Co z przejściem podziemnym w Wiśle?
DW941 przebiegająca przez Wisłę, jest jedną z najbardziej ruchliwych w powiecie. A ruch pieszych w centrum Wisły jest tez spory, dodatkowo korzystający z chodnika i przejść dla pieszych turyści zmierzający od strony dworca autobusowego, przechodząc przez jezdnię powodują duże korki. W 2021 roku pojawił się pomysł, by – dbając o bezpieczeństwo pieszych i komfort kierowców - w Wiśle w okolicy dworca pojawiło się przejście podziemne. Pisaliśmy: Przejście podziemne jedynym rozwiązaniem
Władze zapowiadały taką inwestycję na 2023 rok, jednak nie doszła ona do skutku, a temat ucichł. Dlaczego?
„Jesteśmy na finiszu dokumentacji"
Jak tłumaczy Burmistrz Wisły, Tomasz Bujok na swoim oficjalnym profilu na FB, podczas remontu DW941 zadbano o to, żeby przygotować przebieg drogi tak (m.in. nitkę wodociągową), aby przy budowie przejścia podziemnego nie trzeba było jej już przebudowywać.
- Niemniej jednak była konieczność zmienienia planu zagospodarowania przestrzennego, była konieczność zaprojektowania całego przejścia podziemnego, łącznie z zaprojektowaniem sieci kanalizacyjnej, odwodnienia, gazociągów, wodociągów, pochylni, ingerencji w różnego rodzaju własności terenu – tłumaczy i dodaje: - To wymagało trochę czasu, wydzielenia, a przede wszystkim podpisania porozumień z Województwem Śląskim w aspekcie funkcjonowania tego przejścia podziemnego potem. Za tym poszła konieczność podziałów działek, wydzielenia części działek. To wszystko już ma miejsce, w zasadzie jesteśmy na finiszu.
To część większego zadania
Jak zauważa Bujok, po uchwaleniu planu zagospodarowania przestrzennego dotyczącego centrum przesiadkowego i części ulicy 1 Maja, będzie można ubiegać się o pozwolenia na budowę. Ale, jak zaznacza burmistrz, to jeszcze nie gwarantuje sukcesu:
- To zadanie, jak również przebudowa płyty dworca autobusowego, przejazdu pod mostem na ul Bukowej, czyli ten ślimak bezkolizyjny na ścieżce rowerowej, który chcemy zrealizować, traktujemy jako jedno zadanie poprawy komunikacji na terenie miasta i chcemy ubiegać się o środki zewnętrzne.
Na ślimak, przejście podziemne i przebudowę płyty dworca dokumentacja już te jest gotowa, ale nie ma pozwoleń na budowę, bo trzeba zaczekać na uchwalenie planu zagospodarowania przestrzennego – wyjaśnia włodarz Wisły. Potem władze będą starać się o środki na realizację zadania.
- To są środki naprawdę niemałe – zauważa Bujok: - Samo przejście podziemne szacujemy na poziomie 4 milionów złotych.
Na przejście zapewne przyjdzie zatem jeszcze poczekać, ale sprawa posuwa się - jak przekonuje Bujok - małymi kroczkami, ale do przodu.
NG
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.




Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
