Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Cieszyn: Estakada za ponad 88 mln zł?

Miasto Cieszyn szuka optymalnego rozwiązania na usprawnienie ruchu samochodowego pomiędzy górą Zamkową, a kościołem św. Jerzego. Obecnie dużą bolączką kierowców jest przejazd kolejowy na ul. Zamkowej, który bardzo często jest zakorkowany. Specjalny zespół powołany przez włodarza sporządził trzy koncepcje na uporządkowanie tego terenu. Jedną z nich jest estakada.

Koncepcja zagospodarowania terenu w rejonie węzła komunikacyjnego ulic: Zamkowa-Michejdy-Dojazdowa-Benedyktyńska-Czarny Chodnik w Cieszynie z uwzględnieniem powiązań komunikacyjnych jest przedmiotem licznych rozważań i dyskusji m.in. specjalnie powołanego przez Burmistrza zespołu ds. zagospodarowania terenów wokół góry Zamkowej. Jak poinformował na konferencji prasowej sekretarz Miasta Stanisław Kawecki zostały opracowane trzy warianty koncepcji uzależnione od układu drogowego oraz zakresu modyfikacji stosunków własnościowych.

Sekretarz przede wszystkim wskazał na aspekt komunikacyjny. Tutaj koncentrują się skrzyżowania dróg dojazdowych z różnych kierunków. Dodatkowo jest tam również torowisko kolejowe. Dziennie przejeżdża tam blisko 10 tys. samochodów. Z drugiej strony chodzi o względy estetyczne. Chcemy, aby ten fragment miasta zyskał nowy wymiar - aby było to rozwiązanie na dziesięciolecia – mówił Kawecki.

Sekretarz pokrótce przedstawił trzy wypracowane warianty koncepcji na zagospodarowanie tego terenu. Pierwsza, najprostsza to wykorzystanie terenów miasta. Powstałyby parkingi z zapleczem sanitarnym. Zieleń zostałaby uporządkowana. Pojawiła się również koncepcja utworzenia przejazdu obok Miejskiego Zarządu Dróg, by usprawnić ruch przy ul. Zamkowej. Kolejne propozycje to powstanie ronda przy skrzyżowaniu ulic Michejdy i Zamkowej. Trzecie najdroższe rozwiązanie (ponad 88 mln zł) to budowa estakady w ciągu ul. Heczki. W tym wypadku nie byłoby problemu zamkniętych torów. Jest to najbardziej rozsądny komunikacyjnie wariant z punktu widzenia zagospodarowania tej przestrzeni – przyznał Kawecki. Sekretarz wskazał również na zamknięcie mostu na ul. Zamkowej dla ruchu samochodowego, tak aby był dostępny tylko dla pieszych i rowerzystów.

To na razie tylko pomysły, jednak włodarz zaznaczył, iż chciałby aby decyzja kierunkowa została podjęta jeszcze w tym roku. Dopiero później będzie można rozpocząć działania w zakresie prac projektowych. Będziemy prowadzić na bieżąco prace związane z ewentualnym przejmowaniem nieruchomości jeżeli pójdziemy w wariant najbardziej rozwinięty, czyli estakada, a także rozmowy z PKP. W zależności od wyników tych rozmów rozpoczęlibyśmy prace projektowe. Ewentualnie zlecalibyśmy niewielkie prace projektowe, czy też koncepcyjne żeby wiedzieć czy pewnie rozwiązania będą rozwiązaniami możliwymi technicznie do wprowadzenia – przyznał Burmistrz Ryszard Macura.

Realizacja koncepcji przebiegać będzie stopniowo z podziałem na kolejne lata. Nie chodzi o to aby zrobić wszystko od razu, bo na to w najbliższym czasie nie będziemy mieli wystarczających środków finansowych – zaznacza włodarz.

 

MSZ

źródło: ox.pl
dodał: MSZ

Komentarze

7
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2018-07-06 12:40:34
krzysztof.mm: wielebnemu burmistrzowi jeszcze lepszy pomysł na wyborczą kiełbasę podpowiadam - w odróżnieniu od estakady całkiem realny, przy odrobinie wsparcia proboszcza od Magdaleny i radiamaryja: 300-metrowy posąg Chrystusa Króla na 1000-metrowym krzyżu, gdzieś na Banotówce postawiony, aby Chińczycy też mogli podziwiać
2018-07-06 13:35:00
bronek91: Kiesik za rozwiązanie służyły sygnalizacje, potem budowali ronda a teraz przyszedł czas na estakady??? Co zaś wymyślą za 10 roków??? Bardzo futurologiczna wizja, in plus zmianie ulegnie okoliczny krajobraz, który w tym przypadku powinniśmy chronić. Tym bardziej, iż to dopiero pomysł, bez projektu a tym bardziej finansowania. A co z kosztami utrzymania??? Proponuję odciąć się od pomysłów idących z centrali i skupić się na realnych rozwiązaniach wynikłych z lokalnej specyfiki. Rozwiązanie, które może sprawdzić się w dużym mieście np. Warszawa niekoniecznie musi być optymalne dla Cieszyna.... W końcu z czego sfinansować??? Może znowu damy zarobić banksterom, którym obecny rząd jest tak bardzo usłużny?
2018-07-06 13:37:16
knefel: ja-sioKrzysio czy jak ci tam jeszcze ciociu najświętszy, zajmij się swoim skoczowskim burmistrzem którego wybrałeś. A od Cieszyna świętoszku wara.
2018-07-06 13:51:49
bronek91: krzysztof.mm, jak dla Ciebie, posąg to idealna opcja, bydzie potym czymy stopy ubijać lub prowokować podobnego typu działania performatywne....
2018-07-06 14:28:45
krzysztof.mm: kolejny pomysł dla wielebnego Macury, też gratis: idąc za przykładem rozpędzonego w obiecankach Morawieckiego niech zaoferuje cieszyniakom metro w mieście, z pierwszym pewnie na świecie międzynarodowym połączeniem za Olzę - kolej też się zmieści w tunelach i problem rogatek pod browarem przy okazji rozwiązany - można?... można - na menedżera projektu radzę wziąć wszechstronnego magika Objtaka - tylko ostrzegam, Obajtki ostatnio nie są tanie
2018-07-06 15:00:50
zubermarek: ......a na obydwu końcach estakady pierdyknąć po dwa ronda. Ludzie!!!!!!!!!.....co za matoły rządzą Cieszynem?!!!!!!!!!!!!!.
2018-07-06 18:40:56
krokusik: "...Trzecie najdroższe rozwiązanie (ponad 88 mln zł) to budowa estakady w ciągu ul. Heczki..." Za te pieniądze to może wybudować dwa przystanki mzk oddalone o 50m i przewozić ludzi z jednego końca mostu na drugi? A pociąg zlikwidować. Kasy wystarczy na 40 lat.
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: