Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Polityka, czy obowiązek? - oświadczenie Rady

Proszę wskazać powiązanie pomiędzy treścią tego oświadczenia, a zakresem prac Rady Powiatu Cieszyńskiego - zwracał uwagę radny Brachaczek. To nie jest spór polityczny, to nasze Polaków oświadczenie - mówił z kolei radny Kuboszek. Wniosek by wprowadzić do porządku obrad sesji Rady Powiatu Cieszyńskiego, oświadczenie w sprawie wypowiedzi Rzecznika Praw Obywatelskich, podzielił radę i wywołał sporo emocji.

Członek Zarządu Rady Powiatu Cieszyńskiego Janusz Dziedzic zaraz na początku ostatniej sesji Rady Powiatu w imieniu klubu PiS i CIS wniósł o wprowadzenie do porządku obrad oświadczenia Rady Powiatu Cieszyńskiego w sprawie wypowiedzi Rzecznika Praw Obywatelskich. 

Oświadczenie odnosi się do wypowiedzi Rzecznika Praw Obywatelskich wygłoszonej w telewizji w czerwcu na temat Holokaustu: „Musimy pamiętać, że wiele narodów współuczestniczyło w realizowaniu Holokaustu. W tym także naród polski”. Rada Powiatu Cieszyńskiego oświadcza co następuje: (…) Wypowiedź wysokiej rangi polskiego urzędnika państwowego zaprzeczająca faktom wyłącznej odpowiedzialności Niemiec za wybuch drugiej wojny światowej w 1939 roku budzi nasz sprzeciw (…). 

Po głosowaniu oświadczenie to zostało przyjęte do porządku obrad. Głos w tej sprawie zabrało wielu radnych. Zdania co do rozpatrywania tego typu oświadczeń na sesji Rady Powiatu Cieszyńskiego były podzielone.  Jako osoba bezpartyjna chciałbym zaapelować do radnych, abyśmy tego typu oświadczeń nie przygotowywali. Uważam, że nie należy tych partyjnych animozji przenosić na nasze działania. Tego typu oświadczenia mogłyby zaburzyć pracę rady – zaznaczył radny Andrzej Molin. Wojciech Brachaczek pytał z kolei, czy rada ma prawo zajmować się sprawami, które nie leżą w zakresie jej kompetencji. Proszę o wskazanie powiązań treści tego oświadczenia z zakresem działania Rady Powiatu.

Odmienne zdanie wyraził Tadeusz Mendrek. Są granice których nikt nie powinien przekraczać. (…) Jeżeli Rzecznik Praw Obywatelskich pozwala sobie publicznie na takie wypowiedzi to należy zapytać w jakim kraju my żyjemy. To oświadczenie nie rodzi żadnych skutków prawnych. Mamy to zapisane w sumieniu. Na ten temat nie powinniśmy w ogóle dyskutować, to jest oczywiste. W mojej ocenie powinniśmy wyrazić swoją opinię i dezaprobatę do takiej postawy. 

Przewodniczący Rady Powiatu Ludwik Kuboszek zaznaczył, iż forma oświadczenia pozwala ustosunkować się radnym w sprawach, które nie są zapisane w ustawie samorządowej, czy statucie. To nie jest spór polityczny, tylko nasze Polaków oświadczenie – podkreślał Kuboszek. Jestem Polakiem, patriotą – to wystarczy by zabrać głos w tej sprawie – dodał Adam Kędzierski. 

W imieniu klubu PO wypowiedział się wiceprzewodniczący Rady Powiatu Jerzy Nogowczyk. Na sali sesyjnej unikaliśmy prowadzenia dysputy i przenoszenia sporów politycznych. Po to by w sprawach kluczowych łatwiej było się porozumieć, czy też pracować merytorycznie dla Powiatu Cieszyńskiego. Zrobienie takiego wyłomu, czyli podjęcia oświadczenia w jakiejkolwiek sprawie, która będzie dotyczyła sprawy niezwiązanej bezpośrednio z powiatem – również jestem Polakiem, patriotą - może skutkować, że będziemy się licytować na oświadczenia i  komentarze do każdej wypowiedzi – mówił Nogowczyk, po czym dodał. Klub PO nie weźmie udziału w tym głosowaniu. Słowa rzecznika są naganne i nie powinny miały mieć miejsca. Jednak proszę więcej nie wprowadzać tego typu oświadczeń, przenoszących politykę krajową na salę sesyjną. 

Ponieważ dyskusja przybierała na sile radny Andrzej Bacza złożył wniosek formalny o jej zakończenie. Ostatecznie oświadczenie zostało przyjęte 16 głosami. 

 

MSZ

źródło: ox.pl
dodał: MSZ

Komentarze

65
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2017-07-09 19:14:33
marian1951: Czyli nie było w Polsce antysemityzmu, nie było Jedwabnego, nie było szmalcowników itd. Bo przede wszystkim te m.innymi czyny rodaków miał na myśli, sądzę RPO.Chyba, że się mylę?
2017-07-09 19:49:26
koszor: Takiej historii marianie uczył cię chyba sam Michnik. Nawet w mojej miejscowości do dzisiaj pamięta się domy, gdzie ukrywano żydowskie dzieci. Nie czuję jakiejś specjalnej sympatii do Żydów, ale uważam tych, którzy ryzykowali życiem swoim i swoich rodzin w obronie żydowskich dzieci , za bohaterów.
2017-07-09 19:58:15
Przepierón: Koszor jak udaje ci się prowadzić tak fascynujące i bezbłędne życie, skoro komentujesz całymi dniami i nocami. Może po prostu nic nie robisz, tylko siedzisz przed kompem i się wymądrzasz?
2017-07-09 19:58:44
bronsky1964: W wypowiedzi RPO jest mowa o tych co nie ratowali żydów-to tak a\'propos,a jeśli chodzi o ośwadczenie radnych,to następne oświadczenie powinno dotyczyć tego co powiedziała i co zjadła na sali sejmowej krysia pawłowicz.bedzie remis.
2017-07-09 20:36:26
marian1951: Szanowny Panie Koszor, proszę czytać ze zrozumieniem.Chyba to nie jest trudne?. Chociaż temat tak.
2017-07-09 22:49:25
to jo: Jeszcze tego brakuje żeby na obradach powiatu uprawiali politykę zamiast zajmować się sprawami powiatu.
2017-07-09 23:45:29
krzysztof.mm: Ci spośród Polaków, którzy podczas wojny pomagali czy wręcz ratowali Żydów zgodnie później wspominali, że czyniąc to najbardziej bali się nie Niemców, ale Polaków - sąsiadów, znajomych, konfidentów gestapo, szmalcowników. Taka jest prawda o naszym bardzo, ale to bardzo katolickim narodzie.<br />Tę prawdę dedykuję wszystkim Kuboszkom, koszorom i innym załganym Mendrkom.
2017-07-10 07:35:39
faneczka11: Wszystko , o wszystkim się mówi podczas RP . Dlaczego żaden portal nie poinf. mieszkańców o przegranym sadzie , a co za tym idzie prawie 20.000 wydanych Naszych pieniędzy ? Ktoś dopuścił się błędu i naraził Nas na straty , ile czasu i miejsca na obradach było temu faktowi poświęcone? <br />Czy wszystkie dokumenty były przeanalizowane przez komisję?<br />Polecam przemyśleniu!<br />Szanowni Redaktorzy może warto by napisać o szczegółach tej sprawy?
2017-07-10 07:35:45
faneczka11: Wszystko , o wszystkim się mówi podczas RP . Dlaczego żaden portal nie poinf. mieszkańców o przegranym sadzie , a co za tym idzie prawie 20.000 wydanych Naszych pieniędzy ? Ktoś dopuścił się błędu i naraził Nas na straty , ile czasu i miejsca na obradach było temu faktowi poświęcone? <br />Czy wszystkie dokumenty były przeanalizowane przez komisję?<br />Polecam przemyśleniu!<br />Szanowni Redaktorzy może warto by napisać o szczegółach tej sprawy?
2017-07-10 08:06:21
Zdzicho739: Jak nisko upadła Rada Powiatu... Jej przewodniczącym jest p. L.Kuboszek, osoba skazana prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne. Zgroza!!!
2017-07-10 08:25:36
cd minerwa: Nie trzeba siegac do historii sprzed 70 lat, wystarczy popatrzec na terazniejszosc. Podzialy Polakow na lepsczych i gorszych, ksenofobie i krzyki pelne nienawisci politykow jedynie slusznej partii. To wystarcza, zeby powiedziec, ze dr. A. Bodnar -Rzecznik Praw Obywatelskich mial racje.<br />Zreszta dziadkowie mojego meza ukrywali w czasie wojny dziecko zydowskie . Oni Polacy, bali sie nie tylko Niemcow ale i sasiadow - Polakow. <br />
2017-07-10 12:35:30
JaSza11: Pisiory do budy
2017-07-10 13:43:28
maciek0: A POkraki do paki, tam 95% POparcia wśród osadzonych!
2017-07-10 14:31:45
mendrek: Pan A.Bodnar powiedział prawdę. Ta prawda, jak każda prawda, jest zazwyczaj dla kogoś niewygodna. Tylko czy przyjmowanie oświadczenia przez Radę Powiatu, zaprzeczającego oczywistym faktom, zmieni niewygodną prawdę?<br />A może chodzi wyłącznie o uspokojenia sumienia Polaków-katolików-patriotów?
2017-07-10 17:17:49
krzysztof.mm: Najgłośniej w takich sytuacjach szczekają ci, co najwięcej mają za uszami i najmniej czyste sumienia.
