Pytają o pracę urzędów
Badanie oceny usług prowadzone jest jako jeden z szeregu działań Śląskiego Związku Gmin i Powiatów na rzecz poprawy funkcjonowania samorządu terytorialnego. - Jedną z inicjatyw podjętych w ostatnich latach jest wsparcie dla urzędów w zakresie poprawy jakości usług świadczonych dla mieszkańców. Elementem proponowanego systemu kontroli zarządczej jest wykorzystywanie opinii klientów urzędów w ocenie realizacji usług - tłumaczy Dorota Kochman z Biura Promocji i Informacji “ARTadres”.
Badanie opinii mieszkańców na temat funkcjonowania urzędu oraz wybranych aspektów życia związanych z dostarczaniem usług publicznych w naszej gminie potrwa do kwietnia. - Badanie jest kontynuacją cyklicznych badań rozpoczętych w 2012 roku i obecnie jest prowadzone równolegle na terenie 40 jednostek samorządu terytorialnego, w formie wywiadu ankietowego - wyjaśnia D. Kochman.
Pozyskane w wywiadach informacje wspomogą zarządzanie urzędami i wybranymi zadaniami analizowanymi w ramach wymiany doświadczeń i identyfikacji dobrych praktyk w urzędach administracji publicznej uczestniczących w projekcie Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej w urzędach miast na prawach powiatu, urzędach gmin i starostwach powiatowych, koordynowanym przez Stowarzyszenie.
Badanie opinii publicznej jest w całości finansowane ze środków zewnętrznych, w tym współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Więcej informacji o projekcie można uzyskać na stronie internetowej www.benchmarking.silesia.org.pl .
(red./mat.pras.)
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.