Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Cieszyn: wojsko wróci do koszar? (aktualizacja)

Temat Wojsk Obrony Terytorialnej, które miałyby stacjonować w Cieszynie, ciągnie się już od dłuższego czasu. Jak się jednak dowiedzieliśmy, "terytorialsi" faktycznie niedługo trafią nad Olzę.

O sprawie pisaliśmy już w czerwcu ubiegłego roku (LINK), jednak wtedy Starostwo Powiatowe, które zarządzało budynkami przy ul. Wojska Polskiego w Cieszynie, nie znało jeszcze decyzji Ministerstwa Obrony Narodowej.

Budynki byłych koszar nie należą już do powiatu - obecnie stanowią majątek Skarbu Państwa. Czy w związku z tym zostanie w nich ulokowany batalion Wojsk Obrony Terytorialnej? - Potwierdzam, że w tym roku planowane jest uruchomienie formowania batalionu lekkiej piechoty w Cieszynie - mówi nam ppłk Marek Pietrzak, rzecznik prasowy Dowództwa Wojsk Obrony Terytorialnej.

Ile żołnierzy będzie stacjonować nad Olzą? - Planujemy, że batalion lekkiej piechoty w Cieszynie miał strukturę 3-kompanijną. Nie będzie on odbiegał od innych tego typu pododdziałów w WOT, a liczebność żołnierzy będzie oscylowała w granicach 600 żołnierzy, z czego około 10% z tej liczby będą stanowili żołnierze zawodowi - dodaje rzecznik.

W budynku przy ul. Wojska Polskiego 5 mieści się obecnie siedziba ARP Games, firmy współpracującej ze Starostwem Powiatowym w Cieszynie. Obecnie nie wiadomo, czy konieczna będzie zmiana jej lokalizacji.

Aktualizacja

Firma ARP Games ma jednak opuścić zajmowany lokal do końca sierpnia. Trwają poszukiwania nowej lokalizacji siedziby.

KR

źródło: ox.pl
dodał: Krzysztof Rojowski

Komentarze

64
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2019-05-29 16:29:56
inigo: Przed czym obroni nas wojsko, które służbę wartowniczą powierza agencji ochrony?
2019-05-29 16:30:18
bronek91: Niech wracają. Stacjonujące nieopodal Olzy lewackie (nie lewicowe) jaczejki powinny mieć jakąś przeciwwagę. W każdej chwili wskazane pozycje wzorem Nowego Wspaniałego Świata mogą stać się azylem dla antyhifiarzy.
2019-05-29 16:44:39
jasper: No jak to jest drodzy pisiewicze - wiek emerytalny obnizacie do 60/65 a wiek rezerwistow podnosicie do 60? Rozumiem, ze w razie agresji wojsk Putina PiS wyciagnie asa z rekawa w postaci emerytow -rezerwistow ? http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,24745056,mon-chce-wydluzyc-limit-wieku-rezerwistow-wzywanych-na-cwiczenia.html
2019-05-29 16:55:10
bronek91: jasper, poza Twoim jasper przypadkiem żadnych jak to określiłeś "pisiewiczy" pod tym wątkiem nie dostrzegam. No jasper, kto rozpoczął systematyczne niszczenie WP? Tym sposobem np. Siły Zbrojne Federacji Rosyjskiej w razie hipotetycznego konfliktu znajdują się pod Warszawą w ciągu kilku godzin, a kraj są w stanie opanować w ciągu kilku dni. Komu to zawdzięczamy? Sprawa PRO CIWILI jest znana?
2019-05-29 17:02:04
jasper: A tymczasem czytamy - Podlaskie: nakłaniali chorych psychicznie do głosowania na określonych kandydatów? Na Karola Karskiego i Krzysztofa Jurgiela. https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/wybory-do-pe-tykocin-czy-chorzy-psychicznie-byli-naklaniani-do-glosowania/yl6jbp0. To caly PiS. Tylko oni potrafia w tak perfidny, obrzydliwy sposob wykorzystac chorych. Jakie to wstretne i obrzydliwe probowac wygrac wybory w taki sposob.
2019-05-29 17:04:58
jasper: Tymczasem czytamy - Podlaskie: nakłaniali chorych psychicznie do głosowania na określonych kandydatów? Na Karola Karskiego i Krzysztofa Jurgiela. https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/wybory-do-pe-tykocin-czy-chorzy-psychicznie-byli-naklaniani-do-glosowania/yl6jbp0. To caly PiS. Jakie to wstretne i obrzydliwe, zeby chorych tak wykorzystac. Po trupach do celu, zeby tylko wygrac. Niedobrze sie robi.
2019-05-29 18:21:22
bronek91: jasper, obawiam się, iż ten przypadek znasz z autopsji.
2019-05-29 18:36:39
jasper: broneczku, jestes tylko statysta w machinie zwanej PiS.
2019-05-29 20:01:12
bronek91: jasper, nie wiem jak Ty jasper, ale nie poczuwam się do bycia elementem żadnej partii i nie powielam cudzych tekstów gdziekolwiek to możliwe i nadarzy się okazji, często bez związku z tematem wątku.
2019-05-29 20:04:47
bronek91: Wracając do tematu, który to prymus w niszczeniu WP powiedział: "że polski lotnik to jest taki, że jak trzeba będzie, to nawet poleci na drzwiach od stodoły."???
2019-05-29 20:07:48
utopiec: Hej, mądrale, może mi ktoś wytłumaczy czy to nie jest powtórka z historii? Czy to nie to samo co kiedyś OTK? ( Obrona Terytorialna Kraju)
2019-05-29 20:19:43
bronek91: Na pierwszy rzut oka podobne, jednak należałoby się zagłębić w materiał prawny, a to wymaga trochę czasu. Wiadomo, że wszystkiego nikt dokładnie nie zobrazuje, plus dorabianie ideologii do tej inicjatywy, która dodatkowo zamazuje obraz.
2019-05-29 20:30:42
skuter66: jasper przydałaby się tobie unitarka oj przydałaby.
2019-05-29 20:50:27
rainman: Świetny pomysł. W pierwszej kolejności zagnać do ćwiczeń florianowe towarzystwo. Panie - na pielęgniarki. Panowie - do strzelania ;-)
2019-05-29 20:53:11
kum: Szanowni Panowie sami możecie się przekonać co to jest WOT wystarczy przejść badania takie same jak do służby zawodowej,ale to zapewne pestka, a potem odbyć przeszkolenie 16 dniowe lub 8 dniowe dla tych co już służyli. Szkolenie pod okiem instruktorów weteranów wielu misji w Iraku i w Afganie przejdziecie z zamkniętymi oczami mówię wam łatwiznaaaa. Misją WOT jest w czasie pokoju wspieranie lokalnych społeczności w zwalczaniu m.innymi klęsk żywiołowych a w czasie wojny wsparcie wojsk operacyjnych na swoim terenie. Zanim zaczniecie pisać na temat 5 rodzaju SZ RP to może najpierw podejmijcie rękawice i wesprzyjcie mieszkańców Ślaska Cieszyńskiego w walce ze skutkami np. powodzi bo maksyma Terytorialsów "ZAWSZE GOTOWI ZAWSZE BLISKO" nie spadła z nieba ale z ludzkich serc, które chcą pomagać bliskim i wspierać obronność kraju. Pozdrawiam serdecznie i liczę na was że podołacie i się sprawdzicie.
2019-05-29 20:54:47
krzysztof.mm: no tak, batalion lekkiej piechoty... to jest to, co nam do obrony najbardziej potrzebne w XXI wieku... i do tego oddział lekkiej kawalerii patriotycznej pod wezwaniem Matki Boskiej Pogromczyni Tęczy - na arabach, z Janowa oczywiście
2019-05-29 21:00:29
M53: Jasper, zapamiętaj, zwolennicy PiSu zawsze, ale to zawsze mają rację, a jak jej nie mają to i tak mają. No i uwielbiają używać słów: lewak, lewactwo, odmieniając je na wszystkie sposoby i wtryniając w teksty nawet tam, gdzie to zupełnie nie pasuje. Ot, taka uroda zwolenników PiSu.
2019-05-29 21:04:59
krzysztof.mm: kum - o tym, czym jest WOT już od dawna eksperci tłumaczą, żałosna twoja propozycja, by iść na szkolenie by się dowiedzieć - WOT to jeden z wielu szalonych pomysłów szalonego Antka Zamachowca, to miliardy i wyszkoleni dowódcy zabrane polskiej profesjonalnej, zawodowej armii, to w zamyśle bolszewickiej partii, która dopiero co się do władzy dorwała, zbrojne zaplecze na wypadek zagrożenia odsunięciem jej od władzy, to jedna wielka i kosztowna p o m y ł k a
2019-05-29 21:07:44
krzysztof.mm: p.s. a twoje tłumaczenia, że trzeba nowego uzbrojonego wojska by zwalczać skutki powodzi zostawiam z krótkim komentarzem: kompletny i d i o t y z m
2019-05-29 21:16:38
kum: tak na marginesie to z ta kawalerią fajny pomysł w końcu ją mamy tylko że ...pancerną. A swoją droga polecam film 12 odważnych na faktach....no oczywiście o tym że w armiach NATO wykorzystuje się np. muły tu macie linka do artykułu http://www.polska-zbrojna.pl/home/galleryshow/1102?t=Wyjatkowy-batalion.
2019-05-29 21:30:39
kum: Brawo Panie Krzysztofie anonimowość zapewnia Szanownemu Panu szkalowanie właściwych i patriotycznych postaw Brawo. Upolitycznianie tej konwersacji nic nie da bo nie oto tu chodzi i tyle. Nie che Szanowny kolega wspierać wzmacniania obronności kraju - to Pański wybór ale nieszkaluj Pan tych co mają odwagę i chęć to robić.
2019-05-29 21:37:25
bronek91: krzysztof.mm O wojnie hybrydowej słyszałeś? Zdaje się, iż nawet w Polsce w odniesieniu do śląska czy kaszub możemy mieć odpowiedniki DRL i ŁRL. Coś takiego jak WOT jest przydatne. Nie wnikam w kwestie prawne, podporządkowania czy hierarchii.
2019-05-29 21:37:33
kum: na odpowiedź w sprawie komentarza krzysztof.mm polecam materiał filmowy https://www.tvp.info/42773580/zolnierze-wojsk-obrony-terytorialnej-walcza-z-zywiolem
2019-05-29 21:41:05
bronek91: kum nasz zaściankowy literat może nieprzychylnym okiem postrzega WOT, ale z pewnością nie miałby problemu służyć w szeregach internacjonalistycznych antyhifiarzy.
2019-05-29 22:02:15
Allan: Fajnie, jeżeli tylko będą na miejscu. Trzymam kciuki.
2019-05-29 22:03:03
kum: Wspierajmy wzmacnianie obronności, nie jest ważne za jakiego ministra powstają nowe formacje ważne jest to że powstają, kupowane jest nasze wyposażenie, broń i sprzęt wojskowy, rozbudowuje się przemysł, nowe miejsca pracy, ważna rzecz. Politykowanie i sarkanie na wszystkich i wszystko to dopiero sztuka!
2019-05-29 22:13:37
Wiederholec: Terytorialsi czekamy na Was!
2019-05-29 23:24:04
jasper: Za komuny w szkolach srednich mielismy PO czyli przysposobienie obronne. Komuno wroc, wolaja z lezka w oku pisiewicze.
2019-05-30 04:27:45
krzysztof.mm: kumie, nie nadymaj się za bardzo, bo ci guziki w mundurku popuszczają
2019-05-30 06:28:11
donekT: jasper-Q nie wyglądasz, żebyś skończył jakąkolwiek.
2019-05-30 06:29:30
donekT: krzysztof-Q ulżyj sobie.
2019-05-30 07:22:48
kum: do Krzysztof.mm tak jak myślałem żadnych konkretów tylko polityczne ujadanie na wszystkich pewnie nawet nie jesteś z Księstwa co?
2019-05-30 07:38:32
wyśmienity cwaniaczek: to nie wojsko tylko banda nierobów, grubasów i miglanców , którzy na koszt podatnika bawią się w wojsko
2019-05-30 08:28:06
krzysztof.mm: kum - argumenty były powyżej, raczyłeś nie zauważyć, więc nie pieprz, że ci brakuje - - a co do Księstwa - masz rację, nie jestem z bajek, z Podbeskidzia jak już
2019-05-30 08:45:49
Bazyl: Panowie po co tyle hejtu WOT to dobra opcja dla wspomagania akcji ratowniczych ostatnie akcje pomocy w powodzi same mówią za siebie, Ciekawe czy nadal bylibyście tego zdania gdy by to was spotkała taka sytuacja i odmówilibyście pomocy WOT przy jakimś kataklizmie
2019-05-30 08:48:53
donekT: Rozkaz to rozkaz, a krzysztof.mm nadgorliwie wypełnia prikazy z Czerskiej. Należy zrozumieć;)
2019-05-30 08:49:38
donekT: krzysztof-Q jesteś z zaścianka, jak już;)
2019-05-30 13:46:26
jasper: Jacy wyborcy taki rzad- prymitywny. Ciekawe, co np. pan Jurgiel wywalczy dobrego dla Polski w UE? Przeciez ten pan po polsku nie umie mowic a co dopiero w innym jezyku. Zapewne z kolega Karskim upija sie dla zabawy i beda jezdzic wozkami golfowymi. Pan Karski doswiadczenie zbieral juz w 2011 na Cyprze. Wspaniali reprezentanci Polski w UE :)
2019-05-30 14:39:50
skuter66: kum daj sobie spokój, krzysztof.mm to oszołom pierwszej klasy, szkoda z nim dyskutować, bo nie ma o czym. Znam ten typ, często szorował mi dywanik przed drzwiami. Jego styl niczym nie różni się od Marzanny, tylko w drugą stronę.
2019-05-30 17:12:23
jasper: skuter66, jak widze to teraz wielkie panisko! Za 500+ zrobi wszystko co pan i pleban kaza. Taki z chlopa krol sie zrobil. Typ, ktory nic sam nie osiagnal a teraz wreszcie pana pun :) Nawet proboszcz po plecach poklepie, bo zaglosowal jak mu z ambony przekazano. Typowy wyborca pisiewicz z budki pod piwem i mysli, ze teraz z inteligentnymi moze dyskutowac :-) Mozna sie tylko z politowania zasmiac.
2019-05-30 17:43:11
kum: hmmm tu macie linka można obejrzeć materiał ze szkolenia https://www.youtube.com/watch?v=v2j2B_d0N0M , https://www.youtube.com/watch?v=ua8ho3mfzh8 Polecam a co do skuteczności lekkiej piechoty to i Afganistan i Irak są świetnym dowodem że małe mobilne i dobrze uzbrojone oddziały potrafią być cierniem w oku....kto był ten wie.
2019-05-30 22:03:14
krzysztof.mm: co ty pierdzielisz, kum - filmikami z YT i gadką o Iraku to możesz bajerować małolaty z Szybina - weź się wykaż w boju koleś, teraz jest okazja - startuj z tą swoją lekką kawalerią na ursusach czy co tam macie, oddział cepów bojowych, i ruszajcie pod Smoleńsk - tam wraża siła postawiła na miejscu zamachu na prezydenta RP tablicę nieuzgodnioną z tow. Antkiem - raz dwa trzy, szybki wypad, tamtą zamalujcie i postawcie prawdziwą, i jeszcze im w krzaki nasrajcie - z tego zrób filmik i pokaż na YT, to pogadamy
2019-05-31 06:41:50
bronek91: krzysztof.mm, Dlaczego prowokujesz i nakłaniasz do przeprowadzenia czynności operacyjnych poza granicami? Twoim krzysztof.mm mocodawcom z Czerskiej byłoby to na rękę? W końcu od dekad zajmują się wyłącznie dzieleniem, szczuciem, napuszczaniem i podjudzaniem.
2019-05-31 06:58:52
kum: Do krzysztof.mm w sumie to masz racje możesz RUSZAĆ - przy następnych opadach na Podbeskidziu stań z mieszkańcami zalewanych miejscowości na wałach i pomóż układać worki, może wtedy będziesz mógł ludziom w oczy spojrzeć....
2019-05-31 07:34:48
jasper: Co ty tu za bajki opowiadasz kum. Piszesz tak jakby opady i podtopienia na Podbeskidziu pojawily sie dopiero za czasow PiS. Przeciez powodzie na tym terenie pamietam juz od czasow swoich urodzin i jest to juz kilkadziesiat lat. O ile mnie pamiec nie myli nie bylo wtedy WOT i radzono sobie z tym zywiolem. A teraz bez WOT kleska narodowa ?
2019-05-31 10:22:30
donekT: Pamiętamy jasper-Q ponadczasowe słowa pewnego premiera "Ja wam wójta nie wybierałem"- kto to powiedział i w jakim kontekście?
2019-05-31 10:36:29
krzysztof.mm: "Ministerstwo Obrony Narodowej zdecydowało, że ORP Kościuszko będzie remontowany. Koszt remontu jest duży, dlatego padają pytania, czy warto dalej w niego inwestować. Eksperci twierdzą, że nawet po remoncie nie będzie gotowy do walki. - To jest pudrowanie trupa i nic więcej - ocenia komandor rezerwy Janusz Walczak, były rzecznik Marynarki Wojennej."
2019-05-31 10:37:18
krzysztof.mm: "My tak naprawdę tylko przedłużamy życie tej fregacie do pływania, a nie do walki. My potrzebujemy nowych okrętów - wtóruje mu kmdr rez. Maksymilian Dura, były oficer Marynarki Wojennej, z portalu defence24.pl. "
2019-05-31 10:38:32
krzysztof.mm: spróbuj kumie, młody człowieku, uruchomić szare komórki zanim ci partyjna propagand mózg do reszty zlasuje
2019-05-31 10:40:46
krzysztof.mm: a z powodziami kolego się walczy przede wszystkim budową zbiorników retencyjnych czy wałów przeciwpowodziowych, a nie mobilizacją armii "lekkiej piechoty" z propagandowego zaciągu
2019-05-31 14:50:33
donekT: uruchomić szare komórki zanim ci partyjna propagand mózg do reszty zlasuje- krzysztof-Q, dokładnie jak w twoim przypadku.
2019-05-31 14:55:05
donekT: krzysztof-Q kiedykolwiek próbowałeś, chociaż walczyć z żywiołem, czy raczej konsekwentnie cedujesz ten obowiązek na innych? Czy raczej głupszym twoim krzysztof-Q zdaniem.
2019-05-31 21:57:53
Mmtm: Nie rozumiem dlaczego upolityczniac pomoc ludziom przez wojsko. Chyba czasem trzeba spojrzeć na to wszystko z czysto ludzkiego aspektu.
2019-05-31 21:58:54
Mmtm: Jeżeli jest możliwość użycia Wojska w takich akcjach to jestem za.
2019-05-31 22:08:50
krzysztof.mm: wojsko w takich sytuacja jest angażowane do pomocy o d _ z a w s z e - tu natomiast ktoś próbuje za partyjną propagandą tłumaczyć, że to nowe "wojsko" t w o r z y _ s i ę do pomocy przy powodziach - teraz rozumiesz?
2019-05-31 23:16:41
donekT: A Ty krzysztof-Q do czego jesteś angażowany? Za jaką propagandą?
2019-06-01 06:30:38
krzysztof.mm: gdyby ktoś miał wątpliwości co to jest troll internetowy, powyżej ma klasyczny przykład - oto donek, co tworzy idiotyczne dopiski do cudzych komentarzy, sam od siebie jednocześnie nie jest w stanie wydusić jednego sensownego zdania - kto się donkiem urodził, ten zawsze będzie z tyłu
2019-06-01 07:25:42
donekT: krzysztof-Q Co tam nowego na Czerskiej? Trafiła (tępa) kosa na kamień? Może próbujesz sprowokować przesiąknięte nienawiścią treści od innych użytkowników?
2019-06-01 11:20:09
kum: to co piszesz krzysztof.mm to niedokońca prawda- nie tworzy się nowego wojska bo Obrona Terytorialna w jakiejś formie zawsze była w naszym kraju, ba nawet w okolicach Skoczowa, raczej z tego co widać po szkoleniu i udziale żołnierzy w różnego rodzaju działaniach postawiono na nową jakość i pomysł by była to formuła zbliżona do Gwardii Narodowej, a tą mają nie tylko Stany. Oczywiście można merytorycznie rozmawiać czy to powinno tak lub inaczej działać, ale merytorycznie a ciągłe aluzje polityczne w twoim wydaniu krzysztof.mm to rzeczywiście wyglądają na zwykła prowokację niestety jest to przykre.
2019-06-01 11:28:49
kum: a co do krzysztof.mm twojego komentarza cyt."a z powodziami kolego się walczy przede wszystkim budową zbiorników retencyjnych czy wałów przeciwpowodziowych" to znowu wprowadzasz w błąd bo w ten sposób się zapobiega, a jak przychodzi do walki z żywiołem to prowadzą ją jednostki podległe MSWiA (PSP,OSP) i inne , a gdy zachodzi konieczność użycia wojska wtedy kieruje się pododdziały najczęściej wyposażone w specjalistyczny sprzęt, taki również można zaobserwować u "terytorialsów" ostatnio mieli pokaz w Bielsku. Polecam poczytać i daj chłopie spokój z ta polityką bo innych wątków politycznych oprócz twoich i jaspera to nie widzę.
2019-06-01 11:39:11
kum: zresztą jak już będzie WOT w Cieszynie mam zamiar osobiście się przekonać jak to wygląda, kto chce może obejrzeć na yutubie materiał z przysięgi w 13. ŚBOT ja tam żadnej polityki nie widzę tylko żołnierskie rzemiosło. tu daje linka:https://www.youtube.com/watch?v=4MBFoqRK9Vw
2019-06-01 16:22:28
krzysztof.mm: tak, w jednym się zgodzę - WOT to takie OHP do kwadratu, tyle, że o niebo droższe i kompletnie bez sensu - a porównywanie do organizacji wojska i gwardii narodowej w USA sobie daruj, chyba, że samym hasłem 'ameryka' chcesz temu idiotycznemu pomysłowi agenta Macierewicza blasku dodawać
2019-06-01 18:01:08
donekT: kompletnie bez sensu - jak Krytyka Polityczna krzysztof-Q
2019-06-02 09:31:12
Mmtm: Panowie OT było długo wcześniej niż myślicie. Przeanalizujcie sobie wcześniejsze struktury armii. Nie bądźcie ignorantami. Im silniejsza armia tym lepiej. Co do samego WOT to jest genialny pomysł. Twór wojskowy który łączy obronnosc z zapobieganie kryzysom. Idea tego że są to ludzie z danego rejonu (terytorialnie) jest super. To nie chodzi tylko o znajomość terenu ale i ludzi ich mentalności itd. W żaden sposób bym tego nie upolityczniał. Jako młody ojciec i patryjota z brakiem możliwości wstąpienia do regularnej armi jest to dla mnie jakaś alternatywa do obrony ojczyzny. Nadmieniam że ominęła mnie zasadnicza służba więc jest to dla mnie możliwość zdobycia doświadczenia. Mam nadzieję że nigdy nie będę musiał walczyć ale chce być przygotowany do obrony mojej rodziny.
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: