Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Dobre rady na Sylwestra

Jak reklamować nieudaną imprezę? Kto ponosi odpowiedzialność za pozostawione w szatni płaszcze? Jak rozsądnie korzystać z solarium? Na co zwracać uwagę kupując materiały pirotechniczne ? Na te i wiele innych pytań odpowiedzi znajdziemy na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który po raz kolejny pomyślał o nas stosując sylwestrowe porady.

Warto zrobić wszystko, żeby koniec starego i początek nowego roku wspominać z przyjemnością Dlatego też Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zadbał o sylwestrowe rady, dzięki którym dowiemy się nie tylko jak reklamować nieudaną imprezę, na co zwracać uwagę kupując materiały  pirotechniczne, ale również jak rozsądnie korzystać z solarium.

Dobrych rad nigdy dość – z tego założenia wyszedł UOKiK przygotowując podpowiedź dla wszystkich konsumentów - w jaki sposób nie dać się "wyrolować". Przede wszystkim pamiętajmy, że źle wykonaną usługę fryzjerską, krawiecką, kosmetyczną możemy reklamować. Ważne jednak, żeby ewentualną nieprawidłowość zgłosić jak najszybciej. Wtedy uzyskamy prawo do poprawki tego, co wcześniej budziło nasze zastrzeżenia, możemy domagać się też zwrotu zapłaconej kwoty, lub obniżenia rachunku. Chyba, że...

- Fryzjerka miała tylko zrobić mi trwałą. Zapewniała, że jak najbardziej środki, które stosuje są bezpieczne, nie niszczą włosów, bo wykonane zostały na bazie ziół. Niestety zapewnienia zapewnieniami, a ja wyszłam z salonu ze spalonymi włosami – wspomina Dagmara Mnich z Cieszyna, która zwróciła się do fryzjerki wykonującej zabieg o odszkodowanie.

Rzeczywiście taka możliwość istnieje. - Możemy domagać się odszkodowania, jeżeli w związku z wadliwym wykonaniem usługi narażeni zostaliśmy na dodatkowe koszty, np. skorzystanie z usług innego przedsiębiorcy. Konieczne są rachunki, aby udowodnić poniesioną szkodę i wystąpić o odszkodowanie – radzi UOKiK, uczulając jednocześnie konsumentów na praktykami niezgodne z prawem.

Z pewnością nie raz spotkaliśmy się z informacją „w przypadku zaginięcia lub zniszczenia garderoby szatnia nie ponosi odpowiedzialności”. A jednak przedsiębiorca, nawet gdy szatnia nie jest płatna odpowiada za nasze rzeczy. Pamiętajmy o tym.

Rady Urzędu dotyczą również materiałów pirotechnicznych. Kupując je zwracajmy uwagę na to, czy na opakowaniu znajdują się: nazwa producenta, odpowiednie ostrzeżenia oraz instrukcja obsługi w języku polskim. Nie sięgajmy po opakowania pęknięte, uszkodzone z których wysypuje się mieszanina pirotechniczna.

Swoje miejsce na liście porad znalazło również solarium, z którego zwłaszcza przed wielkim wyjście korzysta nie jedna osoba. Co nas powinno zaniepokoić ? - Stwierdzenie „nowe lampy”, „turbo solarium” powinno być traktowane jako ostrzeżenie a nie reklama, ponieważ często mają większą moc promieniowania, a także świecą nierównomiernie co może być przyczyną poparzeń – przestrzega Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Więcej rad znajdziemy tutaj.

 

Barbara Stelmach-Kubaszczyk

źródło: ox.pl
dodał: BSK

Komentarze

0
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: