Znaczny wzrost kosztów paliwa do autobusów. "Czy Orlen nas oszukał?"
- Ilość paliwa [zakupiona przez ZGK - dop. red.] była w 2022 roku nawet trochę niższa niż w 2021 - pisze Staszkiewicz w mediach społecznościowych. Jak słyszymy w ZGK, w minionych 12. miesiącach zakupiono łącznie 247,5 tys. litrów oleju napędowego (za kwotę 1 534 919,81 zł), a w 2021 - 251 tys. (za 1 036 503,14 zł). - Tylko jednego dnia, 31.12.2022, cena hurtowa paliwa spadła o 83 grosze! Czy przez te ostatnie miesiące wszyscy mieliśmy znacznie wyższe ceny niż powinniśmy? Czy wysoka inflacja to nie wynik m. in. nieuzasadnionego zawyżenia cen paliw? - zastanawia się burmistrz.
Staszkiewicz, wraz z samorządowcami z ruchu "Tak dla Polski", złożyli do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów "zawiadomienie o możliwości nadużywania pozycji domunującej" przez państwowy koncern.
Warto też dodać, że poseł z naszego okręgu - Przemysław Koperski - wraz z grupą pięciu innych parlamentarzystów złożył wniosek o powołanie komisji sejmowej, która zajęła by się tą sprawą. Powołuje się na słowa prezesa NIK, który twierdzi, że Orlen uniemożliwia przeprowadzenie kontroli w spółce. Koncern odniósł się do zarzutów: - PKN ORLEN i jego spółki w pełni współpracują z NIK w ramach kontroli dot. wydatkowania środków państwowych i działalność organów państwowych, do czego NIK uprawniają przepisy. W innych przypadkach przekazywanie informacji mogłoby być ocenione jako działanie sprzeczne z prawem.
PKN ORLEN i jego spółki w pełni współpracują z NIK w ramach kontroli dot. wydatkowania środków państwowych i działalność organów państwowych, do czego NIK uprawniają przepisy. W innych przypadkach przekazywanie informacji mogłoby być ocenione jako działanie sprzeczne z prawem
— Biuro Prasowe PKN ORLEN (@RzecznikORLEN) January 4, 2023
KR
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.