Gdzie chcecie reklamy? Ruszyły prace nad uchwałą krajobrazową
Krajobraz CIESZYn to przewodnie motto procesu, który planowo ma swój finał znaleźć jesienią 2019 roku – wtedy to uchwała ma być gotowa a radni zadecydować o jej ewentualnym wprowadzeniu. Ma ona regulować sytuowanie reklam, ogrodzeń i obiektów małej architektury na terenie całego Cieszyna. Ma to doprowadzić do uatrakcyjnienia miasta pod względem krajobrazowym.
- Można powiedzieć, że te przepisy regulacyjne są tworzone przede wszystkim dla mieszkańców, aby uzyskać efekt odpowiadającej im przestrzeni z jednoczesnym poszanowaniem przedsiębiorców, którzy te reklamy umieszczają (…) uchwała krajobrazowa, która reguluje konkretne rzeczy, będziemy się skupiać na tym, aby w przestrzeni miejskiej wprowadzić zasady, dzięki którym krajobraz miejski będzie reklamami wzbogacany a nie zaśmiecany – tłumaczył Bartosz Poniatowski, który pracował już przy tego typu uchwałach, między innymi w Łodzi.
W związku z działaniami, mającymi na celu przygotowanie uchwały została wprowadzona specjalna ankieta dla mieszkańców miasta. Będzie można na niej zaznaczyć punkty, w których reklamy zdaniem mieszkańców zaśmiecają krajobraz, a także miejsca, w których reklamy z jakiegoś powodu przypadły im do gustu – wyrazić swoją opinię można na stronie www.cieszyn.geoankieta.pl. Ankieta jest skierowana zarówno do mieszkańców, jak i przedsiębiorców z Cieszyna, cenna będzie również opinia osób odwiedzających miasto.
Oprócz opinii mieszkańców na temat znajdujących się już w Cieszynie reklam mają być brane pod uwagę między innymi analizy krajobrazowe, ocena poszczególnych lokalizacji pod względem ich wizualnych aspektów oraz równowaga pomiędzy powierzchniami reklamowymi a resztą otoczenia. Proces ma potrwać przez ponad rok, jak wskazywały władze Cieszyna, wprowadzenie tej uchwały w życie będzie możliwe najwcześniej początkiem 2020 roku.
JŚ
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.