidnego partnera.

Artykuł sponsorowany

 

źródło: ox.pl
dodał: ES
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: