Zmiany organizacyjne w Urzędzie Gminy Chybie
Zmiany wprowadzone do regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Chybie zarządzone przez Wójta Janusza Żydka nie przypadły do gustu Przewodniczącemu Rady Mirosławowi Wardasowi. Który na ten temat zwracał uwagę już na marcowej sesji. Nie otrzymaliśmy na posiedzeniu komisji żadnej konkretnej informacji na temat zmian. Nowy regulamin przewiduje powstanie nowego wydziału. Proszę powiedzieć jakie koszty są z tym związane po stronie administracji – pytał Wardas.
Przewodniczący zwrócił się również z prośbą by Wójt przemyślał swoją decyzję. Byłem troszeczkę zaskoczony tym, iż biuro Rady zostało włączone w strukturę jednego z wydziałów. Z pracą biura Rady jest związana praca Rady za którą ja osobiście jestem odpowiedzialny jako Przewodniczący. Wcześniej biuro Rady bezpośrednio podlegało pod wicewójta i sekretarza. W tej chwili zostało włączone w wydział. (…) Szkoda, że przed ustaleniem tego, nie skierowano się, już nie mówię do mnie, ale do Rady. Dotyczy to przecież naszej pracy. Zwracam się z prośbą o ponowne rozpatrzenie umiejscowienia biura Rady w strukturze organizacyjnej i przywrócenie tego co było wcześniej – mówił Wardas.
Dodajmy, iż zmiany które wprowadził Wójt weszły w życie z dniem 1 marca 2016 roku. Jak podkreśla włodarz wynikają one z bieżącej, ponad rocznej obserwacji funkcjonowania Urzędu Gminy w Chybiu w strukturze organizacyjnej. Zmiany te mają na celu przede wszystkim usprawnienie i nadanie niejako „nowego impulsu” działalności naszego urzędu. W nowo powstałym Referacie Rozwoju, Promocji, Planowania Przestrzennego i Zamówień Publicznych są zatrudnione osoby, które były do tej pory zatrudnione w Urzędzie Gminy w Chybiu. Nie powstały nowe stanowiska pracy, nie ogłaszano naborów, a całość kosztów wynagrodzeń mieści się w ramach środków zabezpieczonych na wynagrodzenia pracownicze w budżecie Gminy Chybie na 2016 rok – przyznaje w rozmowie z naszym portalem Janusz Żydek.
Utworzony referat jest odpowiedzialny za pozyskiwanie środków zewnętrznych, zamówienia publiczne oraz rozwój i promocję działań, które podejmuje Urząd. Jak przyznaje włodarz od momentu utworzenia nowego referatu złożono już wniosek o dofinansowanie na pielęgnację dębów, na finiszu są również prace nad wnioskiem o dofinansowanie termomodernizacji SP nr 1 w Chybiu. Analizowane są także kolejne konkursy.
Chodzi mi przede wszystkim o to, aby pokazać na zewnątrz, innymi słowy, aby dobrze „sprzedać” wszelkie działania tego urzędu, a nie jest ich mało i aby zamówienia publiczne były ogłaszane w jak najszybszym czasie, by mieć odpowiednią ilość czasu na ich realizację – dodaje Żydek.
Po zmianach, pracownik obsługujący biuro Rady został włączony do Referatu Organizacyjnego i Spraw Społecznych. Działanie takie podyktowane było zamiarem zlikwidowania - w moim przekonaniu występujących w nadmiernej ilości i nie funkcjonujących do końca prawidłowo – wszystkich tych samodzielnych stanowisk pracy, których wymóg funkcjonowania osobno nie wynika z odrębnych przepisów. Taki układ rozwiązuje wiele kwestii chociażby, rozwiązuje problem zastępstw na poszczególnych stanowiskach.
Tym oto sposobem Wójt likwiduje samodzielne w Urzędzie stanowiska, tak by każdy miał nad sobą kierownika. Jak zapowiada włodarz to nie koniec zmian. Zarządzeniem Wójta Gminy Chybie z dnia 25 lutego 2016 roku, w strukturę organizacyjną Urzędu Gminy wchodzi pięć referatów: Referat Organizacyjny i Spraw Społecznych, Referat Rozwoju, Promocji, Planowania Przestrzennego i Zamówień Publicznych, Referat Inwestycji, Remontów, Nieruchomości i Środowiska, Referat Finansowo-Podatkowy oraz Urząd Stanu Cywilnego. Samodzielne stanowiska pracy, które zachowano to: Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych, Radca Prawny oraz Pełnomocnik Wójta ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii.
MSZ
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.