Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Ekumeniczna Postylla

W czwartek 9 maja 2019 r. o godz. 17.00 w sali konferencyjnej Książnicy Cieszyńskiej odbyła się prezentacja wydawnictwa zatytułowanego „Ekumeniczna postylla na pierwszy rok kościelny po obchodach 500-lecia Reformacji”. Spotkanie otworzył wykład bpa dra Adriana Korczagi „Edukacja do wiary, nadziei i miłości poprzez postyllę”, po którym odbyła się ekumeniczna debata pt. „Dziedzictwo Słowa Bożego obrazem tradycji wyznaniowych”. W debacie, prowadzonej przez diakon Aleksandrę Błahut-Kowalczyk, udział wzięli: ks. Grzegorz Brudny (Kościół Ewangelicko-Augsburski), ks. prof. dr hab. Józef Budniak (Kościół Rzymskokatolicki), ks. dr Mikołaj Dziewiatowski (Kościół Prawosławny). Spotkanie swoim występem uświetnił Chór filialny z Bażanowic Parafii Ewangelicko-Augsburskiej w Cieszynie pod dyr. diakon Joanny Sikory. Fot. Stanisław Konopka
źródło: ox.pl
dodał: red

Komentarze

94
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2019-05-09 22:50:06
Adrian Grabowski: Jeżeli takimi sprawami ma się zajmować Książnica Cieszyńska, to należałoby ją zamknąć a budynek wynająć. Protestanci nagrabili wystarczająco dużo majątku w czasie reformacji i jak widać nie mają zamiaru przestać. LOL
2019-05-09 23:03:59
krzysztof.mm: to dosyć oryginalna opinia, można prosić o konkrety?
2019-05-09 23:22:05
bronek91: krzysztof.mm nawet EKUMENIZM próbuje wykorzystywać do taniego PROWOKOWANIA i prymitywnego napuszczania poszczególnych wspólnot wyznaniowych na siebie. To nieistotne kto komu i co zabrał mniej więcej 500 lat temu.- PRZEDAWNIŁO SIĘ. Najważniejsze jest ODNOWIENIE OBLICZA TEJ ZIEMI!
2019-05-09 23:29:54
bronek91: krzysztof.mm przykopa czy inaczej cieszyński rynsztok wraz ze znajdującym się w nim, czy przy nim PRZYBYTKIEM LUMPENPROLETARIATU znajduje się niedaleko Książnicy. Tam krzysztof.mm SAMOrealizuj politykę na zasadzie DIVIDE ET IMPERA. Rewizjoniści często charakteryzują się wewnętrznymi podziałami, wystarczy wprowadzić nowe pokolenie. Zatem krzysztof.mm, masz okazję się wykazać.
2019-05-10 08:25:41
jasper: bronek91(G), tzw. katolik, chrzescijanin, pokazal twarz nr. 1 z 50- ciu swoich twarzy, pelnych milosci do blizniego swego. bronek (G), tak dla przypomnienia - „ Odpuść winę bliźniemu Czytanie z Księgi Syracydesa. Złość i gniew są obrzydliwościami, których pełen jest grzesznik. Tego, który się mści, spotka zemsta od Pana: On grzechy jego dokładnie zachowa w pamięci. Odpuść winę bliźniemu, a wówczas, gdy błagać będziesz, zostaną ci odpuszczone grzechy. Gdy człowiek żywi złość przeciw drugiemu, jakże u Pana szukać będzie uzdrowienia? Nie ma on miłosierdzia nad człowiekiem do siebie podobnym, jakże błagać będzie o odpuszczenie swoich własnych grzechów? Sam będąc ciałem trwa w nienawiści, któż więc odpokutuje za jego przewinienia? Pamiętaj na ostatnie rzeczy i przestań nienawidzieć, na rozkład ciała, na śmierć i trzymaj się przykazań. Pamiętaj na przykazania i nie miej w nienawiści bliźniego, na przymierze Najwyższego i daruj obrazę. Oto słowo Boże.„
2019-05-10 09:46:45
krzysztof.mm: ...a tymczasem w Rzeczpospolitej szczegóły PiSowskiej seksafery: ✍Dostali nie tylko rażąco niskie kary. Sąd ani prokuratura nie uderzyły też szefów gangu po kieszeni O lewych interesach Aleksieja i Jewgenija R. stało się głośno w związku z rewelacjami byłego agenta CBA, który twierdzi, że w ich agencji towarzyskiej nagrano ważnego polityka.✍ - mowa oczywiście o PiS-owskim marszałku Sejmu....
2019-05-10 09:47:16
krzysztof.mm: ✍Wojciech J. utrzymuje, że taśmę widział, CBA i prokuratura jej istnieniu zaprzeczają i twierdzą, że nagrań nie ma, bo w agencji braci R. ich nie znaleziono. Jednak kolejne odsłony sprawy, której przygląda się „Rzeczpospolita" potęgują wątpliwości – o motywy seksbiznesu braci R., i niezrozumiałą łagodność wymiaru sprawiedliwości dla ich procederu. „Rzeczpospolita" za zgodą sądu w Tarnowie poznała akty oskarżenia i wyroki skazujące R. oraz ludzi z ich gangu.✍
2019-05-10 09:48:05
krzysztof.mm: ✍Z aktu oskarżenia – oszczędnego w słowa, bo obaj R. przyznali się do winy, poddali karze, a uzasadnienie symbolicznego wyroku nosi klauzulę „ściśle tajne" – wyłania się odrażający obraz ich działalności. Naganiacze znajdowali kobiety w trudnej sytuacji, mające długi u sutenerów. R. kupowali je głównie z Ukrainy, średnio za 300 dolarów, czyli za ok. jedną trzecią długu. W agencjach braci musiały wszystko odpracować. Stawki wynosiły 250 zł za godzinny seks i tańce erotyczne, 200 zł za pół godziny usług. W innej agencji R. – o 50 zł mniej. Bracia zabierali połowę zarobku.✍
2019-05-10 09:48:47
krzysztof.mm: ✍W seksbiznesie R. istniał podział ról i korzyści osiąganych z nierządu. Bracia rządzili wspólnie – Aleksiej organizował i sprawował kontrolę nad firmami, którym podlegały agencje towarzyskie. Wydawał polecenia i nakładał sankcje, w tym finansowe, za ich niewykonanie. Organizował i dostarczał klientom kobiety, wypłacał im „wynagrodzenia". Jewgenij m.in. ustalał stawkę godzinową i decydował o rabatach dla klientów. Przyjmował „usprawiedliwienia" w razie nieobecności kobiet. Polski wymiar sprawiedliwości, jak ujawniła niedawno „Rzeczpospolita" obszedł się z braćmi R. wyjątkowo łagodnie. Choć za handel ludźmi grozi do dziesięciu lat więzienia, oni zostali skazani na rok i 1,5 roku. Skorzystali z nadzwyczajnego złagodzenia kary – art. 60 kodeksu karnego (jeden R. z wniosku prokuratury, drugi – obrońcy) w maju 2018 r. Wcześniej, w listopadzie 2017 r. dobrowolnie poddali się karze członkowie ich grupy m.in. menedżerowie, księgowa i kierowca dowożący kobiety do klientów. Dostali wyroki niewiele niższe od swoich ukraińskich szefów (od sześciu do dziesięciu miesięcy w zawieszeniu).✍
2019-05-10 09:49:14
krzysztof.mm: ✍Akt oskarżenia i wyrok po części wyjaśnia tajemnicę długiej bezkarności braci R. – od 2000 do 2016 r. R. korumpowali czterech rzeszowskich policjantów, głównie z CBŚ, oferując im darmowe: seks, trunki, posiłki i noclegi. Dlaczego do dziś policjanci nie stanęli przed sądem? Prokuratura nie odpowiedziała nam, kiedy skieruje akt oskarżenia przeciwko nim. „Prowadzone postępowanie ma wielowątkowy i zawiły charakter" – stwierdziła, podkreślając niejawność postępowania.✍
2019-05-10 09:50:58
krzysztof.mm: ✍Wątpliwości budzi także skorzystanie przez R. z instytucji tzw. małego świadka koronnego. Wiele wskazuje na to, że nie spełniali kluczowej przesłanki wymaganej przez prawo – stwierdzającej, że na wniosek prokuratora sąd może zastosować nadzwyczajne złagodzenie kary, jeżeli sprawca „ujawnił przed organem ścigania i przedstawił istotne okoliczności, nieznane dotychczas temu organowi". Tyle że Prokuratura Krajowa odpowiada nam, że R. jedynie potwierdzili materiał prokuratury i wyrazili skruchę. Sutenerzy dostali więc symbolicznie kary, choć nie podali niczego nowego, o czym śledczy nie wiedzieli. Inna wątpliwość: prokurator ustalił, że do nierządu zmuszono 250 kobiet. Dlaczego – choć z przypadków podanych w akcie oskarżenia wynika, że na jednej kobiecie R. zarabiali przez kilka miesięcy średnio kilkaset dolarów – łączna suma zysków sutenerów wyniosła jedynie „co najmniej 55 tys. zł". Czy jest możliwe, by przez 13 lat procederu tylko tyle zarobili? Pewne jest, że tylko tyle stracą (solidarnie) z tytułu przepadku korzyści z przestępstwa – więc od strony finansowej też im się upiekło. Obaj R. mają zapłacić po 10 tys. zł kosztów sądowych, grzywny 40 tys. zł oraz 50 tys. zł. Kobietom nawiązki - ok. 30 tys.✍
2019-05-10 09:53:17
krzysztof.mm: wszystko na to wskazuje, proszę Państwa, że po aferze Kaczyńskiego i spółki Srebrna szykuje się nam kolejna taśmowa rewelacja z PiS w roli głównej - i jak tu nie wspomnieć słynnej biblijnej frazy "kto mieczem wojuje..."?...ヅ
2019-05-10 09:55:08
krzysztof.mm: w GW więcej na ten temat: ✍We wtorek w Sejmie zebrał się zorganizowany przez posłów opozycji zespół ds. badania praworządności. Jego gościem był Wojciech Janik, do niedawna agent specjalny Centralnego Biura Antykorupcyjnego. Opowiadał, jak na zlecenie kierującego CBA Ernesta Bejdy szukał dowodów przeciwko b. szefom CBA i ABW: Pawłowi Wojtunikowi oraz Krzysztofowi Bondarykowi. Niczego na nich nie znalazł, za to w trakcie prowadzonej „operacji specjalnej” natknął się na nagrania z agencji towarzyskiej działającej od lat na Podkarpaciu. Jak twierdzi, na jednym z filmów, które oglądał, rozpoznał marszałka Sejmu Marka Kuchcińskiego uprawiającego seks z nieletnią prostytutką.✍
2019-05-10 09:56:10
krzysztof.mm: ✍„Sekstaśma Kuchcińskiego” na razie istnieje tylko w opowieściach byłego agenta. Tyle tylko, że zapewnień Wojciecha Janika nie da się skwitować wzruszeniem ramion oraz twierdzeniami o jego chorobie psychicznej. Ciężkie oskarżenia pod adresem marszałka sejmu rzuca człowiek, który do niedawna był wysoko postawionym funkcjonariuszem elitarnej służby, wyposażonym we wszystkie możliwe uprawnienia: miał certyfikaty dostępu do największych tajemnic oraz bezpośredni kontakt z szefem CBA i funkcjonariuszami ABW. Dla państwa PiS Janik był wiarygodny, gdy miał zbierać haki na politycznych przeciwników. Teraz, gdy twierdzi, że znalazł „kompromaty” na trzecią osobę w państwie, nagle tą wiarygodność traci.✍
2019-05-10 09:56:51
krzysztof.mm: ✍Podkarpacka „seksafera” już jest kompromitacją służb specjalnych obecnego rządu. Z opowieści byłego agenta oraz udostępnianych przez niego nagrań rozmów z przełożonymi wyłaniają się kulisy ich działalności. Amatorszczyzna, prymitywizm i skrajne upolitycznienie dyskredytują ekipę, na czele której stoją koordynator służb Mariusz Kamiński oraz jego zastępca Maciej Wąsik. PiS broni Kuchcińskiego, zapewniając, że historie o seksualnych wyczynach marszałka to twierdzenia szaleńca, który nie ma żadnych dowodów. Wstydliwie pomija przy tym, kto zatrudnił tego „szaleńca” i jakie dał mu uprawnienia. Ale im bardziej władza zaprzecza, tym bardziej staje się zakładnikiem tych zaprzeczeń. Na razie taśmy nie ma. Jeśli jednak się pojawi, to skutki dla PiS będą miażdżące.✍
2019-05-10 10:05:45
krzysztof.mm: z pewnością część z Was domyśliła się, drogie Siostry i drodzy Bracia, że powyższe teksty to ekstraordynaryjna kontynuacja tytułowej Postylli, "60 kościelnych kazań będących komentarzami do poszczególnych tekstów biblijnych" - Bóg zapłać za uwagę, z Panem Bogiem
2019-05-10 11:51:53
donekT:
2019-05-10 11:54:15
donekT: Niech się pieni;)
2019-05-10 11:55:11
donekT: Tak dalej! Co Bozia łączy, człowiek nie rozdzieli- krzysztof-Q, co sobie jeszcze napiszesz?
2019-05-10 12:27:40
wyśmienity cwaniaczek: a czy w kościele ewangelickim też są pedofile ? czy to tylko katolickich księży domena ?> pytam poważnie ....
2019-05-10 12:57:19
jasper: donekT(G) -w kosciele Sodoma i Gomora (pedofilia), w rzadzie pisiewiczow klamstwa, przekrety i seks afery, a Ty tutaj o Polsce jako raju na Ziemi. Gratuluje poczucia humoru. Tych afer i smrodu pomimo prokuratora i ministra sprawiedliwosci w jednym, coraz trudniej ukryc, zatuszowac, schowac pod dywan itp. Sa tacy, ktorym to nie smierdzi a wrecz pachnie. Cos ktos mowil o swinkach. Zgadza sie , one lubia paplac sie w blocie.
2019-05-10 14:59:03
tom lem: ... całe szczęście, net istnieje w przeciwnym razie obszczymurki pisałyby po ścianach kościołów byleby wylać własne mądrości. Niektórzy nigdy nie wyrastają z krótkich majtek wypisując "Na razie taśmy nie ma. Jeśli jednak się pojawi, to skutki ..." marzenia pustej głowy, (tfu) literackiej głowy.
2019-05-10 14:59:04
tom lem: ... całe szczęście, net istnieje w przeciwnym razie obszczymurki pisałyby po ścianach kościołów byleby wylać własne mądrości. Niektórzy nigdy nie wyrastają z krótkich majtek wypisując "Na razie taśmy nie ma. Jeśli jednak się pojawi, to skutki ..." marzenia pustej głowy, (tfu) literackiej głowy.
2019-05-10 15:52:35
skuter66: krzysztof.mm Cieszyn to za mało, chyba Rybnik.
2019-05-10 15:55:07
krzysztof.mm: ✍Dziennik "Fakt" poinformował 20 marca, że w weekend marszałek Sejmu Marek Kuchciński poleciał z Warszawy do Rzeszowa najnowszym, zakupionym przez rząd samolotem - gulfstreamem G550. Według dziennika, lot w jedną stronę ze stolicy do Rzeszowa to koszt około 20 tys. zł. Z racji tego, że samolot musiał później wrócić do Warszawy, podróż Kuchcińskiego miałaby kosztować 40 tys. zł. "Fakt" podał, że podróż Kuchcińskiego samolotem była wyjazdem na weekend do domu. Na pokładzie oprócz marszałka Sejmu była dwójka posłów PiS - Stanisław Piotrowicz i Krystyna Wróblewska. Obydwoje są posłami z Podkarpacia✍ +++ a tam na weekend - a może na sesję zdjęciową PiS-owski marszałek leciał?... albo na premierę swojego debiutanckiego klipu?
2019-05-10 16:15:14
jasper: Zgadzam sie ze stwierdzeniem - „całe szczęście, ze net istnieje“ jak pisze tom lem. Prawda „obszczyswinki“ boli, ale prawda je wyzwoli. Jak sie ladnie zrymowalo :) „Kłamstwo powtórzone tysiąc razy staje się prawdą” - dr Joseph Goebbels. Takim glosnym przykladem byl rok 2007 i znamienna wypowiedz pana Ziobry na temat znamego lekarza - Już nikt nigdy przez tego pana życia pozbawiony nie będzie". Za co pan Ziobro dostal prawomocny nakaz przeprosin. Cdn.
2019-05-10 16:17:57
jasper: Od początku kampanii wyborczej premier Mateusz Morawiecki mijal sie z prawda mowiac delikatnie - a konkretnie skłamał 87 razy - twierdzi Polskie Stronnictwo Ludowe, które uruchomiło licznik kłamstw prezesa rady ministrów. https://www.google.de/amp/s/polskatimes.pl/psl-uruchomilo-licznik-klamstw-mateusza-morawieckiego-od-poczatku-kampanii-premier-sklamal-87-razy/ar/13515715/amp. Szef rządu Mateusz Morawiecki będzie musiał przeprosić w oświadczeniu na antenie telewizji za słowa, że za czasów rządów jego poprzedników „nie było dróg, ani mostów” – orzekł w środę Sąd Apelacyjny. https://polskatimes.pl/sad-apelacyjny-premier-musi-przeprosic-za-slowa-o-rzadzie-popsl/ar/13526376
2019-05-10 16:24:11
jasper: W tym tygodniu wiceminister Sellin i kurator Nowak, chca obarczyc alarmami bombowymi nauczycieli i prezesa ZNP pana Broniarza, nie majac zadnych podstaw czy dowodow ale partia pisiewiczow tak juz ma, bez klamstwa nie potrafia rozpoczac dnia. Czyzby wyssane z ideologii swojej partii ? http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,24771630,broniarz-dajemy-kurator-nowak-i-wiceministrowi-sellinowi-tydzien.html#S.srodkowaNajwieksza-K.C-P.-B.6-L.1.duzy
2019-05-10 16:28:43
jasper: Goebellsowska propaganda to nie jedyne uderzajace podobienstwo rzadu PiS do autokracji niemieckiej lat 30-tych. Hodowanie nazioli to tylko wierzcholek gory lodowej.“ Kłamstwo powtórzone tysiąc razy staje się prawdą” - dr Joseph Goebbels. A mialo byc bez klamstw, transparetnie, bez nepotyzmu. A jak jest ... ?
2019-05-10 16:45:34
krzysztof.mm: cwaniaczek: o skali pedofilii wśród kapłanów kościołów protestanckich nie znalazłem danych - natomiast ks. Jacek Prusak, jezuita, w Tygodniku Powszechnym tak pisze o homoseksualizmie księży katolickich: ✍ Nikt nie wie dokładnie, bo z różnych powodów nie ma takich kościelnych statystyk, ilu wśród księży jest homoseksualistów. Wbrew promowanym w Polsce tendencyjnym „oszacowaniom” wskazującym na mniej niż 1 proc., powiedzenie, że są ich tysiące, nie mija się z prawdą. Na podstawie badań przyjmuje się, że homoseksualnych księży n i e jest m n i e j niż 5-10 proc. oraz ś r e d n i o nie więcej niż ­30-50 proc. – chociaż górna granica może być w y ż s z a. Na przykład badacze amerykańscy uważają, że w ich kraju księża katoliccy – w stosunku do innych grup społecznych – są grupą nadreprezentatywną, jeśli chodzi o obecność homoseksualistów, gdyż stanowią blisko p o ł o w ę całej populacji duchownych, a w niektórych zakonach znaczną ich w i ę k s z o ś ć.✍
2019-05-10 16:46:57
krzysztof.mm: ...i dalej: ✍Nie wynika to jednak z tego, że poza USA osoby homoseksualne nie garną się tak bardzo do kapłaństwa, tylko z faktu, że po ostatnim Soborze z kapłaństwa odeszła tam znacząca liczebnie grupa księży heteroseksualnych, a proces ten się nie zatrzymał i ich liczba jest zawsze wyższa od liczby występujących księży homoseksualnych. Na marginesie warto pamiętać, że USA przodują w liczbie występujących księży, druga jest Polska. Podobne wielkości procentowe dotyczą również seminarzystów przygotowujących się do kapłaństwa.✍
2019-05-10 16:48:08
krzysztof.mm: ✍Nie da się więc ukryć, choć niektórzy chcą z tego uczynić „ostatnie tabu Kościoła”, że kapłaństwo jest atrakcyjne dla homoseksualistów, i nie możemy tu mówić wyłącznie o jednostkach czy czasach współczesnych. Wywołuje to różne reakcje, ale sami seminarzyści i księża, obu orientacji, przyznają, że w strukturach Kościoła mamy do czynienia z subkulturą gejowską, która ma wpływ na decyzje personalne i zarządzanie Kościołem. W jednym z amerykańskich badań 45 proc. księży stwierdziło, że takie subkultury istnieją w ich diecezjach, a 28 proc. zgodziło się, że istniały w seminariach, w których przygotowywali się do święceń. Jaką subkulturą jest Watykan?✍
2019-05-10 16:52:13
krzysztof.mm: ✍Kilkusetstronicowa książka francuskiego socjologa Frédérica Martela „Sodoma. Hipokryzja i władza w Watykanie” nie jest lekturą do poduszki, i to bynajmniej nie dlatego, że trzyma w napięciu, od którego nie da się zasnąć, ale dlatego, że można mieć po niej koszmary. Nie zamierzam odnosić się tutaj do każdej z czternastu tez, na jakich jest zbudowana, bo nie ma na to miejsca, a niektóre z nich wykraczają poza moje kompetencje. Ogólna teza Martela jest taka, że homoseksualna wspólnota duchownych w Watykanie należy do największych na świecie, a jej funkcjonowanie opiera się na dwóch filarach: ukrytym życiu homoseksualnym większości hierarchów z najbliższego otoczenia papieża (od czasów Pawła VI) i ich skrajnej homofobii (najczęściej obecnej wśród dwulicowych konserwatystów w sutannach, tym silniejszej, im wyżej stoją w hierarchii).✍
2019-05-10 16:52:44
krzysztof.mm: ✍Mówiąc jeszcze inaczej, choć na pierwszy rzut oka wydaje się to sprzeczne, według Martela Kościół jest tak homofobiczny, bo w znacznej części jest gejowski, a więc funkcjonuje w kulturze systemowej hipokryzji pomiędzy swoim nauczaniem a praktyką swoich „stróżów wiary”.✍
2019-05-10 16:53:21
krzysztof.mm: ✍Abstrahując od tego, co zdaniem Martela działo się w Watykanie na przestrzeni półwiecza, Kościół nie radzi sobie z problemem, który sam stworzył swoim nauczaniem o homoseksualizmie, i nie rozwiążą tego księża-geje żyjący w celibacie z „dodatkowym ślubem” milczenia ani dekret zabraniający osobom homoseksualnym przyjmowania święceń. Gdyby taki warunek do ważności święceń wprowadzono do Kodeksu Prawa Kanonicznego, na czym można by go oprzeć? Jezus nie wypowiadał się na temat homoseksualizmu ani nie uczynił z niego kryterium powoływania swoich uczniów. Skoro Kościół „teraz” twierdzi, że homoseksualizm uniemożliwia dojrzałość afektywną przyszłym księżom, to tak rozumiana dojarzałość nie może być przedmiotem wiary ani treścią dogmatu.✍
2019-05-10 16:54:22
krzysztof.mm: ✍Sęk w tym, że homoseksualnym księżom w drodze do dojrzałości kłody pod nogi rzucają „bliźniacy” w sutannach. Ich credo brzmi: nie mów, nawet jeśli wiesz, że jesteś gejem. Jeszcze lepiej, abyś się w ogóle nad tym nie zastanawiał. Jeśli się nie będziesz zastanawiał ani ujawniał, Kościół może mówić „swoje”, ale to przecież nie dotyczy ciebie – twoją orientacją jest celibat. W zamian „za milczenie” obiecujemy ci dozgonną ochronę, a jeśli upadniesz, zwal to na swoją „wewnętrznie zepsutą” naturę, ale nie walcz o to, żeby być dojrzałym „ruszając doktrynę”. W przeciwnym razie będziemy musieli stoczyć bratobójczą walkę, a przecież to my jesteśmy ofiarami systemu. Dopóki mamy władzę i przywileje, „dobro Kościoła” usprawiedliwia nasze słabości i hipokryzję, być może Bóg dał nam powołanie w tym celu, abyśmy pomimo własnego rozdarcia opierali się jakimkolwiek zmianom.✍
2019-05-10 16:54:55
krzysztof.mm: ✍Taki jest wniosek Martela z przeprowadzonego przez niego dziennikarskiego dochodzenia. Jego książkę czytałem jako psycholog i psychoterapeuta. Cokolwiek myślimy o jej warstwie historyczno-sensacyjnej, pokazuje ona, że bez gruntownego przemyślenia swojego nauczania o homoseksualizmie Kościół nie będzie w stanie wyjść z podwójnego wiązania, w jakim utrzymuje homoseksualnych księży: traktowania celibatu jako mechanizmu obronnego przez zastępowanie nim orientacji seksualnej i odrywania orientacji od uczuciowości. To z pewnością nikogo nie czyni dojrzałym emocjonalnie.✍
2019-05-10 16:55:44
krzysztof.mm: ✍Przeczytałem „Sodomę” bez koszmarów, ale nie pozostawiła mnie w spokoju, bo każdą z zawartych w niej tez można „zilustrować” po polsku. Niektórzy muszą wyjść z „szafy”, inni z „klatki”, a jeszcze inni zinternalizowanej homofobii nie brać za wyznacznik wierności Ewangelii i zaprzestać „kulturowych wojen” z wyimaginowanym przeciwnikiem-zagrożeniem. Ale czy polski Kościół stać na merytoryczną debatę o psychologii kolektywnej kleru? ©℗✍
2019-05-10 16:56:03
Mach: Ja, tak nieśmiało zapytam, co było ekumenicznego w 64 kazaniach ks. M.Lutra w 1544 r., skoro Europa pogrążyła się na długo w wojnach religijnych, a wystąpienie tego księdza ze znanymi tezami zapoczątkowało rozłam w Kościele chrześcijańskim? Czas reformacji i kontrreformacji, a potem wszystkie wydarzenia następne, które określamy historycznymi, dialog pomiędzy wyznaniami chrześcijańskimi w ogóle nas od tamtych pamiętnych wydarzeń nie zbliżyły do jedności, a co najwyżej wzajemnej reglamentowanej tolerancji, która ciągle jest powierzchowna. Czy dyskutujący wskazali konkretne przykłady, w których nastąpił postęp? Skoro autor artykułu zdawkowo ograniczył się jedynie do wymienienia dyskutantów a ekumenie ograniczył do zamieszczenia jedynie wspólnych fotografii uczestników spotkania . Czy obecnie tzw. ekumenizm lokalny tylko na to stać?
2019-05-10 16:58:24
krzysztof.mm: na ostatnie pytanie x. JP odpowiadam bez namysłu: na pewno nie stać +++ Bóg zapłać za uwagę, z Panem Bogiem
2019-05-10 17:10:36
krzysztof.mm: mach - nie sądzę, by przed Lutrem a także podczas jego działalności hasło 'ekumenia' cokolwiek znaczyło, w świecie religii zmonopolizowanej przez Rzym - nie na tym polegała rewolucyjna idea jego wystąpień i nie ma chyba sensu przypominać, skąd się one wzięły, co było ich źródłem - twoje zarzutu są w tym kontekście całkowicie abstrakcyjne - wojny wojnami, zawsze toczą je przynajmniej dwie strony i wiadomo, że duży wpływ na nie miała związana z religią polityka - ale jeżeli pytamy, co dała Reformacja, odpowiedź jest prosta: pomogła z niemal absolutnego dna, z bagna pychy, rozpusty, chciwości, obłudy ówczesnego kościoła rzymskiego ponownie wydobyć na światło dzienne przesłanie Ewangelii, pomogła również samemu kościołowi rzymskiemu podjąć próbę otrząśnięcia się z błota, w którym się przez wieki tarzał - inna sprawa, jak skuteczna to była próba, jakie jej efekty - ale z tego nie rozliczajmy Lutra
2019-05-10 17:14:58
krzysztof.mm: a jeśli pytasz o postęp - czy sam fakt, że spotykają się wszyscy razem i wspólnie rozmawiają, a nie szarpią się za brody i nie kłócą nie świadczy o postępie? pamiętasz dobrze ten nasz grajdół sprzed kilkudziesięciu lat - choć już wtedy słynący z tolerancyjnego, pokojowego współistnienia różnych wyznań, nie zauważasz jeszcze większej tolerancji i zaniku wzajemnych animozji? ja owszem - czy coś więcej trzeba? - nie sądzę
2019-05-10 17:17:48
krzysztof.mm: btw, cześć i chwała autorowi, że się ograniczył do listy obecności i zdjęcia - tematyka przykościelna na tym portalu jest już co najmniej tak nadreprezentowana, jak homoseksualizm wśród katolickich księży
2019-05-10 18:56:16
tom lem: ... ależ skąd btw, nie przeszkadzaj sobie w dyskusji... ;)
2019-05-10 19:56:19
rainman: Nie do końca rozumiem oburzenie niektórych, że na ox.pl tematyka przykościelna jest nadreprezentowana. Nikt nikomu przecież nie każe być tutaj na siłę a i "konkurencyjny" portal obfituje w znikomą liczbę artykułów "przykościelnych". To musi być chyba jakiś rodzaj schizofrenii, żeby narzekać, że jest za dużo o kościele a wciąż tutaj pisać ;-) albo zwykły ruski trolling ;-)
2019-05-10 19:57:07
Mach: Krzysztofie. mm mam wątpliwości i dlatego pytam, licząc ,że ktoś z uczestników konferencji włączy się w rozmowę. Przeglądając zamieszczone fotografie odniosłem wrażenie ,że obecność ks.J.Budniaka na konferencji, niczym jaskółki może jeszcze jakiś odosobniony przypadek nie upoważnia w tym wypadku do stwierdzenia, że przy okazji takiej konferencji "wszyscy" się spotykają. Obrazy raczej potwierdzają ,że spotykają się sami ze sobą, a ekumenicznie to zaproszono księdza J.B. i ks. M.D. Ta ekumeniczna postylla ,to raczej tak na wyrost i dla lokalnej poprawności. Widzę, krzysztofie. mm, że ciągle się tarzasz w homoseksualnych tematach, a nie warto np. zastanowić się nad owocem 50 letniej dyskusji ekumenicznej " o usprawiedliwieniu".
2019-05-10 20:56:43
bronek91: krzysztof.mm już tradycyjnie podjął się próby prowokowania i skłócenia lokalnie funkcjonujących wspólnot wyznaniowych. Jak można zauważyć, po raz kolejny bez efektu. Uważam, iż cieszyński rynsztok powinien przynajmniej komuś innemu powierzyć obowiązki wykonywane przez krzysztof.mm, o ile nie zaniechać prowadzenia określonego rodzaju polityki. Tymczasem oczekujemy na realizację kolejnych wytycznych, jakie krzysztof.mm i jasper otrzyma z przybytku cieszyńskiego LUMPENPROLETARIATU.
2019-05-10 21:02:31
bronek91: krzysztof.mm, Ty krzysztof.mm masz coś do różnego rodzaju orientacji seksualnych? Biorąc pod uwagę podejmowane przez Ciebie krzysztof.mm tematy (co zauważyli również inni) można odnieść wrażenie, iż Ty krzysztof.mm co najmniej przejawiasz skłonności homofobiczne.
2019-05-10 21:07:54
bronek91: Kolejna perełka produkcji krzysztof.mm cytat " w świecie religii zmonopolizowanej przez Rzym "cytat A od kiedy Rzym, zwłaszcza w sferze wyznaniowej ma na cokolwiek monopol? krzysztof.mm przyznał się, iż jego kult ma charakter konsumpcjonistyczny i nawiązujący do NEOLIBERALNEJ DOGMATYKI, podlanej lewackim sosem hedonizmu.
2019-05-10 21:44:39
jasper: Czy osoby zyjace w zgodzie z Bogiem i jego boskimi odwiecznymi prawami nie maja problemu z dostaniem sie do szpitala . Oczywiscie, ze nie ! Nie czekaja dluzej niz tydzien . A gdy opuszcza szpital z chorym kolanem, to sam dyrektor szpitala o nie zadba i przyniesie w zebach kule do domu. Wiara naprawde czyni cuda !!
2019-05-10 23:47:02
bronek91: jasper, Z Twoim jasper zdrowiem na pewno wszystko dobrze?
2019-05-11 00:26:19
jasper: A co bronek, nie zgadzasz sie z teza, ze wiara czyni cuda ? Cos slabej wiary jestes.
2019-05-11 08:20:31
tom lem: " Czy obecnie tzw. ekumenizm lokalny tylko na to stać?"- niestety jak widać z praktyki, na nic nowego i bardziej oryginalnego - chyba nie, poza wykorzystaniem sali w Książnicy dla podniesienia rangi i zapewnienia neutralności "gruntu" dyskusji - dyskutantom nad egzegezą i zbiorem kazań. Nasuwa się pytanie - czy coś się zmieniło od 500 lat by rok po obchodach, dyskusję nad krytyczna interpretacja tekstów biblijnych nazwać ekumeniczną?
2019-05-11 08:41:02
tom lem: Przyjmując za fakt, że głównym narzędziem ekumenizmu jest dialog i wspólna modlitwa, należy mieć nadzieję na płodność literacką głównego komentatora OX, w zakresie uczestnictwa przedstawicieli miasta w wydarzeniach o charakterze ściśle religijnym w czasie pełnienia obowiązków. Dla uściślenia wątpliwości i ułatwienia odpowiedzi specjaliście od spraw "klerykalno" wyznaniowych nasuwa się pytanie, czy włodarz miasta obowiązki pełni od 8 do 16, czy wynagrodzenie pobiera za nielimitowany okres pracy, którym jest min. reprezentowanie miasta i jego mieszkańców.
2019-05-11 09:21:37
jasper: tom lem pisze - dialog, wspolna modlitwa itp. Dla specjalistow od moralnosci, prawdy, milosci do blizniego, pokazcie, ze to co wyznacza wiare katolicka nie jest falszem. To nalezy przeczytac, zobaczyc. To sie dzieje tu i teraz, dla mnie wstrzasajace !!! https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/tylko-nie-mow-nikomu-tomasz-sekielski-o-swoim-filmie-o-pedofilii/kbb2bg8
2019-05-11 09:37:51
jojestelagalicyjok: W Cieszynie ośrodek władzy przeniósł się z placu Dominikańskiego na plac Kościelny a w Ratuszu zapanował(a) nowy Klęcznik(czka). Tak trzymać, bo ważniejszych tematów w rządzeniu miastem brak. Obietnice wyborcze wyczerpane!!!
