Cieszyn jak malowany
29.11.2012 12:30
W mieście nad Olzą wiele było już form promocji. Najnowsza, to malowana mapa obu części miasta. Jest ona dostępna zarówno w tradycyjnej, składanej formie oraz małej podręcznej mapki o formacie A3.
W czeskocieszyńskiej kawiarni AVION odbyła się prezentacja najnowszego produktu reklamowego Cieszyna. Kolejny raz obie części miasta zaprezentowały i będą promowały się razem. Zamknięcie tego projektu nieco odbiega ot tych, które ostatnio zamykaliśmy. Tych dużych inwestycyjnych, które widać na obu brzegach Olzy. Ale ten projekt jest niemniej ważny – podkreślał podczas podsumowania projektu zastępca burmistrza Cieszyna Jan Matuszek. Mowa bowiem o promocji obu części miast. Tym razem gminy postawiły na mapy. Ale mają one szczególną formę. Bowiem to mapy malowane. Oddające widok z lotu ptaka całego Cieszyna. Celem było pokazanie najładniejszych obiektów Cieszyna. W sumie zaprezentowanych są 23 obiekty z obu części miasta.
To wszystko z myślą o turystach – podkreśla Renata Karpińska główny specjalista do spraw promocji miasta. Projekt, jeśli chodzi o produkcję reklamy już się zakończył, teraz pozostała jej dystrybucja.
W sumie wydrukowano 16 tysięcy map składanych, oraz 140 tysięcy mapek w formacie A3. Na drugiej stronie wydruków są zdjęcia i opisy ciekawych miejsc. Powstały także dwie mapy na dużych planszach. Jedna z nich o wymiarach 3 na 1,5 metra mieścić się będzie w przejściu pod ratuszem.
Dodatkowo wyprodukowano gadżety reklamowe takie jak pojemniki na przyprawy, notesy i parasole.
Prace nad główną mapą trwały trzy miesiące, przygotowała ją słowacka firma. Aby opracować mapę potrzebne są dokładne zdjęcia lotnicze miasta. - tłumaczy Miroslav Kapsdorfer. Dysponując fotografiami, nanosi się czarnym cienkopisem wszystkie szczegóły, jak ulice.
Jak przyznaje Kapsdorfer, najwięcej problemów było z historyczną częścią polskiego Cieszyna. Dużo tutaj zabytkowych kamienic, które mają wiele szczegółów. - mówi
Mapy będą dystrybuowane w Cieszyńskim Centrum Informacji, mapy ścienne znajdą się również w cieszyńskich szkołach i instytucjach. Dystrybucja materiałów rozpocznie się w grudniu. Liderem projektu jest strona czeska. Budżet projektu wyniósł niepełna 34 tysiące euro, jednak polska część miasta wydała na ten cel z gminnego budżetu tylko niespełna 700 euro.
Jan Bacza
Komentarze
0
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów.
Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz
regulamin
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: