Cyber handel, cyber weekend, cyber złodzieje i oszuści
Prosty projekt strony internetowej, zwiększony ruch w mediach społecznościowych i wygoda sprawiły, że kupowanie i sprzedawanie produktów online stało się filarem nowoczesnego doświadczenia zakupowego.
Pandemia COVID-19 sprawiła, że jeszcze więcej konsumentów zaczęło robić zakupy w Internecie. Dla firm trend ten stwarza zarówno wyzwania, jak i duże możliwości. Większa sprzedaż i większy ruch oznaczają większe przychody. Ale oznacza to również więcej oszustw, ponieważ przestępcy mają jeszcze więcej możliwości okradania konsumentów i sprzedawców. Jak więc powinni się przygotować detaliści?
Dzięki rozpoczętej kampanii organy ścigania w 16 krajach połączyły siły z Europejskim Centrum ds. Cyberprzestępczości Europolu (EC3) i Radą ds. Ryzyka Handlowego, aby podzielić się praktycznymi poradami, jak przechytrzyć przestępców próbujących nadużywać zakupów online
Kampania prowadzona jest w ramach akcji e-commerce 2020 (eComm 2020) prowadzonej przez Europol i Austriacką Służbę Wywiadu Kryminalnego (Bundeskriminalamt). Tegoroczna kampania koncentruje się w szczególności na sprzedawcach internetowych, pomagając im lepiej identyfikować oszustwa na ich platformach i umożliwiając im podjęcie kroków w celu ochrony firmy i klientów przed takimi atakami
Policja ostrzega, że zagrożenie ze strony przestępców jest bardzo realne: w okresie poprzedzającym tę kampanię kilka krajów przeprowadziło działania operacyjne, w wyniku których w samym październiku aresztowano 22 takich e-oszustów.
Wskazówki, jak chronić siebie i swoją firmę przed e-oszustami, znajdziesz na stronie internetowej.
Red./mat.pras.
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.