Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

ZDW o niebezpiecznym skrzyżowaniu w Ustroniu-Polanie

O zmienionej organizacji ruchu na niebezpiecznym skrzyżowaniu w Ustroniu-Polanie z Zarządem Dróg Wojewódzkich w Katowicach rozmawiali burmistrzowie Ustronia i Wisły: Przemysław Korcz i Tomasz Bujok.

Początkiem marca pisaliśmy o nagłej zmianie na skrzyżowaniu DW941 z ul. Akacjową, którą wprowadził katowicki zarząd bez konsultacji z miastem Ustroń. Jak zapewnia ZDW w opublikowanym komunikacie, zamknięcie wlotu od ul. 3 maja obowiązywać będzie przez trzy miesiące i służyć ma analizie warunków ruchu w tym miejscu.

Zdaniem burmistrza Przemysława Korcza, na wprowadzone zmiany narzekają mieszkańcy Ustronia. - Podkreśliłem stanowczo, że w interesie mieszkańców Ustronia i wszystkich użytkowników ruchu, jest jak najszybsze, ponowne umożliwienie lewoskrętu w dolny odcinek ul. Akacjowej do ul. 3 Maja jadąc drogą wojewódzką od strony Skoczowa. Umożliwi to mieszkańcom i wszystkim uczestnikom ruchu w tym miejscu, najlepsze dotarcie przez ul. Skalica do Jaszowca, południowej części Zawodzia i na Równicę - zaznacza w mediach społecznościowych.

Co więcej, do końca sierpnia tego roku ma być gotowy projekt doświetlenia przejścia dla pieszych. Podczas spotkania padła też propozycja budowy nowego skrzyżowania - miałoby ono przebiegać między ul. Skalica a ul. Katowicką (DW 941). - Takie rozwiązanie może pozytywnie wpłynąć na warunki ruchu na obwodnicy Ustronia. Istotnym warunkiem takiej poprawy byłaby likwidacja obecnych włączeń do DW 941 ulic Drozdów, Lipowej i Akacjowej, które poprzez drogę zbiorczą mogłyby być skomunikowane z nowym skrzyżowaniem. Przedstawiciele ZDW w Katowicach zwrócili uwagę, że koncepcja takiego układu powinna być wykonana na podstawie prognozy ruchu uwzględniającej planowane inwestycje na terenie Ustronia oraz powinna przewidywać możliwość dobudowania w przyszłości drugiej jezdni drogi wojewódzkiej - wyjaśnia Zarząd Dróg Wojewódzkich.

 

KR

źródło: ox.pl
dodał: Krzysztof Rojowski

Komentarze

4
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2023-03-13 18:19:27
góry: żyjemy w 21wieku ,może by tak w końcu wpadli na to żeby robić przejścia pod ziemne lub kładki nad drogami jak już biorą się za przeprojektowanie skrzyżowania .
2023-03-13 19:21:59
RysiekK22: absolutnie nie !!! przejścia podziemny i nadziemne to szczyt patologii rodem z detroit. To zmuszanie pieszych do niewygód by przegonić ich sprzed masek ałteczek jaśniepanstfa by zapewnić komforcik szybkiego posuwu. Można to dopuścić w wyjątkowych sytacjach arterii obsługujących duży ruch o ważnym znaczeniu i , najważniejsze, ruch włąściwy zgodny z zasadami ekotransportu ( np. ważne linie zbiorkomu ). Ta droga takiego nie obsługuje a wręcz przeciwnie generuje ałtkową inwazję na Ustroń i Wisłę więc należy ją uspokajać m.in. skrzyżowaniami ze sygnalizacjami co dodatkowo rozwiąże problem niebezpieczeństwa . Tak też należy uczynić na omawianym skrzyżowaniu
2023-03-14 11:04:38
Bugs: Jasne Rysiek, po to się buduje obwodnice centrum, żeby potem na niej narobić przejść dla pieszych i świateł, kwintesencja głupoty.
2023-03-14 15:59:11
RysiekK22: Głupotą jest nierozumienie faktu że obwodnice są po to by ruch wyprowadzić z miasta, a NIE nie by szybcy i wściekli mogli po niech zapier..ć --. Skrzyżowań i przejść na obwodnicy nie ma aż tyle by sparaliżować ruch
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: