Ogólnopolskie Obchody Światowego Dnia Turystyki w Cieszynie
Wczoraj (21.09) w cieszyńskim magistracie i Hotelu Liburnia dyskutowano głównie na temat turystyki. Obchody Światowego Dnia Turystyki rozpoczęła konferencja pn. „Marka turystyczna – podstawą efektywnej promocji regionu, kraju”.
W wydarzeniu tym wzięli udział przedstawiciele najważniejszych instytucji związanych z turystyką w Polsce, przedstawiciele regionów, eksperci oraz wiele innych osób związanych z rozwojem i promocją polskiej turystyki, między innymi: Podsekretarz Stanu Ministerstwa Sportu i Turystyki Dariusz Rogowski, Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk, Przewodniczący Rady Społecznej Turystyki Gheorghe Marian Cristescu.
Konferencję otworzył Dariusz Rogowski. Jest to konferencja o szczególnym znaczeniu dla dalszego rozwoju promocji polskiej turystyki. Temat tego spotkania nie został wybrany przypadkowo. W dobie silnej konkurencji na krajowym i międzynarodowym rynku turystycznym, promowanie markowych produktów turystycznych, także w odniesieniu do regionów i krajów jest wyzwaniem czasu. Zmiany w marketingu turystycznym, kierunku zarządzania marką, wynikają ze zmian cywilizacyjnych, wszechobecnego Internetu i powszechnego dzielenia się turystów opinią. Do osiągnięcia sukcesu w czasie szerokiej dostępności do różnego rodzaju krajowych i zagranicznych produktów turystycznych niezwykle ważne jest zaistnienie i wyróżnienie się w oczach potencjalnych turystów oraz zdobycie ich zaufania. Środkiem pozwalającym osiągnąć ten cel jest właśnie marka turystyczna. (…) Wyrażam przekonanie, że po zakończeniu konferencji będziemy bogatsi o dobre praktyki w tym zakresie oraz wskazania do dalszych działań – mówił Podsekretarz Stanu Ministerstwa Sportu i Turystyki Dariusz Rogowski.
O marce turystycznej – jej cechach, wartości i emocjach mówił z kolei Robert Andrzejczyk Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej. Turyści dzisiaj nie szukają tylko zabytków, ale chcą przeżyć emocje. Cofnąć się w czasie. Tutaj doskonałym przykładem jest Cieszyn. (…) Marka to wizerunek i zobowiązanie wobec klienta. Wyższa marża i powtarzalność zakupu. Kluczowe znaczenie marek turystycznych dostrzega zarówno Ministerstwo Sportu i Turystyki, jak i Polska Organizacja Turystyczna. W najbliższym czasie będą prowadzone działania skierowane na szkolenia i doskonalenie regionalnych, jak i lokalnych organizacji turystycznych z tego zakresu.
W trakcie konferencji poruszono, takie zagadnienia jak: produkt turystyczny, kreowanie marki turystycznej, potencjał turystyczny, trendy w rozwoju i promocji produktów turystycznych, turystyczny produkt transgraniczny. O marce Cieszyn mówił Burmistrz Cieszyna Ryszard Macura. Spotkanie było okazją do wymiany poglądów, doświadczeń, debaty.
MSZ
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.