2019-05-11 10:31:22
torcin: Oczywiście ci sukienkowcy nie mogą się spotykać we własnych kościołach, przecież łatwiej na koszt przekupki.
2019-05-11 10:36:17
tom lem: ...jak zwykle, wystarczy pół roku , by było jak było a teraz czysty osobisty lans i same zyski lecz nie mieszkańców.
2019-05-11 10:52:14
tom lem: ...świetny film "Tylko nie mów nikomu", kolejnego nawiedzonego poprawiacza ludzkiej natury. . Zastanawiające na ile masochizm może być przyczynkiem do takiej kreacji, bo oczywistym, że autorowi fakt istnienia niegodziwości tez sprawiał ból.
2019-05-11 10:54:58
rainman: @tomlem - Sekielski - dziennikarz niezależny a premiera dwa tygodnie przed wyborami ;-)
2019-05-11 11:00:51
tom lem: ... dobre określenie "niezależny"- chyba od wszystkiego ;-)
2019-05-11 11:17:21
tom lem: Wracając do tematu "Ekumeniczna Postylla" - odnoszę kolejny raz wrażenie , że Cieszyn niedługo zasłynie z wystąpień hostessy promującej, raz szpadel, raz purpurę, przy akompaniamencie kościelnego chóru
2019-05-11 11:33:54
bronek91: jasper, MOJA WIARA MOJA SPRAWA! Zwłaszcza pomijając poczynione z Twojej jasper strony nadużycia w kwestii teologicznej. jasper, jeszcze raz Ty jasper sobie przemyśl, czy aby na pewno nie masz jakichś kłopotów ze zdrowiem?
2019-05-11 11:49:35
bronek91: tom lem: Córa kościołów w akcji i jak słusznie zauważyłeś, lokalnym rzekomym ANTYklerykałom jakoś nie przeszkadza udział swojej DIVY w wydarzeniu o charakterze wyznaniowym i to nie na prawach osoby prywatnej. To się dopiero nazywa hiPOkryzja ze strony jasper i krzysztof.mm zarazem.
2019-05-11 12:09:02
jasper: bronek, prosze Cie bronek, powiedz bronek, jakich wartosci Ty bronek bronisz ? Skoro pouczasz innych, nie powinienies miec z tym problemu ?
2019-05-11 12:44:57
bronek91: Domagasz się z mojej strony przedstawienia zarysu linii światopoglądowej w zakresie odnoszącym się do tematyki wątku? Nie ma sprawy, jestem tylko ciekaw, Czy Ty jasper podołasz adekwatnej prośbie mojej strony.
2019-05-11 12:52:09
bronek91: Wiara w Istotę Wyższą pozwala służyć Prawdzie i inspiruje do działania. Siła ta, to zarazem „Inny w Sobie”/communio sanctorum. Natomiast religia to narzędzie pozwalające podnosić ludzkość na wyższy poziom etyczny. Uznajemy wszystkie religie, które przyjmują działanie Istoty Wyższej we wszechświecie. „Państwo wyznaniowe” jest zaprzeczeniem wolności, toteż opowiadamy się za rozdziałem władz publicznych od wyznaniowych. Co nie oznacza, iż negujemy dorobek historyczny poszczególnych narodów i aksjologię odwołującą do treści wyznaniowych, czy poznającą zapisane w tych uniwersalne prawdy. Zarówno materia, która nas kształtuje, jak i ogół ludzkości składają się z elementów różnorodnych. Dlatego realizacja władzy publicznej, jak i międzyludzkie relacje powinny mieć charakter świecki, niedogmatyczny, nie naruszający przekonań filozoficznych i światopoglądu jednostki, i szanujący różnorodność istot ludzkich. Dlatego powinniśmy działać na równych prawach i odnosić się z szacunkiem do swoich odmienności. Zatem w przeciwieństwie do rzekomych lokalnych ANTY-klerykałów nie popieram separacji wrogiej/radzieckiej, tylko skoordynowaną.
2019-05-11 12:54:25
bronek91: A teraz jasper, proszę Cie jasper, powiedz jasper, jakich wartości Ty jasper bronisz i próbujesz reprezentować ?
2019-05-11 14:33:06
jasper: bronek, ulzyj sobie. W zyciu wazne sa tylko chwile :)
2019-05-11 14:41:11
tom lem: ...."Kiedy byłem mały, zawsze chciałem...." i tak ci pozostało jasper-Q;-)
2019-05-11 14:51:10
krzysztof.mm: ...a tymczasem☝: "Jutro wybuchnie bomba (obawiam się, że nie będzie to kapiszon) w postaci filmu Tomasza Sekielskiego. Nie, nie oglądałem go jeszcze, ale z informacji jakie docierają wynika, że historie jakie przedstawia dziennikarz są prawdziwe, a to oznacza, że trzeba się z nimi zmierzyć. Nie wystarczy oznajmić z oburzeniem, że to kolejny atak na Kościół." - napisał w piątek Tomasz Terlikowski."
2019-05-11 14:51:58
krzysztof.mm: no, proszę Państwa, jak już nawet Terlikowski pisze, że szczękę ma na parkiecie, to znaczy, że żarty się skończyły...
