Cieszyn na wrocławskim rynku
Realizatorzy Projektu Cieszyn – Miasto młode w każdym wieku, czyli Festiwalu Kultury Freestylowej i Ekstremalnej - Freestyle City Festiwal, który odbędzie się w sierpniu tego roku, po raz kolejny zaskoczyli formą promocji. Tym razem dosłownie wjechali na wrocławski rynek. Wszystko po to, aby pomalować w festiwalowe barwy samochód cieszyńskiej maturzystki.
– Zgłosiłam moje stare Uno w reakcji na informacje w serwisie Facebook, że Freestyle City odświeży „starą furę”. Pomalowany w barwy festiwalu Fiat czekał na mnie przed szkołą w dniu matury z polskiego. Jestem bardzo mile zaskoczona i dziękuję organizatorom za super pomysł i wykonanie. – Wspomina Agata Niedźwiecka. Na płycie wrocławskiego rynku w miejscu znanym pod nazwą „Pod Pręgierzem” lokalni artyści graffiti, specjaliści od technik samochodowych w osobach WiseKid oraz Splash zabrali się do wielogodzinnej pracy. – Inspirowaliśmy się nazwą Festiwalu. Mamy nadzieję, że to widać. Praca miała być zabawą
a „promo” i produkt przy okazji. Wszystko zgodnie z planem. – Zaznacza Splash. Organizatorzy zadbali o wystrój otoczenia zabierając namioty oraz bannery ze specjalnymi logotypami unijnymi, bowiem projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007 – 2013. – Wszystko wymagało oficjalnych zezwoleń na szczeblu Wydziału Kultury i biura Prezydenta Wrocławia.
O naszych działaniach poinformowano wszystkie służby miejskie. Bardzo doceniamy wsparcie urzędników z obydwu miast, bez których nie moglibyśmy realizować tego typu pomysłów. Dlatego przygotowaliśmy specjalny banner z hasłem „Cieszyn dziękuje Wrocławiowi”. Na miejscu spotkała się delegacja młodych Cieszyniaków oraz grupa Wrocławian. Wszystko w duchu współpracy i partnerstwa. - Pomysł przeprowadzenia akcji promocyjnej cieszyńskiego Festiwalu we Wrocławiu spotkał się z dużym zainteresowaniem w naszym mieście. Gratuluję profesjonalnego przygotowania akcji i ciekawego pomysłu artystycznego. – Podkreśla Marcin Frąckiewicz Kierownik Działu Wydział Kultury Urzędu Miasta Wrocławia. - Młodzi Wrocławianie przyjadą na festiwal prowadzić warsztaty z graffiti. Ważne, aby szukać porozumień. To kolejne po Warszawie miasto, w którym w niecodzienny sposób pokazujemy Festiwal jako produkt turystyczny Cieszyna. – Zaznacza Michał Paluch, odpowiedzialny za promocję projektu. Freestylowe Uno można już spotkać na ulicach Cieszyna, ale jak zapewniają organizatorzy to nie koniec odważnych akcji promujących miasto. – Pokazujemy świeże, odważne i nieprzeciętne oblicze Cieszyna w innych miastach. Może nie mamy wielkich boisk, lotniska czy areny, ale za to mamy pomysł. Mierzymy siły na zamiary, dlatego akcje są niewielkie, ale możliwie widowiskowe. – Zaznacza Wojtek Małysz, odpowiedzialny na scenariusz sierpniowej imprezy. – To bardzo sympatyczny sposób pokazania pewnej idei. Bardzo pozytywnie odebrałem akcent z cieszyńską maturzystką w roli głównej, życząc szerokiej drogi „odświeżonym” samochodem. – Zaznaczył Bogdan Ficek, Burmistrz Cieszyna.
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.