Elektrobus na cieszyńskich drogach
Autobus, który aktualnie jeździ po Cieszynie został wypożyczony od czeskiego producenta SOR. Wcześniej był testowany m.in. w Oświęcimiu, Rybniku i Tczewie. Model autobusu marki SOR, modelu EBN11 to 11 metrów. Mieści 82 pasażerów, został wyprodukowany w 2016 roku. Wyposażony jest w silnik elektryczny Ceglec o mocy 180 kW, czyli 244 KM. Posiada akumulatory litowo-jonowe firmy Varta, które są umiejscowione w komorze na zwisie tylnym. Czas ładowania akumulatorów to 5-10 godzin. Ładowany jest w sposób sieciowy, a jego maksymalna prędkość to 80 km/h — zasięg uzależniony jest od ilości przewożonych pasażerów oraz od natężenia ruchu — średnia „fabryczna” została ustalona na 155 km, po pełnym załadowaniu akumulatorów w autobusie znajdują się ładowarki USB — wyjaśniają przedstawiciele cieszyńskiego ZGK.
Zakład Gospodarki Komunalnej w Cieszynie testuje ten pojazd na różnych trasach, szczególnie na liniach obejmujących osiedla położone na wzgórzach — Zapoznajemy się tak z możliwościami technicznymi tego typu pojazdów, jak i z ich ograniczeniami. Oczekujemy na opinie kierowców oraz pasażerów. Równolegle rozpoznajemy możliwości zewnętrznego finansowania zakupu elektrobusów oraz budowy infrastruktury niezbędnej do szybkiego (indukcyjnego, jak i sieciowego) ładowania akumulatorów. Jednakże decyzję o zakupie nowego taboru o takim lub innym napędzie powinien podjąć Organizator cieszyńskiej komunikacji miejskiej, to jest Burmistrz Miasta – wyjaśniają przedstawiciele ZGK.
JŚ
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.







Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
