Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Ta usterka to dramat dla kierowcy. Nie daj się zaskoczyć

Nawet gdy samochód rocznie jeździ zaledwie kilka tys. kilometrów, nie można czekać 10 czy 20 lat do regulaminowego przebiegu, przy którym należy wymienić rozrząd. Sama zaś konieczność wykonania takiej czynności dla każdego właściciela auta powinna być oczywistością.

Zerwanie paska rozrządu to dramat dla posiadacza samochodu. Od razu unieruchamia pojazd. Co gorsza, w przypadku ogromnej większości silników, dochodzi do zderzenia zaworów z tłokami i ich pogięcia. Naprawa to koszt kilku tysięcy złotych, co zwłaszcza w samochodach wartych 10-15 tys. zł okazuje się być niemalże nieopłacalne.

– Klienci często bagatelizują ten problem. Przeciągają termin wymiany o kilka, a nawet kilkanaście tysięcy kilometrów. To igranie z ogniem – mówi Grzegorz Partyczny, szef serwisu salonu seata „Komot Beskidy” z Czechowic. I dodaje: – Staramy się na wiele sposobów uświadamiać ludzi, jak ważne jest regularne wymienianie rozrządu. Oferujemy też mnóstwo atrakcyjnych promocji, tak jak np. teraz w przypadku silników 1.4 i 1.6 MPI aut grupy volkswagena (VW, Audi, Skoda, Seat), gdy zmiana kompletu rozrządu kosztuje u nas 899 zł, czyli o kilkaset złotych mniej niż normalnie.

Wspomniany przez G. Partycznego komplet rozrządu to nie tylko pasek rozrządu, ale także wszystkie rolki, napinacz oraz pompa cieczy chłodzącej.

O tym, kiedy należy wymieniać rozrząd, mówi książka serwisowa. Informacje te znaleźć można także w internecie. Zazwyczaj to okres co ok. 90 000 km lub co kilka lat. Ten drugi parametr jest niezwykle ważny. Jest bowiem wielu kierowców, którzy pokonują rocznie swoimi samochodami 5-10 tys. kilometrów. Nie oznacza to jednak, że rozrząd zmieniać powinni po odpowiednio 18 lub 9 latach. W ich przypadku, o wymianie decydować będzie interwał czasowy, jaki producent przewidział dla danego modelu, czyli zazwyczaj 5 lub 6 lat. – Jeżeli producent nie deklaruje, co ile lat należy wymieniać rozrząd, to warto przyjąć zasadę nieprzekraczalnego okresu pięciu lat – tłumaczy Grzegorz Partyczny z seata. I podsumowuje: –Wymianę paska czy łańcucha rozrządu najbezpieczniej zlecić profesjonaliście. Samodzielna wymiana może mieć negatywne skutki. Minimalnie złe ustawienie mechanizmu pogorszy osiągi, a co gorsza może doprowadzić do kolizji tłoków z zaworami, co skutkuje bardzo kosztowną naprawą.


Komot Beskidy – autoryzowany dealer i serwis marki Seat
tel: 32 214 46 55
serwis@komot.pl
Czechowice-Dziedzice, ul. Świerkowicka 26

 

Artykuł sponsorowany

źródło: Komot Beskidy
dodał: NG
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: