Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Uchwała Krajobrazowa: bloki mieszkalne

Bloki mieszkalne, to jeden z typów krajobrazu, jaki został wyszczególniony w Cieszynie. Osiedla potrafią być klimatyczne, szyldy raczej nie są w tym krajobrazie zbyt popularne. Inaczej sytuacja wygląda w przypadku reklam – na niektórych blokach pojawiają się obiekty tego typu. W jaki sposób usystematyzować tę okolicę postarają się twórcy cieszyńskiej Uchwały Krajobrazowej?

Wszystkie wyszczególnione typy cieszyńskiego krajobrazu to:
• Miasto historyczne
• Przedmieście historyczne
• Historyczne zespoły indywidualne
• Domy jednorodzinne
• Dzielnice ekonomiczne
• Bloki mieszkalne
• krajobraz seminaturalny
• Krajobraz liniowy

Charakterystyką dzielnicy jest równowaga szyldów i reklam. Ze względu na rozproszenie zabudowy działalności mają na ogół większe szyldy oraz reklamę kierunkową, z kolei wolne miejsca są wykorzystywane na typowe reklamy. Walorem widokowym jest tło i widoki z cieszyńskich osiedli - wyjaśniają twórcy Uchwały Krajobrazowej.
Bloki mieszkalne to miejsce, gdzie o wygląd okolicy dba lokalna społeczność. W Cieszynie pojawiały się m.in. protesty związane ze zmianami, jakie miałyby zajść na jednym osiedli. Chociaż w tym przypadku nie chodziło o reklamy, zbyt duża ilość bodźców w tej okolicy nie jest pożądana przez mieszkańców. Zdarzają się jednak sytuacje, kiedy na ścianach bloków pojawiają się reklamy. Tutaj wśród mieszkańców zdania są podzielone. Część osób jest przeciwne takim praktykom, jednak niektórzy twierdzą, że jest to przyjemne urozmaicenie monotonności dużych budynków. Jak kwestia ta zostanie rozwiązana w Uchwale Krajobrazowej? Poniżej zaprezentowane rozwiązania:
Szyldy:
• z racji na rzadkość występowania działalności w budynkach mieszkaniowych wielorodzinnych wolnostojących (blokach) wystarczającymi będą zapisy ogólne, analogiczne jak dla zabudowy śródmiejskiej;
Reklamy:
Bloki posiadają często duże ściany szczytowe, które bywają wykorzystywane jako pole do umieszczenia reklamy wielkoformatowej. Na konsultacjach społecznych rozważano warianty:
• Ograniczenie do 30% (ani mniej, ani więcej);
• Dopuszczenie przedziału 30-100% ściany z odsunięciem od krawędzi ściany;
• Zupełny zakaz takiej reklamy ze względu na wielkość;
• Dopuszczenie jedynie formy muralu reklamowego, czyli malowidła wielkoformatowego będącego nośnikiem reklamy;
Prezentowane rozwiązanie na poniższych grafikach:
• Siatka reklamowa

JŚ/mat. pras.

źródło: ox.pl
dodał: JŚ

Komentarze

0
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: