Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Cieszyn: Odpady Komunalne

Od 1 stycznia wywozem odpadów komunalnych w Cieszynie zajmuje się nowa firma. Pojawił się również nowy harmonogram, a także zmiany w częstotliwości odbioru odpadów. Jak więc wygląda sprawa odpadów komunalnych w Cieszynie wraz z nowym rokiem?

Wraz z początkiem nowego roku wielu mieszkańców Cieszyna zainteresowało się tematem odpadów komunalnych. Pojawiły się głosy, które dotarły również do naszej redakcji, o braku informacji w związku z nowym harmonogramem odbioru odpadów na 2016 rok oraz o zmniejszonej częstotliwości odbioru odpadów zmieszanych. Postanowiliśmy sprawdzić, jak Urząd Miasta oraz firma wywozowa, informowała mieszkańców o wyżej wymienionych zmianach.

Przypomnijmy, iż od 1 stycznia 2016 roku usługi w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z terenu Gminy Cieszyn świadczy firma Ekoplast-Produkt Sp. z o.o. z siedzibą w Cieszynie. Jak informuje nas Urząd Miasta firma ta została zobowiązana do przekazania harmonogramów odbioru odpadów mieszkańcom. Taki harmonogram z podziałem na odbiór odpadów posegregowanych, zmieszanych oraz z podziałem na rejony  został opublikowany na stronie Urzędu Miasta 23 grudnia 2015 roku. Były publikacje w Wiadomościach Ratuszowych, informacje znajdują się na stronie www.um.cieszyn.pl/smieci. W Urzędzie Miejskim są również dostępne ulotki – wylicza Renata Karpińska z Biura Promocji, Informacji i Turystyki Urzędu Miasta.

Mieszkańców Cieszyna faktycznie czekają jednak zmiany w częstotliwości odbioru odpadów. Zmniejszono częstotliwość  odbioru odpadów zmieszanych  ale zwiększono odbiór surowców wtórnych. Przez 2,5 roku odbierano sygnały mieszkańców miasta, że firma odbiera puste pojemniki na śmieci zmieszane (bo robi to za często), a zbyt rzadko odbiera śmieci segregowane. Głosy te zostały uwzględnione w SIWZ-ie ostatniego przetargu. Jest to postępowanie uprawnione. Gmina odbiera odpady tyle, że z mniejszą częstotliwością a to właściciel wyposaża nieruchomość w  ilość pojemników pozwalającą na składowanie odpadów do momentu odbioru – informuje Renata Karpińska. Harmonogram odbioru odpadów w 2016 roku znajdziemy m.in. tutaj.

 

 

MSZ

źródło: ox.pl
dodał: MSZ

Komentarze

15
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2016-01-13 08:06:51
Gal: Moim zdaniem odbiór odpadów tzw. \"mieszanych\" w miesiącach ciepłych powinien odbywać się co tydzień z uwagi na fetor wydobywający się z kubłów już po kilku dniach składowania!!! Jakie zapachy będą rozchodzić się po Cieszynie po 8-14 dniach to nie trudno sobie dzisiaj wyobrazić? Jestem ciekawy kto, w UM w \"warunkach przetargu\" zapisał takie terminy wywózki śmieci mieszanych? Może rzecznik UM zdradzi tą tajemnicę? Kogo Pan Bóg pokarał i odebrał mu rozum?
2016-01-13 08:31:30
Gal: Jeszcze jedno: skoro \"ktoś\" w UM zmniejsza częstotliwość odbioru śmieci mieszanych rekompensując to tylko w niewielkiej części zwiększoną częstotliwością wywozu odpadów segregowanych to w efekcie powoduje oszczędności po stronie firmy Ekoplast-Produkt Sp. z o.o. Rodzi to pytanie Mieszkańców: o ile UM zmniejszy nam opłaty za wywóz odpadów tzw. \"stałych\"?
2016-01-13 16:32:51
obywatel64: Ja zauważyłam że w niektórych miesiącach odbiór odpadów w budynkach jednorodzinnych odbywać się będzie nawet co trzy tygodnie np.przełom marzec kwiecień, czerwiec lipiec,wrzesień październik. tak więc nawet większa ilość kubłów spowoduje że śmieci przez trzy tygodnie będą w upale śmierdzieć a w najgorszym scenariuszu zalęgną się szczury i dlaczego obywatel musi ponosić większe koszty w przypadku zakupu kolejnego kubła? Zimą również powstaje problem gdzie gromadzić popiół? Myślę że ktoś kompetentny spojrzy jeszcze raz na ten harmonogram i zostanie on skorygowany.
2016-01-13 17:22:01
Optimist: Bardzo dobrze się stało i w związku z tym koszty wywozu odpadów powinny być zmniejszone. Do tej pory wystawiałem pojemnik (3 osoby na posesji) co dwa tygodnie i to zaledwie wypełniony w połowie, moi sąsiedzi podobnie, choć niektórzy wystawiali co tydzień prawie pusty. Nie wiem, jak można w ciągu tygodnia napełnić kubeł przy jednoczesnej segregacji, ile trzeba kupić towaru i naprodukować odpadów. Co do popiołu mam informacje, że niektóre gminy odbierają popiół oddzielnie w specjalnych do tego celu workach. Może właściwe służby się tym zainteresują.
2016-01-13 17:53:31
obywatel64: Nie do końca się z tym zgadzam. Nie można generalizować bo każdy produkuje odpady a jeżeli w domu są małe dzieci , codziennie się gotuje to niestety tych śmieci się nazbiera ( choćby pampersy). Ja wystawiałam pojemnik co tydzień i prawie zawsze był pełny chociaż segreguję odpady. Parę dni temu kiedy szłam do pracy zauważyłam przy wielu posesjach przepełnione pojemniki a to co się nie zmieściło było położone obok. Więc nie wiem czy odbiór co dwa a nawet trzy tygodnie jest do końca trafny.
2016-01-13 20:39:13
alternatywy 5: Uprzedzałem, że niemiecki system się nie sprawdzi. Brak zdrowej konkurencji będzie powodować coraz wyższe koszty tej usługi.
2016-01-13 20:40:41
choltam07: Jak było MPGK to był porządek, kolorowa naklejka na kubeł i według indywidualnej potrzeby śmieci były odbierane co tydzień lub co dwa tygodnie. W lato temperatura będzie dochodzić do 40 stopni to jeszcze do jakieś epidemi dojdzie. Coraz gorsi włodarze!!! Kocham to moje miasto ale coraz trudniej w nim żyć.
2016-01-13 20:54:33
ewikb1: Do Opimist: to bardzo ciekawe, ze masz tak mało śmieci! Ja segreguję, co prawda mieszkam w bloku, a śmieci zmieszanych mam na tyle dużo, że co tydzień wywóz byłby dla mnie optymalny przy dwóch osobach. Gotuję w domu, to i śmieci więcej, a segreguję uczciwie. Ci, którzy optują przy wywozie co dwa tygodnie to, albo stołują się poza domem, albo spalają część śmieci. A o obniżce ceny możemy pomarzyć.
2016-01-13 21:02:34
krwawamery: jestem za: wywóz kubła raz na tydzień tak jak było w okresie od października do końca marca,w pozostałych miesiącach kubeł 2 razy w miesiącu a wywóz śmieci segregowanych od pażdziernika do końca marca 1 raz w miesiącu a w pozostałych 2 razy w m miesiącu wiadomo , że nie dogodzi wszystkim okres zimowy jest więcej popiołu a w okresie letnim więcej plastiku albo po prostu dać worki na popiół tak jak jest w Skoczowie bo inaczej śmieci będą lądować w nie odpowiednich workach i po co ta segretacja
2016-01-13 23:11:40
Lucy86: A mnie wydaje się, że zmiana zasad reguł gry na mniej korzystne dla mieszkańców jest niesprawiedliwa w stosunku do nas płatników, w końcu płacimy teraz za wywóz od osoby, a nie za częstotliwość wywozów. Urząd Miejski powinien pilnować takich spraw... w końcu to gmina jest zobowiązana do zaspokajania podstawowych potrzeb mieszkańców... tak brzmi jeden z zapisów Konstytucji RP Panie Burmistrzu!
2016-01-14 00:04:00
A.K: Zmniejszona częstotliwość związana powinna być z obniżeniem ceny., czego nie uwzględniono.W Cieszynie przy segregacji, płacimy 10,30 zł. W Skoczowie przy tej samej intensywności wywozu odpadów segregowanych, przez tą samą firmę Ekoplast mieszkańcy płacą 8.0 zł. Odbierane sygnały o zbyt częstym odbiorze nie mają całkowicie uzasadnienia.<br />Osobiście zaangażowałem się w napisaniu petycji do Pana Burmistrza o zmniejszeniu częstotliwości odbioru odpadów , popartych podpisami mieszkańców i fakty sprzeciwu mówią co innego. Proponuje Urzędowi Miasta Cieszyn wykazać się taką samą opinią, a nie przytaczać ogólników bez pokrycia.<br />Podpisy do petycji dalej są zbierane, zainteresowanych treścią petycji :<br /><br />http://ogloszenia.ox.pl/ogloszenie,3138562,petycja-do-burmistrza-miasta-cieszyn..html
2016-01-14 10:19:32
Optimist: Odpowiadam do ewikb1: Dla jasności - gotujemy obiady w domu, dom ogrzewam gazem, nie używamy też jednorazowych opakowań i toreb na zakupy, w więc bez takich bezpodstawnych twierdzeń o spalaniu śmieci. Co do ilości odpadów - nie wiem, co tam jeszcze przy segregacji można wrzucać, bo jakież to wielkie ilości odpadów powstają przy gotowaniu posiłków, może zbyt wiele żywności się marnuje. Po drugie - o ile mi wiadomo, w blokach nie ma pojemników 100-litrowych tylko znacznie większe kontenery. A jeśli komuś nie wystarcza jeden pojemnik może sobie postawić drugi.
2016-01-14 13:08:57
obywatel64: Zgadzam się z Choltam07. Metoda z naklejkami byłaby rozwiązaniem. Nie chodzi tu bowiem czy wystawię 1 czy 10 kubłów na śmieci ale fakt że będą one stały w upale i śmierdziały przez dwa tygodnie.Właśnie dzisiaj udało mi się zrobić parę fotek jak \&quot;śliczne\&quot; są widoki przed niektórymi posesjami przed przejazdem śmieciarki.
2016-01-14 16:55:45
kosa: Obywatel 64.Popieram nie wiem kiedy była ta sesja ,ale ja to widzę codziennie.Piękna starówka i nie tylko zawalona worami.Jest szlak \&quot;MAGNOLLI\&quot; jest teraz worów z EKOPLASTU.
2016-01-18 00:03:50
Nokia2007: Może jakby wszyscy przestali płacić za wywóz to posłuchaliby mieszkańców.Z tym Ekoplastem ciągle kłopoty...
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: