Urząd zamknięty? Sprawę załatwisz przez internet
ePUAP, czyli Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (LINK), to portal rządowy. Wybór spraw, jakie możemy na nim załatwić, jest szeroki: od zgłoszenia narodzin dziecka i uzyskania odpisu urodzenia, małżeństwa czy zgonu, przez zameldowanie na pobyt stały, zarejestrowanie działalności gospodarczej i uzyskanie informacji o rekrutacji na studia, po możliwość dopisania się lub wypisania z rejestru wyborców. Korzystanie z platformy jest całkowicie bezpłatne, wymaga jednak (także darmowego) założenia konta w systemie. Można to zrobić tutaj - LINK.
Do ePUAP-u "podpięte" są różne instytucje publiczne - urzędy, domy opieki, ośrodki pomocy społecznej, czy biblioteki. Aby wyszukać instytucję, w której chcemy załatwić jakąś sprawę, wystarczy wejść tutaj - LINK - i wpisać nazwę swojej miejscowości lub kod pocztowy. Wyświetli się wtedy lista instytucji, które są w systemie.
Z kolei SEKAP, czyli System Elektronicznej Komunikacji Administracji Publicznej (LINK), to śląska platforma regionalna, która umożliwia przesyłanie elektroniczne różnego rodzaju wniosków do urzędów, czy sprawdzenie wymaganych do nich dokumentów. Dzięki zsynchronizowaniu z platformą ePUAP można z niej korzystać przy użyciu tego samego konta.
Czy epidemia spowodowała, że więcej osób korzysta z tych platform? Starostwo Powiatowe w Cieszynie przesłało nam dane, z których wynika, że od stycznia przyjęło zdecydowanie więcej wniosków, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Szczegółowe dane znajdują się w tabelach poniżej (stan na 26.03, 14:30):
2020 rok | wnioski z ePUAP | wnioski z SEKAP | Łącznie |
Styczeń | 290 | 17 | 307 |
Luty | 238 | 14 | 252 |
Marzec | 379 | 35 | 414 |
Łącznie | 907 | 66 | 973 |
2019 rok | wnioski z ePUAP | wnioski z SEKAP | Łącznie |
Styczeń | 190 | 15 | 205 |
Luty | 162 | 21 | 183 |
Marzec | 189 | 16 | 205 |
Łącznie | 541 | 52 | 593 |
KR
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.










Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
