Informacja turystyczna w Cieszynie kuleje?
Jednym z punktów gdzie turysta może się zatrzymać by dowiedzieć się czegoś więcej o mieście po polskiej stronie Olzy jest Cieszyńskie Centrum Informacji mające swoją siedzibę na rynku zaraz obok Urzędu Miasta. Programy imprez, mapy, materiały informacyjne - to wszystko w tym właśnie miejscu, przyjezdni i mieszkańcy mogą znaleźć. Radna Irena Kwaśny zwraca jednak uwagę, iż godziny otwarcia rynkowego punktu informacji turystycznej nie są satysfakcjonujące. Podobnie jak odbijający się od drzwi turyści uważam, że punkt jest otwarty zbyt krótko. Jeśli chcemy mieć turystów to trzeba to pilnie zmienić – apeluje do Burmistrza Miasta Radna. Irena Kwaśny podkreśla, iż proste materiały informacyjne, takie jak mapka czy folder o interesujących miejscach w mieście, powinny być udostępniane również w innych punktach m.in. takich jak: restauracje, kawiarnie, czy galerie sztuki.
Jak przyznaje Burmistrz Ryszard Macura Cieszyńskie Centrum Informacji prowadzone jest wspólnie ze Stowarzyszeniem Rozwoju i Współpracy Regionalnej „Olza”. Burmistrz informuje, iż Centrum Informacji czynne jest od poniedziałku do soboty przez cały rok, natomiast w sezonie letnim także w niedziele. Włodarz wskazuje również na zatrudnienie, które obecnie wynosi 2 i ¼ etatu (1 etat finansowany jest przez Urząd Miasta, natomiast pozostałe przez wspomniane Stowarzyszenie, zaś dyżury niedzielne finansowane są z bieżącego budżetu Biura Promocji, Informacji i Turystyki). Ze względu na ograniczone możliwości w zakresie zmian osobowych i wymiaru etatów staramy się znaleźć inne rozwiązanie w ramach tych zasobów które mamy, aby od przyszłego sezonu turystycznego poprawić efektywność pracy Cieszyńskiego Centrum Informacji – zaznacza Burmistrz.
Kolejny problem, który zauważa Radna w związku z informacją turystyczną to brak znaków, które wskazywałyby kierunki zwiedzania. W ostatnim czasie powstało kilka parkingów, które powinny posiadać wskaźniki kierujące ludzi w atrakcyjne, cieszyńskie zaułki. (…) Może na dużych parkingach należy postawić czytelne mapy, które sygnalizowałyby dokąd iść by nie błądzić a interesująco zwiedzać – podkreśla Kwaśny.
Na mapach tych według Radnej powinny znaleźć się nie tylko zabytki ale także inne miejsca takie jak: kawiarnie, restauracje, czy jadłodajnie. Burmistrz podkreśla, iż w mieście istnieją elementy informacji wizualnej dla turystów, po czym dodaje. Trwają prace nad sposobem wdrożenia koncepcji systemu informacji wizualnej miasta i sfinansowania jej ze środków zewnętrznych.
MSZ
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.