Będzie tunel!
Od kilku miesięcy Chybie czekało na tę informację. Przypomnijmy, w maju odbyło się spotkanie chybskich samorządowców z przedstawicielami PKP PLK. Samorządowcy głośno argumentowali przed władzami spółki konieczność utworzenia w miejscu obecnego przejazdu kolejowego tunelu dla pieszych i rowerzystów. Pisaliśmy o tym w materiale Światełko jest, tunelu brak.
W projekcie tzw. szybkiej kolei, która za kilka lat ma przebiegać przez Chybie, jest mowa o likwidacji przejazdu kolejowego w ciągu ulicy Bielskiej w Chybiu. Uciążliwy przejazd zastąpi most przebiegający za budynkiem stacji kolejowej. Więcej o tym temacie w materiale Chybie – niebawem decyzja.
O ile jednak z takiego rozwiązania mieszkańcy mogą być zadowoleni, bo skończy się uciążliwe oczekiwanie przed rogatkami, to jednak zaproponowane wstępnie rozwiązanie przejścia dla pieszych, tylko w okolicach dworca kolejowego, nie spełniało oczekiwań. Po prostu chcą przedostać się na drugą stronę torów, piesi musieliby nadrabiać ponad dwa kilometry. Stąd też walka wójta Chybia o utworzenie w miejscu obecnego przejazdu – tunelu. Dzięki wielu spotkaniom i rozmowom z przedstawicielami PKP, udało się projekt przejścia pod torami dopisać do głównego projektu modernizacji całej linii. Oczekiwano jednak ostatecznej decyzji tzw. 'środowiskowej'.
Doczekano się - Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Katowicach wydał decyzję ustalającą środowiskowe uwarunkowania realizacji przedsięwzięcia dla tzw. szybkiej kolei.
Jak informuje chybski samorząd, cytując odpowiedź inwestora - Na wniosek wójta gminy Chybie, Janusza Żydka doprojektowano przejście podziemne. W związku z powyższym do dokumentacji środowiskowej – raportu o oddziaływaniu na środowisko – dołącza się rysunek z zaznaczonym przebiegiem ww. linii kolejowych z naniesionym zaznaczeniem zaprojektowanego przejścia podziemnego dla pieszych wraz ze ścieżką rowerową (…) Przejście to połączone jest chodnikami z ciągami pieszymi dotychczasowej drogi. Wejście do przejścia zapewniają schody oraz pochylnie.
Rozpoczęcie robót na odcinku Zabrzeg – Chybie- Zebrzydowice – granica państwa planowane jest (po opracowaniu dokumentacji budowlanej i pozyskaniu pozwolenia na budowę) w II kwartał 2019 r., a zakończenie całego projektu w 2023 roku. Oczywiście teraz wszystko zależy od pozyskania na cel modernizacji linii kolejowej dofinansowania środkami UE.
JB
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.