DIEHL METERING – 30 lat doświadczenia i nowych technologii
Historia Diehl Metering w Polsce rozpoczęła się dokładnie 21 listopada 1991 roku od założenia spółki Mirometr przez Polaka oraz przedstawicieli Firmy Sappel SA z Francji. Od początku przedsiębiorstwo zajmowało się produkcją i legalizacją wodomierzy najwyższej klasy metrologicznej. Wówczas zakład znajdował się w Cieszynie przy ulicy Michejdy, a później przy ulicy Harcerskiej.
Od kilkunastu lat spółka należy do niemieckiej Grupy Diehl, rodzinnego przedsiębiorstwa założonego w 1902 roku, mającego swoją siedzibę w Norymberdze. Grupa Diehl składa się z pięciu wyspecjalizowanych dywizji, w tym dywizji Metering, oferującej rozwiązania pozwalające racjonalnie wykorzystywać wodę i energię.
Zadowolenie klienta jest dla nas najważniejsze. Klientów obsługujemy długofalowo, wsłuchujemy się w ich potrzeby w celu zaoferowania im najlepiej dopasowanego do nich rozwiązania. Aktualna oferta firmy obejmuje nie tylko wodomierze i liczniki energii, ale przede wszystkim oprogramowanie oraz najnowocześniejszy system zdalnego odczytu. Nasza technologia IZAR RADIO służy do zdalnego i niezawodnego gromadzenia danych z szerokiej gamy liczników zlokalizowanych w terenie i przekazywania ich do platformy programowej. Dzięki aplikacji IZAR@HOME nasi klienci mogą korzystać z przesyłania danych z liczników za pośrednictwem inteligentnej infrastruktury oraz porównywać dane dotyczące zużycia. Oferujemy również rozwiązania umożliwiające wykrywanie wycieków WLM w sieciach wodociągowych – mówi Andrzej Parma, Dyrektor Sprzedaży Polska.
Produkty, usługi i rozwiązania powstające w Bażanowicach, dzięki zastosowaniu zintegrowanego systemu zarządzania (IMS), uwzględniającego wymagania i oczekiwania klientów, międzynarodowych standardów metrologicznych (MID), jakościowych, ochrony środowiska, BHP i innych, są uznane na arenie międzynarodowej. Wprowadzone podejście procesowe gwarantuje ten sam wysoki standard działania w każdym zakładzie Diehl Metering.
Ambicją firmy jest bycie kimś więcej niż tylko dostawcą rozwiązań dlatego podejmuje działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Poprzez oferowanie odpowiednich urządzeń i rozwiązań pomagamy mądrze gospodarować zasobami naturalnymi naszej planety. Wspieramy społeczność poprzez optymalizację zużycia wody i energii. Wybieramy lokalnych dostawców i partnerów, aby ograniczać transport w łańcuchu dostaw. Bierzemy udział i wspieramy lokalne inicjatywy np. kluby sportowe, domy dziecka, fundacje – wyjaśnia Michał Waszut, Dyrektor Zakładu.
Ludzie są dla firmy gwarantem sukcesu. Zatrudniamy około 400 pracowników na różnych stanowiskach, w tym około 280 pracowników pracujących bezpośrednio przy produkcji. Wspólnie tworzymy kulturę w oparciu o wartości takie jak zaufanie, osiągnięcia, współpraca i odpowiedzialność. Wspieramy pracowników w ich rozwoju osobistym, podnoszeniu umiejętności oraz w dążeniu do podejmowania nowych obowiązków. Cenną wartością jest dla nas fakt, iż wielu pracowników pracuje w naszym zakładzie już ponad 20 lat. Kariera zawodowa niektórych z nich przebiegała od pracownika produkcji do managera – to najlepszy przykład, że nasza firma oferuje stabilne zatrudnienie oraz szansę rozwoju zawodowego i podnoszenia kwalifikacji – podkreśla Arkadiusz Adamczyk, Dyrektor HR.
Jestem dumny z rozwoju zakładu, który do tej pory wyprodukował 30 milionów liczników dla klientów z całego świata. Trzydzieści lat doświadczenia oraz wyszkolony i zaangażowany zespół zapewniają naszym klientom wysoki poziom i doskonałą jakość dostarczanych rozwiązań i usług. Mam nadzieję, że w czerwcu przyszłego roku będziemy mogli świętować naszą rocznicę wspólnie z pracownikami, klientami i gośćmi podczas uroczystego pikniku, który z powodu panujących obostrzeń nie mógł się odbyć w tym roku. Przy tej okazji dziękuję wszystkim, którzy na co dzień podejmują wysiłki, aby spółka zaspokajała potrzeby klientów, pozwalała rozwijać się pracownikom oraz przynosiła właścicielom oczekiwane wyniki – mówi Michał Waszut, Dyrektor Zakładu.
art. sponsorowany