2019-05-11 14:53:23
krzysztof.mm: ✍Nie wystarczy oznajmić z oburzeniem, że to kolejny atak na Kościół. Trzeba uczciwie odpowiedzieć na pytanie, czy, a jeśli tak, to kto i dlaczego ich chronił, czy ich historie są wyjątkiem od reguły czy przykrą regułą. Ta odpowiedź należy się nie tyle mediom, ile wiernym, którzy powierzają Kościołowi swoje dzieci. Jako ojciec piątki chcę wiedzieć, czy ludzie, którzy bronili przestępców seksualnych nadal pełnią swoje funkcje, czy mogą nadal decydować o tym, kto będzie pracował z dziećmi i młodzieżą, a kto nie, czy rozliczyli się ze swoich decyzji. ✍ ...tak, to też Terlikowski
2019-05-11 14:54:41
krzysztof.mm: ✍Ten film jest niezwykle ważny. Dotyka sprawy właściwie kardynalnej, jeśli chodzi o Kościół katolicki. Przede wszystkim na usta cisną się trzy słowa: kłamcy, hipokryci, właściwie diabły. To o Kościele w Polsce ✍ ...a to opinia Mikołaja Lizuta
2019-05-11 14:55:39
krzysztof.mm: "Tylko nie mów nikomu" - https://youtu.be/Hym3ROH4btE
2019-05-11 14:58:48
krzysztof.mm: więcej n/t relacji ML: http://www.tokfm.pl/Tokfm/7,103085,24770954,tomasz-sekielski-o-tylko-nikomu-nie-mow-chcialem-pokazac.html#s=BoxOpCzol6
2019-05-11 14:59:45
krzysztof.mm: "Film "Tylko nie mów nikomu" pojawi się w serwisie You Tube na kanale Tomasza Sekielskiego w sobotę (11 maja) o 14.30. Dokument powstał dzięki datkom z publicznej zbiórki, dlatego będzie go można oglądać bez opłat i bez reklam."
2019-05-11 15:02:38
krzysztof.mm: a to film w całości: https://www.youtube.com/watch?v=BrUvQ3W3nV4
2019-05-11 15:39:59
jasper: Probuje obejrzec do konca ten film, nie daje rady. Ksiadz zatrudnial 7 latki do sprzatania a potem molestowal. Teraz mowi, ze za osoby , ktore skrzywdzil czesto odprawial msze. To jest chore. Te osoby powinny byly siedziec w wiezieniu a nie odprawiac msze !! No tak, ale obroncow tych zwyrodnialcow znajdziesz wsrod pisiewiczow nie tylko tutaj na ox.pl. Ciekawi mnie tylko, dlaczego prezes Kaczynski nie mowi - kto podniesie reke na nasze dzieci, ten podnosi reke na Polske....
2019-05-11 16:05:38
tom lem: .. i tym to sposobem kolejny raz dwóch takich, urwało się jak pies z łańcucha i chcą naprawiać kościół jak sąsiedzi z czeskiej bajki. Co im z tego wyjdzie jest do przewidzenia....jeden wart drugiego ;-)
2019-05-11 18:04:33
jasper: tom lem, jestes wart tyle samo, co ci, ktorych bronisz. Niestety, nie jest mi z tym do smiechu.
2019-05-11 18:57:39
tom lem: ... ocena kto ile jest wart, na szczęście , nie należy do OX -owych naprawiaczy kościoła, zaś co do przewin wobec podopiecznych, zadecyduje miejmy nadzieje sąd, nie ci którzy w ręku trzymają pióro, które wykorzystują jak kamień....
2019-05-11 19:19:02
skuter66: krzysztof.mm, jasper muszą tobie dobrze płacić za te wymiociny.
2019-05-11 19:19:50
skuter66: krzysztof.mm, jasper muszą tobie dobrze płacić za te wymiociny.
2019-05-11 19:36:18
jasper: Tak skuter66, ten niedobry jasper zmusza Bogu ducha winnych ksiezy , zeby dzieci molestowali. Przekaz z ambony czy Nowogrodzkiej ?
2019-05-11 20:33:19
bronek91: jasper napisałeś cytat" bronek, ulzyj sobie. W zyciu wazne sa tylko chwile :)"cytat co to znaczy cytat"ulzyj sobie. "cytat? Zdaje się, iż jasper potwierdza prawdziwość treści prezentowanych z mojej strony wypowiedzi na temat NEOMARKSIZMU i ideologii okolicznych LEWACKICH (nie lewicowych) środowisk. Zatem jasper, co to znaczy cytat"ulzyj sobie. "cytat?
2019-05-11 21:00:07
krzysztof.mm: ♝♝♝ Tylko nie mów nikomu♝♝♝ https://www.youtube.com/watch?v=BrUvQ3W3nV4 ♝♝♝
2019-05-11 23:16:00
bronek91: krzysztof.mm mam rozumieć, iż to, co przedstawiłeś, jest odpowiedzią na zadane z mojej strony pytanie, czy w jakiś inny sposób dotyczy tematyki wątku?
2019-05-11 23:40:46
krzysztof.mm: 9 godzin, 1 200 000 odsłon dokumentu Sekielskich o pedofilii w polskim kościele katolickim - ten film zobaczy cały świat, po USA, Irlandii, Australii biskupie szambo wybiło w Polsce - jakże żałośnie wygląda dziś Kaczyński próbujący w tym cuchnącym szlamie pływać...
2019-05-12 07:36:13
krzysztof.mm: jeszcze nie minęła doba - 2 336 799 wyświetleń i dwóch poruszonych polskich biskupów...
2019-05-12 12:57:06
krzysztof.mm: 20 godzin - 3 000 000... 'lepszego sortu', prawdziwych Polaków' od Kaczyńskiego wśród oglądających raczej nie ma - na nich prawda działa jak woda święcona na diabła
2019-05-12 13:18:01
donekT: jak woda święcona na diabła- znasz to z własnego doświadczenia?
2019-05-12 18:20:06
krzysztof.mm: warto sobie uzmysłowić przy okazji filmu Sekielskich, że tacy księża jak Jankowski czy Cebula, jeszcze za życia i długo po śmierci cieszyli się dobrą opinią - btw, znacie już nazwisko księdza, dzięki któremu Skoczów został uwieczniony na mapie kościelnej pedofilii w Polsce? nie? no to poczytajcie, rok 1978, relacja Janusza Wysockiego: https://10przykazan.wordpress.com/2014/01/18/dobro-ofiar/
2019-05-12 19:15:01
donekT: krzysztof-Q ofiary, o ile były, należy liczyć w milionach. Ksywa Anna Tarczyńska z FiM, może ma coś wspólnego z "balansowaniem na granicy śmieszności" Piotrowskiego. krzysztof-Q powołujesz się na niezweryfikowane info.
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: