Projekt uchwały w sprawie konkursu na Dyrektora COK
PROJEKT
Uchwała Nr
Rady Miejskiej Cieszyna
z dnia 24 października 2013 roku
w sprawie przyjęcia wniosków Komisji Rewizyjnej z kontroli przeprowadzonej w sprawie konkursu na Dyrektora Cieszyńskiego Ośrodka Kultury „ Dom Narodowy” w Cieszynie.
Na podstawie art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm.) oraz § 11 załącznika nr 6 do Statutu Miasta Cieszyna Regulamin Komisji Rewizyjnej, Rada Miejska Cieszyna uchwala, co następuje:
§ 1
Przyjmuje się wniosek zawarty w protokole kontroli przeprowadzonej w sprawie konkursu na Dyrektora Cieszyńskiego Ośrodka Kultury „ Dom Narodowy” w Cieszynie w treści:
„Komisja stwierdza, że konkurs na Dyrektora Cieszyńskiego Ośrodka Kultury "Dom Narodowy" w Cieszynie był przeprowadzony niezgodnie z regulaminem komisji konkursowej powołanej do przeprowadzenia postępowania konkursowego na stanowisko Dyrektora Cieszyńskiego Ośrodka Kultury "Dom Narodowy" w Cieszynie”.
§ 2
Przyjmuje się wniosek zgłoszony na posiedzeniu Komisji Rewizyjnej w dniu 15 października 2013 r.:
„Komisja wnioskuje o unieważnienie konkursu na Dyrektora Cieszyńskiego Ośrodka Kultury "Dom Narodowy".
§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Cieszyna.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
-------------------------------------------------------------------
UZASADNIENIE
do projektu uchwały w sprawie sprawie przyjęcia wniosku Komisji Rewizyjnej z kontroli przeprowadzonej w sprawie konkursu na Dyrektora Cieszyńskiego Ośrodka Kultury „ Dom Narodowy” w Cieszynie.
1. Komisja stwierdza, że konkurs na Dyrektora Cieszyńskiego Ośrodka Kultury "Dom Narodowy" w Cieszynie był przeprowadzony niezgodnie z regulaminem komisji konkursowej powołanej do przeprowadzenia postępowania konkursowego na stanowisko Dyrektora Cieszyńskiego Ośrodka Kultury "Dom Narodowy" w Cieszynie.
2. Komisja wnioskuje o unieważnienie konkursu na Dyrektora Cieszyńskiego Ośrodka Kultury "Dom Narodowy". Zgodnie z regulaminem komisji konkursowej powinny się odbyć dwa etapy konkursu a według zapisów w protokole z posiedzenia komisji konkursowej z dnia 19 grudnia 2012 roku odbyły się co najmniej 4 etapy.
Regulamin komisji konkursowej przewidywał dwa etapy konkursu.:
a) Pierwszy etap – sprawdzenie pod względem formalnym złożonych przez kandydatów dokumentów.
b) Drugi etap :
- określenie szczegółowych kryteriów, którymi będzie się kierować komisja konkursowa przy ocenie przydatności kandydatów,
- ustalenie w porządku alfabetycznym kolejności rozmów kwalifikacyjnych z kandydatami,
- przeprowadzenie rozmów kwalifikacyjnych z każdym z kandydatów.
- Po przeprowadzeniu rozmów , o których mowa w tirecie 3, dokonuje wyboru kandydata na dyrektora w głosowaniu jawnym. Każdy z członków komisji głosuje w odniesieniu do każdego z kandydatów tylko raz.
Z zapisów w protokole z posiedzenia komisji konkursowej z dnia 19 grudnia 2012 roku wynika, że odbyły się co najmniej 4 etapy
a) Pierwszy etap – sprawdzenie pod względem formalnym złożonych przez kandydatów dokumentów.
b) Drugi etap:
- określenie szczegółowych kryteriów, którymi komisja konkursowa będzie się kierować przy ocenie przydatności kandydatów,
- ustalenie w porządku alfabetycznym kolejności rozmów kwalifikacyjnych z kandydatami,
- przeprowadzenie indywidualnych rozmów z kandydatami i ich ocena.
c) Trzeci etap – Zakwalifikowanie do następnego etapu 5 kandydatów.
d) Czwarty etap – głosowanie nad 3 kandydatami.
Zgodnie z § 4 pkt 3 regulaminu komisji konkursowej głosowanie powinno się odbyć nad 9 kandydatami zakwalifikowanymi do drugiego etapu. Niestety takie głosowanie się nie odbyło. Głosowanie odbyło się nad 3 kandydatami. Pozostałych 6 kandydatów odpadało po drodze w wyniku zastosowania niejasnych i nieokreślonych w regulaminie warunków wyboru i odrzucania kandydatów w kolejnych "etapach" postępowania konkursowego. Tak przeprowadzona procedura konkursowa była niezgodna z regulaminem komisji konkursowej. Przeprowadzenie głosowania nad 9 a nie nad 3 kandydatami mogło dać inny wynik a tym samym inne rozstrzygnięcie konkursu. Na podstawie informacji Przewodniczącego Rady Miejskiej Cieszyna przedstawionej na sesji Rady Miejskiej w dniu 25 kwietnia 2013 roku rozstrzygające głosowanie odbyło się poza Urzędem Miejskim w Cieszynie. Koszty przeprowadzenia konkursu oprócz kosztów związanych z przygotowaniem pytań to również inne koszty związane z przeprowadzeniem samego konkursu.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej
Krzysztof Kasztura
mat. sponsorowany
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.