Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

„Program rozwoju i promocji produktów turystycznych oraz kulturowych Beskidzkiej 5”

Trwa realizacja projektu „Program rozwoju i promocji produktów turystycznych oraz kulturowych gmin Beskidzkiej 5”, w który zaangażowanych jest pięć gmin Beskidu Śląskiego (Brenna, Istebna, Szczyrk, Ustroń i Wisła). Brak śniegu, tak dotkliwy dla osób działających w branży turystycznej, spowodował również pewne opóźnienia w realizacji samego projektu – zakończenie badań ankietowych wśród turystów musiało zostać przesunięte, gdyż jesienna aura panująca niemal do końca stycznia nie pozwalała poznać opinii jednej z najważniejszych grup turystów – narciarzy. Do tej pory zrealizowano jedynie połowę zaplanowanych na sezon zimowy ankiet (głównie w okresie świątecznym i noworocznym). Na szczęście zima, choć opóźniona, jednak nadeszła – w związku z tym w najbliższych tygodniach we wszystkich gminach Beskidzkiej 5 będzie można spotkać ankieterów, którzy przeprowadzą wśród osób przyjezdnych kolejne ankiety. Łącznie w miesiącach zimowych o doświadczenia związane z pobytem na terenie Beskidzkiej 5 zostanie zapytanych 2100 osób.


W styczniu władzom pięciu zaangażowanych gmin przekazano kolejny dokument opracowany w ramach projektu – raport „Identyfikacja produktów turystycznych oraz kulturowych Beskidzkiej 5”. Z raportu wynika, że Beskidzka 5 to teren posiadający ogromny potencjał i dość dobrą infrastrukturę do rozwoju turystyki, lecz oferujący jeszcze stosunkowo niewiele nowoczesnych, profesjonalnie przygotowanych i promowanych produktów turystycznych. Brakuje zwłaszcza gotowych pakietów turystycznych – kompleksowo opracowanych programów pobytu weekendowego bądź wczasowego.


Innym dokumentem opracowanym w ciągu ostatnich tygodni jest „Analiza potencjału organizacyjnego gmin Beskidzkiej 5”, opracowana m.in. na podstawie ankiet wypełnionych przez osoby zajmujące się promocją i obsługą ruchu turystycznego w poszczególnych gminach.


Regularnie odbywają się spotkania warsztatowe w ramach zespołu projektowego „Beskidzkiej 5”. Na spotkaniach tych podjęto decyzję o konieczności wypracowania nowego logo Beskidzkiej 5. Z kilkunastu zaproponowanych przez projektantów wzorów wybrano cztery, które obecnie są w dalszym ciągu opracowywane graficznie. W najbliższym czasie podjęta zostanie ostateczna decyzja o wyborze logotypu Beskidzkiej 5; razem z logotypem opracowane zostaną założenia graficzne do systemu identyfikacji wizualnej wszystkich gmin.


Projekt „Promocja produktów turystycznych oraz kulturowych Beskidzkiej 5” jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej oraz budżetu państwa w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego. Zgodnie z wymogami tego programu, finansowanie projektu ze środków europejskich musi być w odpowiedni sposób promowane. Pierwsze spoty promocyjne, wyemitowane w ramach audycji „Narciarski weekend” w paśmie regionalnym Telewizji Polskiej, można było zobaczyć w styczniu. Zostały one zrealizowane w gminach Ustroń, Wisła oraz Brenna. Kolejne programy – zrealizowane w Istebnej i Szczyrku – będzie można zobaczyć w lutym.



Co to jest „Beskidzka 5?”

Projekt „Program rozwoju i promocji produktów turystycznych oraz kulturowych Beskidzkiej 5” realizowany jest wspólnie przez pięć beskidzkich gmin; liderem projektu jest miasto Ustroń, partnerami gminy: Brenna, Istebna, Szczyrk i Wisła, zaś wykonawcą projektu jest Stowarzyszenie Wspierania Inicjatyw Gospodarczych DELTA PARTNER.


Głównym celem projektu jest zwiększenie krajowego i zagranicznego ruchu turystycznego w gminach „Beskidzkiej 5” poprzez opracowanie Zintegrowanej Strategii Rozwoju Turystyki dla tego obszaru.

 

Stworzenie wspólnej strategii rozwoju turystyki dla pięciu beskidzkich gmin będzie możliwe dzięki realizacji szeregu szczegółowych działań w ramach projektu, wśród których można wymienić:
- Przeprowadzenie diagnozy stanu ruchu turystycznego oraz oferty skierowanej do osób przyjezdnych;
Stworzenie lokalnej marki “Beskidzki produkt na 5″;
- Wypracowanie Programu Rozwoju Turystyki na obszarze Beskidzkiej 5 oraz Programu Promocji Beskidzkiej 5;
- Wyjazd na zagraniczne targi branżowe, umożliwiający skuteczne dotarcie z ofertą Beskidzkiej 5 do turystów zagranicznych;
- Opracowanie wzorów ulotek i folderów promocyjnych;
- Organizację promocyjnej imprezy kulturalnej oraz przyznanie certyfikatów lokalnym producentom;
- Ułatwienie dostępu do obiektów kultury i turystyki poprzez ich skuteczniejszą promocję oraz jednolite oznakowanie;
- Zaplanowanie działań umożliwiających przedłużenie sezonu turystycznego;
- Wypracowanie i przygotowanie nowych projektów turystycznych realizowanych przez gminy samodzielnie bądź wspólnie w ramach stowarzyszenia;
- Zainicjowanie ściślejszej współpracy pomiędzy sektorem publicznym, prywatnym oraz organizacjami pozarządowymi w zakresie rozwoju turystycznego i kulturalnego 5 gmin.


Dzięki realizacji projektu „Program rozwoju i promocji produktów turystycznych oraz kulturowych Beskidzkiej 5” istnieje szansa na powstanie w Beskidzie Śląskim pierwszego
w Polsce mikroregionu turystycznego. 

 

 


 

 

Wykonawcą projektu jest Stowarzyszenie Wspierania Inicjatyw Gospodarczych DELTA PARTNER (ul. Zamkowa 3a/1, 43-400 Cieszyn; tel/fax: (033) 851 44 81; adres e-mail: b5@deltapartner.org.pl).

Dodatkowe informacje o projekcie (m.in. draft projektu, wstępny raport z badań) znajdują się na stronie www.deltapartner.org.pl w zakładce „Beskidzka 5”.

źródło: organizatorzy
dodał: AK

Komentarze

0
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: