Przetarg już roztrzygnięty
17.09.2004 0:00
Prawdopodobnie jeszcze w tym roku ruszy budowa obwodnicy Grodźca. Dzięki temu droga ekspresowa S1 z Cieszyna do Bielska-Białej wreszcie budowana będzie na wszystkich czterech odcinkach. Przyszła czteropasmówka powstaje już na trzech odcinkach: z Krasnej do Międzyświecia. obwodnicy Skoczowa oraz
z Jasienicy do Bieiska-Białej. Ostatni, ponad 5-kilometrowy fragment, z Pogórza do Swiętoszówki, wzbudzał mnóstwo kontrowersji, ponieważ obwodnica Grodźca (realizowana po nowym śladzie) zahacza o unikatowy rezerwat Morzyk, gdzie żyje m.in. bocian czarny. Dlatego przeciwko inwestycji protestowali ekolodzy i ich zabiegi przyniosły skutek. Ministerstwo Środowiska skorygowało granice rezerwatu, zaś drogowcy wprowadzili do projektu rozwiązania chroniące
przyrodę. M.in. przy drodze zostaną ustawione ekrany akustyczne, które ograniczą hałas. Zamiast nasypu powstanie też estakada, dzięki której zwierzęta będą mogły się swobodnie przemieszczać. Po rozwiązaniu wszystkich problemów Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na budowę
drogi. Do konkursu stanęły cztery przedsiębiorstwa: Skanska SA, NESCO SA/Mostostal Warszawa SA, Budimex Dromex SA oraz PRInż SA - Holding/Max Bogi & Josef Krysi.
- Komisja przetargowa wyloniki już wykonawcę obwodnicy, ale jej decyzja czeka jeszcze na akceptacja urzędników Ministerstwa Infrastruktury. Dlatego nie mogę powiedzieć, kióra firma wygrała przetarg.
Nie potrafię również określić jak długo dokumentacja będzie sprawdzana w ministerstwie. Chciałbym, by trwało to jak najkrócej, po cichu zaś liczę, że wszystko zakończy się w październiku - mówi Wojciech Żurek, dyrektor kontraktu z ramienia katowickiego Oddziału DGDKiA.
fot. budowa S1 w Międzyświeciu
z Jasienicy do Bieiska-Białej. Ostatni, ponad 5-kilometrowy fragment, z Pogórza do Swiętoszówki, wzbudzał mnóstwo kontrowersji, ponieważ obwodnica Grodźca (realizowana po nowym śladzie) zahacza o unikatowy rezerwat Morzyk, gdzie żyje m.in. bocian czarny. Dlatego przeciwko inwestycji protestowali ekolodzy i ich zabiegi przyniosły skutek. Ministerstwo Środowiska skorygowało granice rezerwatu, zaś drogowcy wprowadzili do projektu rozwiązania chroniące
przyrodę. M.in. przy drodze zostaną ustawione ekrany akustyczne, które ograniczą hałas. Zamiast nasypu powstanie też estakada, dzięki której zwierzęta będą mogły się swobodnie przemieszczać. Po rozwiązaniu wszystkich problemów Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na budowę
drogi. Do konkursu stanęły cztery przedsiębiorstwa: Skanska SA, NESCO SA/Mostostal Warszawa SA, Budimex Dromex SA oraz PRInż SA - Holding/Max Bogi & Josef Krysi.
- Komisja przetargowa wyloniki już wykonawcę obwodnicy, ale jej decyzja czeka jeszcze na akceptacja urzędników Ministerstwa Infrastruktury. Dlatego nie mogę powiedzieć, kióra firma wygrała przetarg.
Nie potrafię również określić jak długo dokumentacja będzie sprawdzana w ministerstwie. Chciałbym, by trwało to jak najkrócej, po cichu zaś liczę, że wszystko zakończy się w październiku - mówi Wojciech Żurek, dyrektor kontraktu z ramienia katowickiego Oddziału DGDKiA.
fot. budowa S1 w Międzyświeciu
Komentarze
0
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów.
Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz
regulamin
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: