Słowacka autostrada D3 prawie gotowa
12-kilometrowy odcinek budowany był od 2013 roku. Jest fragmentem budowanej na Słowacji 59-kilometrowej autostrady D3, która w 2020 roku połączy Żylinę z polską drogą ekspresową S1, na granicy polsko-słowackiej w Zwardoniu. Na otwieranym odcinku powstały dwa tunele oraz trzy duże mosty, z czego jeden na imponującej wysokości 85 metrów.
- Wspomniany odcinek autostrady przejechano najpierw z węzła w Svrčinovcu do granicy z Polską. W sumie 15 kilometrów. W drodze powrotnej, kiedy zza chmur wyszło słońce zatrzymano się najpierw w tunelu Pol’ana, liczącym ponad 900 m długości, gdzie można było zobaczyć rozwiązania techniczne gwarantujące bezpieczeństwo podróżnych, włącznie z przejściem całej grupy przez tunel ratunkowy. Po przejechaniu przez most Rieka zatrzymano się na moście Čadečka, z którego można było zobaczyć miejsce, gdzie jeszcze w tym miesiącu ma się rozpocząć budowa połączenia drogowego między Polską a Słowacją – relacjonują władze Gminy Istebna.
Most Čadečka jest najdłuższym mostem na tym odcinku i ma prawie 700 m oraz 64 m wysokości. Jego konstrukcja nośna została wykonana ze stali konstrukcyjnej.
- Kolejnym przystankiem był most Valy, który jest najwyższym mostem w Europie środkowo-wschodniej i mierzy sobie 85 m oraz ma prawie 600 m długości. Most wykonano w całości z betonu komórkowego a przy budowie wykorzystano polskie żurawie (dźwigi) o wysokości ponad 100 m – czytamy na stronie Urzędu Gminy Istebna.
Potem udano się do miejscowości Čierne, skąd roztaczają się piękne widoki na Kisuce a także na Jaworzynkę i Ochodzitą.
Łącznie na trasie znajdują się dwa tunele oraz pięć mostów, których wysokość przekracza 50 m.
Oficjalne otwarcie nastąpi w sobotę 10 czerwca 2017 r.
red./mat.pras.
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.