Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Debata o reformie edukacji

Od jakiegoś czasu tematem przewodnim w Polsce jest proponowana przez rząd reforma edukacji. Temat jest istotny, ponieważ dotyka przyszłości Polaków. Nasz region, którego tradycje szkolnictwa są znane, także chce wziąć udział w ogólnopolskiej dyskusji.

Likwidacja gimnazjów, powrót do 4-letniego liceum to hasła najbardziej kojarzone z proponowaną przez obecną władzę reformą edukacji. A co o polskim systemie oświaty i zapowiadanych zmianach myślą nauczyciele, rodzice uczniów i samorządowcy w naszym regionie? 

Powiat cieszyński posiada ogromne tradycje edukacyjne, które zobowiązują. Uczniowie lokalnych szkół nie ustępują w wiedzy i osiągnięciach rówieśnikom z wielkich miast, co powinno być wystarczającym powodem do włączenia naszego głosu w ogólnopolskie rozważanie reformy proponowanej przez obecne Ministerstwo Edukacji Narodowej. - stwierdzą pomysłodawcy debaty.

Organizatorzy wydarzenia proponują rozmowę o  zmianach, które mogą być wprowadzone w niedalekiej przyszłości i dotknąć nasze lokalne społeczności. Planowana jest debata moderowana przez dra Przemysława Sadurę - pracownika Uniwersytetu Warszawskiego, socjologa polityki, badacza systemu edukacyjnego. współautora wielu ekspertyz i analiz z zakresu edukacji. Pomysłodawcy spotkania zachęcają do wzięcia udziału w debacie przedstawicieli organów prowadzących, dyrektorów szkół, nauczycieli, rodziców – osoby zainteresowane planowanymi zmianami.

Debata o reformie edukacji odbędzie się 9 listopada (środa) o godzinie 16 w auli Gimnazjum Towarzystwa Ewangelickiego (GTE), mieszczącego się na ul.Sienkiewicza 2 w Cieszynie.

Inicjatywa nauczycieli, pedagogów oraz rodziców jest oddolna. Zainteresowani skupili się wokół Gimnazjum Towarzystwa Ewangelickiego, które umozliwiło takie spotkanie. Merytoryczną częścią debaty zajmie się Joanna Wowrzeczka, pracownik Uniwersytety Ślaskiego w Cieszynie.

red.

źródło: mat.pras./ox.pl
dodał: MB

Komentarze

4
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2016-11-04 09:42:33
Przepierón: Artykuł zawiera nieprawdę, jest napisane:<br />\&quot;Uczniowie lokalnych szkół nie ustępują w wiedzy i osiągnięciach rówieśnikom z wielkich miast, \&quot;<br />Powinno być napisane :<br />Uczniowie lokalnych szkół przewyższają wiedzą i osiągnięciami rówieśników z wielkich miast.
2016-11-04 19:58:18
markuez: Dziwie sie ze wogole dopiero teraz chca to dziadostwo zlikwidowac!bylem pierwszym rocznikiem tej chorej reformy,moze dlatego mam bardzo negatywna opinie na temat gimnazjum.z malej wiejskiej szkoly musialem dojezdzac do miasta,to nie byl problem...ale jesli chodzi np o wiedze to wbrew waszym przekonaniom w malej podstawowce bylismy lepiej prowadzeni anizeli mieszczuchy.3lata w gimnazjum hmm..czas stracony ktorego nikt nam juz nie wroci!
2016-11-05 07:41:07
ciamajda: Nie wiem dlaczego, ale muszę się zgodzić z przedmówcami. Tak Przepierón jak i markuez mają rację. <br />Tylko kto zauważa te małe, wiejskie szkoły.
2016-11-05 22:33:10
Hanula: Korki, korki i jeszcze raz korki - to wasz (?) poziom nauczania. Wiedza i osiągnięcia to nie wszystko. Jeszcze jest coś takiego jak inteligencja społeczna, czyli kultura osobista. Wiem, wiem - powiecie, że to się wynosi z domu i macie rację. Jednak współpraca szkoły z rodziną w tym zakresie jest nieoceniona. Niestety (albo stety) ale w tym przypadku zwykłe wiejskie szkoły są przykładem nawet dla \&quot;elitarnych\&quot; szkół i korzystne jest, aby w burzliwym nastoletnim okresie dzieci pozostawały w tychże szkołach. Ja osobiście wolę utrzymywać kontakt z prostym robotnikiem niż z bufonem po elitarnej szkole, pogardzającym innymi ludźmi. A takich w Polsce mamy \&quot;na pęczki\&quot;.
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: