Chybianka oszukana. Oszustwo „na opał”
Sezon grzewczy to czas wzmożonej aktywności cyberprzestępców. Przekonała się o tym mieszkanka gminy Chybie, która zamiast otrzymać opał, straciła „na zakupach” 3450 złotych. Przypominamy – nie dajmy się oszukać, zanim zapłacimy, upewnijmy się, komu powierzamy swoje pieniądze. Niezweryfikowanym sprzedawcom najlepiej płaćmy w momencie otrzymania pełnowartościowego towaru.
- Policjanci z komisariatu Policji w Strumieniu prowadzą postępowanie w sprawie internetowego oszustwa, którego ofiarą padła mieszkanka gminy Chybie. Kobieta, chcąc zaopatrzyć się w opał na zimę, zamówiła przez internet ekogroszek. Za towar przelała na konto sprzedawcy 3450 złotych. Początkowo kontrahent wzbudzał zaufanie – przesłał kobiecie wiadomość mailową, informując, że towar zostanie dostarczony w ciągu dwóch tygodni. Niestety, po tym czasie przesyłka nie dotarła, a kontakt ze sprzedawcą całkowicie się urwał – informuje podkomisarz Krzysztof Pawlik, oficer prasowy cieszyńskiej Policji.
- Niech ta historia będzie przestrogą dla wszystkich, którzy przymierzają się do zakupu opału na zimę. A właściwie dla wszystkich, którzy podejmują decyzje o zakupach w internecie – dodaje Pawlik.
Policjanci apelują o rozwagę. Pamiętajmy, aby:
- sprawdzać opinie o sprzedawcy i sklepie,
- unikać płatności z góry na rzecz nieznanych firm,
- korzystać z bezpiecznych serwisów i znanych portali sprzedażowych,
- zachować czujność wobec wyjątkowo atrakcyjnych ofert.
Nie dajmy się zwieść pozornej wiarygodności i korzystnym cenom – oszuści bardzo często wykorzystują nasze zaufanie i potrzebę szybkiego zakupu.
Każdą próbę oszustwa można zgłosić w najbliższej jednostce Policji.
NG
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
33