Co wiemy na temat Euroregionu Śląsk Cieszyński?
W środę (31.05) w siedzibie czeskiej strony Euroregionu Śląsk Cieszyński w Czeskim Cieszynie odbyła się konferencja, którą zorganizowano w ramach partnerskiego mikroprojektu pn. „PiaR-Euroregion”. Partnerami projektu są: Stowarzyszenie Rozwoju i Współpracy Regionalnej „Olza”, Regionalne Stowarzyszenie Współpracy Terytorialnej Śląska Cieszyńskiego oraz Regionalna Rada Rozwoju i Współpracy w Trzyńcu.
Celem projektu jest budowanie i wzmocnienie współpracy pomiędzy partnerami umowy euroregionalnej, lokalnymi samorządami, przedstawicielami mediów oraz stowarzyszeń zajmujących się problematyką PR, a także niezależnymi ekspertami ds. marketingu terytorialnego. Kolejnym ważnym celem na który wskazują partnerzy projektu jest profesjonalizacja działań związanych z promocją problematyki transgranicznej i idei Euroregionu Śląsk Cieszyński oraz wsparcie marki Euroregionu w przestrzeni publicznej i kreowania jego wizerunku.
Partnerzy projektu współpracowali z 10 ekspertami. Polską stronę reprezentowali: Hanna Blokesz Bacza, Andrzej Drobik, Stefan Mańka, Darek Zalewa i Bogusław Dziadzia. Jednym z działań podjęty w ramach projektu było przeprowadzenie badań ankietowych dotyczących stanu świadomości mieszkańców na temat działalności Euroregionu Śląsk Cieszyński oraz źródeł informacji na ten temat. Wspólnie realizowaliśmy badania. Opracował je czeski partner. Doszliśmy do pewnych wniosków, które ubieramy teraz w postać dokumentu koncepcyjnego. To nie jest żadna strategia, a kilkanaście stron, które zawierają podstawowe elementy mogące nam posłużyć w przyszłości do lepszego funkcjonowania w sferze odbioru społecznego – mówił na konferencji Bogdan Kasperek Dyrektor Biura Stowarzyszenia „Olza”.
Po przeanalizowaniu wyników badań ankietowych, postawiono m.in. następujące wnioski: mieszkańcy polskiej części Euroregionu Śląsk Cieszyński (ER ŚC-TS) częściej odwiedzają drugą stronę granicy, a także wykazują większe zainteresowanie informacjami na temat wydarzeń po drugiej stronie granicy; czescy mieszkańcy ER ŚC-TS częściej oceniają stosunki polsko-czeskie jako bardzo dobre; wspólną strefę Schengen wyraźnie pozytywniej oceniają mieszkańcy po polskiej stronie Olzy; świadomość istnienia ER (Euroregionu) ma około 60% badanych; na temat ER ludzie dowiadują się głównie z mediów.
Podczas warsztatów z przedstawicielami mediów wysunięto kluczowe wnioski, jak lepiej promować Euroregion Śląsk Cieszyński poprzez współpracę ze służbami promocyjnymi, mediami lokalnymi oraz rzecznikami prasowymi samorządów lokalnych ER ŚC.
MSZ
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.