2017-07-10 18:37:21
krzysztof.mm: \&quot;Słowo \&quot;przepraszamy\&quot; ze strony Kościoła katolickiego padło przy pomniku pomordowanych w Jedwabnem Żydów. Za ból, jaki sprawili katolicy przedstawicielom narodu żydowskiego w imieniu Konferencji Episkopatu Polski, przepraszał bp Rafał Markowski. \&quot;<br /><br />
2017-07-10 18:38:22
krzysztof.mm: \&quot;W uroczystościach wzięło udział ok. 200 osób, wśród nich naczelny rabin Polski Michael Schudrich, przedstawiciele ambasad Izraela, Niemiec i USA w Polsce oraz kancelarii prezydenta RP Andrzeja Dudy i premier Beaty Szydło, Instytutu Pamięci Narodowej, Polskiej Rady Chrześcijan i Żydów oraz wiele osób indywidualnych. Był jak co roku ks. Wojciech Lemański, a także reprezentanci Kościoła baptystów oraz ewangelicko-augsburskiego. <br /><br />W uroczystościach nie brała udziału - jak w minionych latach - lokalna społeczność Jedwabnego, w tym jego burmistrz (z PiS), który właśnie przebywał na miesięcznicy smoleńskiej.\&quot;
2017-07-10 18:40:39
krzysztof.mm: \&quot;Bp Rafał Markowski, ... (na uroczystościach w Jedwabnem był po raz pierwszy), mówił: <br />\&quot;Kościół opłakuje tych wszystkich, którzy doznali tutaj kaźni, bólu, poniżenia i upokorzenia, którzy tutaj w sposób niespodziewany spotkali śmierć, która ich tutaj nie powinna spotkać, <br />... Kościół ogarnia z wielkim bólem tych synów narodu polskiego, szczególnie tych katolików, którzy brali udział w tej kaźni, którzy bezpośrednio przyczynili się do tego bólu, upokorzenia i wreszcie do śmierci. <br />To jest wieki ból i wyrzut sumienia, za który to ból wszystkich braci i siostry narodu żydowskiego przepraszamy.\&quot;\&quot;
2017-07-10 18:51:54
krzysztof.mm: \&quot;10 lipca 1941 r. w Jedwabnem grupa polskiej ludności zamordowała co najmniej 340 żydowskich sąsiadów.<br />Większość - kobiety, mężczyźni i dzieci - została spalona żywcem w stodole. <br /><br />W ocenie IPN zbrodnia została dokonana z niemieckiej inspiracji (liczni przesłuchani świadkowie wskazali na przybyłych w tym dniu do Jedwabnego umundurowanych Niemców), ale - jak podawał Instytut w komunikacie o końcowych ustaleniach śledztwa, wydanym w lipcu 2002 r. - jej wykonawcami było co najmniej 40 polskich mieszkańców Jedwabnego i okolic. ...<br />W lipcu 1941 r. do pogromów doszło też w innych okolicznych miejscowościach, m.in. w Radziłowie i Wąsoszu.\&quot;
2017-07-10 18:52:19
krzysztof.mm: Polska to bardzo, ale to BARDZO katolicki kraj.
2017-07-10 19:02:31
cd minerwa: Polityka czy obowiazek ? jak czytamy w tytule. <br />Znaczace slowa bisk. Markowskiego w imieniu Episkopatu o Jedwabnem. <br />A Min. Edukacji pani Zalewska nie wiedziala kto mordowal, ma szanse sie podszkolic w ramach edukacji podstawowej... Obowiazkowo !! <br />Reszta radnych niedouczonych tez .
2017-07-10 19:35:12
maciek0: Mordu w Jedwabnym dokonało ss komando niemca Hermana schapera- piszą o tym w niemieckiej i angielskiej wikipedii, a w polskiej mogą tylko sugerować - żydo-cenzura działa. Co stoi na przeszkodzie, aby wyskoczyć do Paryża i pooddychać tą POlityczną i religijną wolnością, jedź do Berlina, Szwecji i nie zapomnijcie o Hamburgu, najbardziej reprezentacyjna część miasta zdemolowana z powodu POlitycznej religii lewicowego faszyzmu, tam jest EUROPA, tam nikt nie przeszkadza ze względu na religie, tam tylko ubogacają kulturalnie. <br />Odpierd.ta od naszej religi, nie wasza doopa - nie wasza sprawa!
2017-07-10 19:44:18
cd minerwa: Pytanie do macka 0 - kogo boi sie kazdego iesiaca posel Kaczynski - Niemcow, Belgow, Francuzow, Anglikow, Szwedow, Zydow a moze islamistow ? , ze ochraniaja go rzesze policji za pieniadze podatnikow (patrz suwerena). Biedna ta Polska skoro Polak boi sie Polaka.
2017-07-10 19:44:43
maciek0: Jeszcze niedawno na rozkaz \&quot;elit\&quot; z dumą kazano POszczekać prezentując diagnozy profesora Janusza Czapińskiego, psychologa sPOłecznego, które dowodziły, iż większość POlaków jest szczęśliwa ! PO czym z tego szczęścia (widocznie) - zagłosowali na Prawo i Sprawiedliwość i partię muzyka rockowego, który prezentował się jako \&quot;antysystemowość\&quot; :D
2017-07-10 19:46:07
cd minerwa: ucieklo mi \&quot;m\&quot;<br /> - mialo byc miesiaca.
2017-07-10 19:55:35
maciek0: Czego boi się \'cd minerwa\' że tak ciągle o Kaczyńskim ?
2017-07-10 20:08:04
cd minerwa: maciek 0 <br />Krecisz, bo nie wiesz co odpowiedziec - a prawda moze Cie wyzwoli i oswieci :) <br />
2017-07-10 20:32:39
maciek0: Nie przejmuj się o prawdę i tak Lis Ci wytłumaczy w najnowszym Newsweeku.<br />Prezes PiS Jarosław Kaczyński (61 l.) boi się o swoje życie. PO strzelaninie w łódzkim biurze PiS, w wyniku której zmarł Marek Rosiak (+62 l.), asystent europosła Janusza Wojciechowskiego (56 l.), a drugi z pracowników biura Paweł Kowalski (39 l.) został ciężko ranny, były premier wzmocnił swoją ochronę, POnieważ boi się ociemniałych z nienawiści POmyleńców !
2017-07-10 21:04:49
krzysztof.mm: Dzisiejsza miesiączkownica w Warszawie to znakomita ilustracja sytuacji w Polsce.<br />Kaczyński ze swoimi związkowymi żołdakami i klaką smoleńską w przemyka się ulicami miasta jak w oblężonej twierdzy. Oblężonej przez lud Warszawy.<br />Tysiące policjantów, tajniaków, do tego odwody policyjne poza miastem.<br />Wysokie ponad kartofla bariery. <br />Miasto sparaliżowane od rana.<br />To początek końca koniec tragikomicznej epopei naszego rodzimego Liliputina.
2017-07-10 22:13:30
maciek0: Dzisiejsza \'targowicka mniejszość\' zrozumiała, że na ulicy demokratycznego rządu nie obali ! <br /> Jeśli totalna opozycja ma mieć twarze: Frasyniuka, Niesiołowskiego, Bolka.... to lepiej żeby jej w ogóle nie było :D <br />Kaczyński dziś nie ma z kim przegrać i jak tak dalej pójdzie to nie będzie miał przez wiele, wiele.... lat ? <br />
2017-07-10 22:20:36
cd minerwa: maciek 0 - nie musze czytac Newsweek czy sluchac Rydzyka, zeby wyrobic sobie wlasna opinie o przerazajacej w skutkach rzadzenia \&quot;lepszej\&quot; zmiany . Tylko niedemokratyczna wladza boi sie wlasnych obywateli. Wolni obywatele to postrach dyktatury a te miesiecznice to nie zaloba - to rzadza wladzy i nic wiecej. <br />Posel Kaczynski boi sie o wlasne zycie piszesz, to po co te miesiecznice za pieniadze Polakow. Wiesz ilu dzieciom w Polsce mozna byloby co miesiac pomoc- chocby na hospicjum w Skoczowie czy na naprawe dachu w domu dziecka w Miedzyswieciu po ostatnich wichurach (ale nie, lepiej wydac pieniadze na polityczny sped do Warszawy) . Komu ty chcesz mydlic oczy. Probuj innym, bo tu ci sie nie uda.
2017-07-10 22:49:38
Donek: cd minerwa. Nie wiem ile kosztuje miesięcznica ale wiem ile kosztowały Polaków wały z prywatyzacją w Warszawie, afera Amber Gold, Polska umarza 1,2 miliarda złotych za transfer gazu w zamian Gazprom zmniejszy nam ceny o,1%. Ekonomiści już wyliczyli, że ten 1 jest wart max 15 mln dolarów, a my im umorzymy 1,2 miliarda zł. Winnych nie ma, straty w LOT, PZU, wyłudzanie podatku VAT, zniszczenie stoczni w Szczecinie szkody Twoich wielbicieli są o wiele większe niż miesięcznice co miesiąc chociaż nie jestem ich wielbicielem.
2017-07-11 06:19:50
krzysztof.mm: Ile kosztuje nas opieka nad tchórzliwym kurduplem na drabince?..<br /><br />kwiecień 2017<br />Według oficjalnych danych KG Policji (zakładam, że potrafią łgać w żywe oczy jak ich minister więc dane mogą być zaniżone): <br /><br />\&quot;..łącznie w 2015 roku miesięcznice zabezpieczało 3 700 policjantów, a koszt oszacowano na 622 754 zł. <br />W ciągu następnego roku zaangażowano 5 110 policjantów, co wygenerowało koszty rzędu ponad 952 tys. złotych. <br />Ciekawie wygląda zestawienie za pierwsze trzy miesiące 2017 roku, które sugeruje, że może on być rekordowy pod względem kosztów. Od stycznia do marca miesięcznic strzegło bowiem 2 588 policjantów, a koszt zabezpieczenia demonstracji wyniósł już niemal pół miliona złotych. <br />Łącznie koszty 27 miesięcznic ujętych w zestawieniu oszacowano na 2 071 949 złotych\&quot;<br /><br />Historia zna wiele nazwisk uzurpatorów, co ogłaszali się wybawcami ludu, chowali przed nim za kordonami wojska i policji, a kończyli przezeń powieszeni czy rozszarpani.<br /><br /><br />
2017-07-11 06:37:01
krzysztof.mm: donkowi marzy się hitlerek, co przyjdzie i zrobi porządek<br />no cóż, stare przysłowie mówi \&quot;donków nie sieją, sami się rodzą...\&quot;<br />donek nie ogarnia, że nasz Adolf Liliputin to nieudacznik, i jedyne co mu naprawdę wychodzi - to właśnie afery.<br /><br />Miliardy rozkradzione w SKOKach i służące m. in. finansowaniu Amber Gold - to dzieło Kaczyńskich, sztandarowy przekręt PiSu.<br />Parasol ochronny nad dziką prywatyzacją, nie tylko w Warszawie - to Kaczyńscy i spółka.<br />PZU to akurat firma bogatai bardzo dochodową <br />donek pisze do cd minerwa o \'szkodach twoich wielbicieli\' - donek, dej se doopie siana, już ci się wszystko plącze - radzę schłodzić procesor<br />i wyłącz radio - pomoże na pewno<br /><br />
2017-07-11 06:56:04
cd minerwa: Tak Donek - na to pieniedzy nie brakuje. Zrobi sie ciecia na uslugach medycznych w szpitalach i bedzie na loty modlitewne z drabinka po Krakowskim Przedmiesciu. Ciemny lud to kupi, ze przytocze slynne slowa p. Kurskiego. Niestety nie pomylil sie. <br />
2017-07-11 08:23:32
krzysztof.mm: Sytuacja budżetu naszego kraju pod rządami bolszewików Kaczyńskiego jest tak świetna, że ich rząd co rusz wprowadza nowe podatki - teraz za paliwa, za wodę - i wycofuje się z wcześniejszych obietnic ich obniżek, jak w przypadku VAT. <br /><br />Bez dwóch zdań, czeka nas grecki scenariusz jeśli pozwolimy tym nieudacznikom dłużej rozrabiać.
2017-07-11 08:39:44
krzysztof.mm: \&quot;Wyższy VAT - przeszło bezboleśnie. <br />Z początkiem tego roku spaść miały wreszcie stawki VAT. Za ich podniesienie na trzy lata w 2011 r., a potem przedłużenie tej podwyżki na kolejne trzy lata, PO i PSL zapłaciły w czasie ostatnich wyborów. <br />PiS odwołał zapisaną już w ustawie o VAT obniżkę i dziś nie wiadomo kiedy jego stawki spadną. \&quot;
2017-07-11 08:40:38
krzysztof.mm: \&quot;Podatek bankowy - mało kto zauważył.<br />Rząd PiS uparł się też przy podatku bankowym i jakiś czas temu dociążył te instytucje. Chodziło o to by pokazać, że walczymy ze złymi banksterami. <br />Rząd wprawdzie przekonywał, że klienci tego nie odczują, ale to oczywiście okazało się nieprawdą, bo banki odbiły sobie na nich nowy podatek.\&quot;
2017-07-11 08:41:44
krzysztof.mm: \&quot;Wyższa kwota wolna - zapomniana obietnica. <br />To kolejna obietnica wyborcza PiS. <br />Kwota wolna miała wzrosnąć z 3091 zł do 8000 zł rocznie. <br />Wzrosła trochę dla garstki najsłabiej zarabiających podatników, reszta nie zyskała nic, ba niektórzy kwotę wolną stracili. Do tego doszła związana z tym komplikacja rozliczeń.\&quot;
2017-07-11 08:42:36
krzysztof.mm: \&quot;Abonament telewizyjny - rząd się wystraszył. <br />Abonamentem na media publiczne rząd mocno postraszył Polaków. Mieli go zbierać dostawcy telewizji kablowej i satelitarnej. <br />Ich klienci zagrozili wypowiadaniem umów, rezygnacją z oglądania telewizji.<br />Z wprowadzenia tej formy parapodatku PiS na razie zrezygnował.\&quot;
2017-07-11 08:44:59
krzysztof.mm: \&quot;Wprowadzenie \'opłaty drogowej\'. <br />To sięgnięcie głęboko do kieszeni kierowców. PiS chce z nich wyciągnąć dodatkowo ogromną kwotę 5 mld zł rocznie. Ceny na stacjach benzynowych mają pójść w górę aż o 25 gr na litrze. Bardzo dużo. <br />Co więcej nowa opłata doliczana do ceny paliw ma podążać za inflacją, ceny więc będą stopniowo rosnąć.<br /><br />Taką podwyżkę odczuje każdy. Nawet jeśli nie ma prawa jazdy i samochodu. Bo wyższe ceny paliw to droższy transport. <br />Czekają nas więc zapewne podwyżki cen przeróżnych towarów, także żywności. Nie można też wykluczyć podwyżek cen biletów komunikacyjnych.<br /><br />Co prawda, akurat teraz ceny paliw dalekie są od szczytów, ale jeśli ropa na świecie zacznie drożeć, nowa opłata drogowa będzie bardzo ciążyła kierowcom. I zwykłym zjadaczom chleba.\&quot;
2017-07-11 08:49:20
krzysztof.mm: \&quot;Co podkusiło PiS?<br />PiS jest silnie zdeterminowany, by opłatę wprowadzić. Może więc doszedł do wniosku, że nawet tak niepopularny ruch nie może mu zaszkodzić w sondażach. Gorzej, jeśli decyzja o nowym podatku od paliw, jakim jest opłata drogowa, wynika z poważnych kłopotów w finansach państwa.<br /><br />Do tej pory słyszeliśmy, że wszystko tu jest w jak najlepszym porządku. W doskonałe dane o sytuacji budżetu państwa wręcz trudno było uwierzyć. Ministerstwo Finansów doniosło, że po pięciu miesiącach tego roku, mimo ogromnych wydatków na program 500+, kasa państwa właściwie nie miała deficytu. Natomiast jej dochody z podatków, zwłaszcza z VAT, biły wszelkie rekordy. - To dzięki naszym staraniom o uszczelnienie systemu podatkowego - przekonywał rząd. <br /><br />Można się w tej sytuacji zastanawiać, kto przygotowywał budżet państwa na 2017 r. skoro założył w nim niemal 60 mld zł deficytu. <br />Można jednak także podejrzewać, że rząd wie więcej. Że widzi zagrożenia, o których jeszcze nie wiemy, ... dotychczasowe świetne wyniki budżetu to w dużej mierze efekt różnego rodzaju sztuczek księgowych... poprawa ściągalności to po części skutek wstrzymywania zwrotu należnego podatnikom VAT. <br />Już wkrótce budżet zacznie też boleśnie odczuwać skutki obniżenia wieku emerytalnego. <br />Nałożą się one na wydatki na dodatki na dzieci co gwałtownie podbije deficyt w kasie państwa. Być może problemem jest pospinanie planu finansowego państwa na przyszły rok. Rząd właśnie nad nim pracuje.\&quot;
2017-07-11 08:52:05
krzysztof.mm: Będziemy też więcej płacić za prąd, pieniądze pójdą de facto na finansowanie nierentownych kopalni - to cena, jaką naszymi pieniędzmi PiS płaci związkowym awanturnikom za ich poparcie.<br /><br />Widzę ciemność.<br />I wyższe rachunki.
2017-07-11 09:53:17
marian1951: Było nie było, ciągnij kobyło.
2017-07-11 12:20:18
knefel: ja-sioKrzysio czy jak Ci tam jeszcze, ujadasz nie na temat jak Grzesio Szetinka na zlocie swojej partyjki, a sondaże prawdę mówią.
2017-07-11 12:52:30
cd minerwa: knefelku - nie wiedzialam, zes taki mundry jak kun albo dwa kunie. <br />P. Kurski na pewno miedzy innymi Ciebie mial na mysli :)
2017-07-11 13:24:26
knefel: ja-sioKrzysio czy jak ci tam jeszcze, w stół uderzyłem, a nożyce się odezwały. Więc pamiętaj że cnota jest to nad cnotami trzymać język za zębami
2017-07-11 13:26:05
krzysztof.mm: Tak, sondaże mówią prawdę - ciemny lud kupuje każdy kit jak leci.
2017-07-11 14:25:56
Kurier czerski: Jako przyczynek do dyskusji o wyższości PO-PIS, dla zabawy lub dla zwykłego nabywania rzetelnej wiedzy - pozwalam sobie zmieścić poniżej coś, co dało mi wiele do myślenia:<br /><br />Areszt Śledczy, Lublin ul. Południowa 5 - Kaczyński 4.29% - Tusk 95.71% 2. Chełm, Zakład Karny ul. Kolejowa 112 - Kaczyński 4,35% - Tusk 95,65% 3. Zakład Karny w Hrubieszowie ul.Nowa 64 - Kaczyński 4,65% - Tusk 95,35% 4. Zakład Karny w Zamościu, ul. Okrzei&amp;nbsp;14 - Kaczyński 7,14% - Tusk 92,86% 5. Areszt Śledczy, Radom ul. Wolanowska 120 - Kaczyński 3,36% - Tusk 96,64% 6. Oddz. Zewnętrzny Aresztu Śledcz., Radom ul. Witosa62 - Kaczyński 8,11% - Tusk 91,89% 7. Warszawa, Zakład Karny ul. Ciupagi 1b - Kaczyński 6,71% - Tusk 93,29% 8. Warszawa, Areszt Śledczy ul. Ciupagi 1 - Kaczyński 3,75% - Tusk 96,25% 9. Zakład Karny, Płock ul. Sienkiewicza 22- Kaczyński 7,67% - Tusk 92,33% 10. Siedlce, Zakład Karny ul. Piłsudskiego 47- Kaczyński 6,23% - Tusk 93,77% 11. Ostrołęka, Areszt Śledczy, ul. Romualda Traugutta 19 - Kaczyński 6,43% - Tusk 93,57% 10. Siedlce, Zakład Karny ul. Piłsudskiego 47- Kaczyński 6,23% - Tusk 93,77% 11. Ostrołęka, Areszt Śledczy, ul. Romualda Traugutta 19 - Kaczyński 6,43% - Tusk 93,57% 12. Zakład Karny Nr 1 w Łodzi ul. Beskidzka 54 - Kaczyński 4,68% - Tusk 95,32% 13. Zakład Karny Nr 2 w Łodzi ul. Kraszewskiego 1/5 - Kaczyński 7,89% - Tusk 92,11% 14. Areszt Śledczy w Łodzi ul. Smutna 21- Kaczyński 6,18% - Tusk 93,82% 15. Piotrków Trybunalski, Areszt Śledczy - Kaczyński 3,37% - Tusk 96,63%..... itd. ??
2017-07-11 15:18:22
krzysztof.mm: \&quot;2,3 tys. osób - rekordowa liczba funkcjonariuszy zabezpieczała 87. miesięcznicę smoleńską i towarzyszącą jej kontramifestację obywateli RP. Koszt całej akcji poznamy w ciągu najbliższych dwóch tygodni.<br />We wczorajszej miesięcznicy na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie brały udział ok. 2 tys. osób. W kontrmanifestacji ok. 2,5 tys.<br />2,3 tys. policjantów w tym zestawieniu robi wrażenie.<br />Funkcjonariusze brali udział nie tylko w ochronie, ale i w przygotowaniu całego przedsięwzięcia, czyli m.in. ustawianiu barierek i zabezpieczenia w ruchu drogowym. - Ale musimy doliczyć jeszcze inne koszty (radiowozy, sprzęt techniczny) - mówi rzecznik stołecznej komendy. <br />Już wiadomo, że będzie to wysoka kwota. Warto też pamiętać, że liczba policjantów zabezpieczająca smoleńskie miesięcznice sukcesywnie wzrasta.\&quot;<br /><br />Zbliża się dzień, kiedy policja będzie osłaniać już tylko ucieczkę Kaczyńskiego i jego żołdaków.
2017-07-11 16:34:58
krzysztof.mm: kurier<br />gdybyś rzeczywiście był w stanie myśleć, to byś takich bzdetów nie wklejał
2017-07-11 16:51:13
krzysztof.mm: Paulina Wilk:<br />\&quot;Mnie zdumiewa zaciemnienie mentalne i obyczajowe. Ten ochoczy powrót do ciasnych horyzontów i ciemnogrodztwa. Do nienawiści jako odpowiedzi na wszystko, co przynosi zmieniająca się rzeczywistość. Nienawiść mnie nie pociąga i nie będę tu analizować jej bieżącego fenomenu, ponieważ jest ona postawą niepodlegającą modyfikacji, odbiera ludziom rozum i - niestety - zamyka ścieżki dialogu racjonalnego czy uczuciowego.<br /><br />Chętniej niż wykwitami paranoicznych lęków zajęłabym się wstydem, którego brakuje nam jak pomarańczy w Polsce Ludowej. Jakby tę postawę objęto embargiem i zakazano jej importowania z dojrzalszych społeczeństw obywatelskich. <br />Nie wstydźmy się wstydzić, Polacy! Naprawdę mamy czego. <br />Choćby ostatnich napaści w Lublinie, których ofiarą padły muzułmańskie nastolatki. Napluto na młodych ludzi, którzy - o ironio, o wstydzie - przyjechali, by lepiej zrozumieć korzenie największego XX-wiecznego zła. <br />Wstydźmy się za policjantów, którzy się z tego oplucia śmiali. <br />I za ich przełożonego ministra, który zaniechaniem ukarania funkcjonariuszy wyznacza kierunek służbom mundurowym na przyszłość. <br />W takich krajach jak Indie czy Pakistan każdy obywatel wie, że pomocy można szukać wszędzie, tylko nie na policji. Coraz nam bliżej do tych \&quot;szlachetnych\&quot; wzorców.\&quot;
2017-07-11 16:52:22
krzysztof.mm: \&quot;Wstydźmy się za udawanie, że nie stać nas na różne obrzydliwości. <br />Wstydźmy się pobić i obelg serwowanych każdego dnia żyjącym wśród nas pracownikom kebabów, studentom z Bangladeszu, Romom spędzającym niedzielne popołudnia w parkach, lesbijkom pobitym nad Wisłą przez osiłków, którym taka miłość w karkach się nie mieści. <br />Wstydźmy się ministra zdrowia opowiadającego publicznie antynaukowe nonsensy. <br />Wstydźmy się śmiało za księży zaprzeczających molestowaniu dzieci i przemocy seksualnej w samym Kościele. <br />Wstydźmy się, zamiast spijać niedzielne słowa z ich ust i potulnie milczeć. <br />Za Ojca Dyrektora - bodaj najbardziej cynicznego przedsiębiorcę III i IV Rzeczpospolitej. <br />Za Kubę Wojewódzkiego i Tomasza Adamka, którzy w prime time rzekomo liberalnej stacji promują przemoc wobec kobiet. <br />Wstydźmy się ordynarnego poczucia humoru, które zbiorowo uprawiamy w tramwajach, na mazurskich pomostach i w zakopiańskich kurortach. <br />Wstydźmy się za zajęte miejsca, których nie ustępujemy osobom starszym, za krawężniki niedostosowane dla osób niepełnosprawnych, za nieposprzątane psie kupy, gburowatość przychodzącą nam łatwiej niż uśmiech.\&quot;
2017-07-11 16:53:27
krzysztof.mm: \&quot;Gorąco polecam poczucie wstydu, bo od niego się nie umiera. Wstyd jest rodzajem refleksji, bez niej trudno ruszyć naprzód. Nam samym, ale i całemu społeczeństwu. Mogę się wstydzić bezpośrednio za siebie albo za papierowego prezydenta i najbardziej antykobiecą panią premier, o jakiej w najgorszych koszmarach nie śniłam. Ale i ten eksportowany na nich wstyd jest przecież mój, nasz - ostatecznie to my, obywatelska większość, wywindowaliśmy ich na urzędy. I my ich tam utrzymujemy.<br /><br />Wstydźmy się śmiało, ale i mądrze. Czyli po coś. Chociażby po to, żeby jutro mieć o jeden powód do wstydu mniej. Nie wiem, jak inni, ale ja lubię mieć poczucie zadowolenia z tego, że coś zrobiłam dobrze. Lepiej niż poprzednio. Obśmiewana \&quot;pedagogika wstydu\&quot;, którą aktualnie nam panujący zdecydowali się z impetem odrzucić i zastąpić nadętym balonem dumy narodowej, to tylko karykaturalna nazwa dla bardzo przydatnych ćwiczeń skromności i pokory. Dobrze mieć standardy, ku którym się dąży i nie ma niczego uwłaczającego w upatrywaniu ideału wśród Innych.\&quot;
2017-07-11 16:57:30
krzysztof.mm: Nic dodać, nic ująć - w samo sedno powiatowej żenady w starostwie.<br />ps<br />od siebie dopowiem, że mimo szczerych chęci nie zdołałem w sobie wzbudzić poczucia wstydu za, za przeproszeniem, knefle czy koszory. <br />Niech się za dziadów rodziny wstydzą.
2017-07-11 18:03:16
bronek91: Loża szyderców on-line? O co się ludzie wadzicie? Czemu to ma służyć? A gdzie fakty? gdzie odniesienia do jakiejkolwiek pozycji monograficznej. Widzę, iż w większości w waszych postawach przejawiają się emocje, nie racjonalne myślenie... <br /><br />Czemu w ogóle ta dyskusja ma służyć? samemu wadzeniu się, fałszywemu dowartościowaniu ? coś czuję, że chałupnicza filozofia się znów wzbogaci...<br /><br />Chcecie usłyszeć coś o Jedwabnym? polecam...<br />https://www.youtube.com/watch?v=uYgGrco37Zo<br /><br />Co do postawy sąsiadów obywateli II RP w czasie inwazji hitlerowskiej, niejednokrotnie, w szczególności w naszym regionie, czuli się Niemcami...<br />In plus, postrzeganie postawy człowieka przez wzgląd na narodowość nie zalatuje nutką uprzedzeń narodowościowych??? Nie wiem, czy taka postawa jest nowoczesna. Chwalicie się, że dziadkowie ukrywali dzieci.... Kto zatem wtedy służył w oddziałach wermachtu??? Zwycięstwo ma wielu ojców, porażka żadnego. Jestem ciekaw, na co obecnie odbywałaby się licytacja gdyby to naziści wygrali wojnę.... Mój dziadek w czasie wojny........................................ Niech każdy dokończy sam. Postawy w czasie poprzedniej wojny nie można oceniać przez pryzmat obecnych czasów...<br />
2017-07-11 18:57:20
cd minerwa: bronek91 - jakby co..., to zycze Ci \&quot;przez pryzmat\&quot; obecnych czasach za sasiadow, w pracy, na ulicy, w sklepie, szpitalu, w radzie miejskiej - samych knefli, koszorow, donkow, mackow czy kurierow .... i to zycze z calego serca :) <br /> Jezeli chodzi o dziadka nie bede sie licytowac - za wysokie progi jak dla Ciebie i wole przemilczec anizeli uzyc niecenzuralych slow.<br />
2017-07-11 19:10:27
bronek91: @cd minerwa<br />Zabolało? <br />\&quot; knefli, koszorow, donkow, mackow czy kurierow .... i to zycze z calego serca :) \&quot;- cytat <br />Skąd ich tak dobrze znasz? <br /><br />Mądrość ludowa mówi<br />Czym skorupka za młodu nasiąkła tym trąci na starość....<br />Otwierajmy więcej świetlic KP, uczmy ideologii liberalnej, oceniajmy ludzi przez pryzmat pieniądza, bądźmy nowocześni a wszelkie narody znikną śmiercią naturalną. Nie będzie Żyda ani Rosjanina, ani Niemca ani Murzyna(przepraszam za rasistowskie określenie). Będzie tylko człowiek, jeden język, jeden pieniądz, jeden rząd-&gt; WSZELKA RÓŻNORODNOŚĆ KOSZTUJE. A nacjonalizm to choroba.
2017-07-11 19:14:24
Kurier czerski: Drogi Bronku:<br /> To tylko odreagowanie kontrmanifestacji on-line, która jak widać po wpisach napędza Prezesowi uczestników comiesięcznych obchodów katastrofy. <br />No i tylko Bolka zabrakło. Nikt inny nie dał rady przeskoczyć przez płot.
2017-07-11 20:16:20
cd minerwa: bronek91 a co ma bolec ? no moze tylko to, ze na starosc troche lupie w kosciach i tyle .<br /> Wedlug savoir-vivre za zyczenia sie dziekuje . Przyjmuje, ze jestes zachwycony i cieszysz sie :) i z gory przyjmuje podziekowania.
2017-07-11 20:36:58
bronek91: @cd minerwa<br />savoir-vivre to nie sztywne reguły ale umiejętność zachowania się wedle prymatu miłosierdzia i służenia innym. Nie czytałaś protokołu dyplomatycznego? Moja skromna wizja przyszłości w ramach zadośćuczynienia za komentarz nie wystarcza? Podziękowanie to konkretna treść czy forma?
2017-07-12 18:47:30
Kurier czerski: Ot taka ciekawostka ! Jak donoszą media, niedawno Ryszardowi Petru zachciało mu się organizować sondę na Twitterze. Internautom postawił pytanie: \&quot;Czy jesteś za zakończeniem miesięcznic smoleńskich? \&quot; Odp: <br />41%-TAK 59% - NIE <br />Cóż za wynik ! Czy posłowi powinno przeszkadzać tolerancja i poszanowanie praw wszystkich obywateli ??<br />Czy pan Rysiu chce zmian w Konstytucji ??<br />
2017-07-12 23:31:07
krzysztof.mm: kurier<br />zostań przy radiumaryja<br />twitter jest dla ciebie zdecydowanie zbyt skomplikowany
2017-07-13 09:02:58
cd minerwa: Kurier - zgadzam sie z Toba, do tego uwazam, ze raz na miesiac to za malo . Posel Kaczynski powinien codziennie odprawiac swoj \&quot;taniec\&quot; na grobach na Krakowskim Przedmiesciu. Najlepiej za wlasne lub PiS-u koszty a KK powinien sie tez dolozyc. Wtedy beda poszanowane prawa wszystkich obywateli, bo nie musza placic ci, ktorym sie ten polityczny \&quot;cyrk\&quot; nie podoba.<br /><br /> Dominikanin ojciec Paweł Guzynski - \&quot;od dawna nie mamy do czynienia z żałobą, mimo że odbywa się to wszystko w ramach formalnej struktury rytuału Eucharystii komentując udział duchownych w obchodach miesięcznicy smoleńskiej. - Dwie albo trzy rzeczy się tam dzieją, które się kłócą z tym. <br />Po pierwsze, kaznodzieje w pewnym momencie przekroczyli cienką granicę i stali się stroną w sporze smoleńskim - ocenił dominikanin. <br />- Więc ambona, miejsce głoszenia Słowa Bożego, stało się miejscem propagandy na rzecz pewnej teorii, spisku bądź zamachu <br />- \&quot;Wewnątrz się dzieją rzeczy zupełnie obce Eucharystii\&quot;<br />- Od tego momentu przestało być to miejsce żałoby i modlitwy i trzeba to wyraźnie powiedzieć. <br />Podobnie niektórzy kaznodzieje, w zasadzie jeden to zainicjował, a inni to podjęli - zrekonstytuowano samo doświadczenie Eucharystii - podkreślał ojciec Gużyński.<br />- Chrześcijanie, jak ktoś ich pyta, co jest Eucharystia, odpowiadają, że to pamiątka męki, śmierci i zmartwychwstania Jezusa. A co ten kaznodzieja powiedział?<br />Że jesteśmy strażnikami pamięci. O Smoleńsku. Nie pamięci o Panu Jezusie - wskazał.<br />- To jest drugi element, który sprawia, że mimo zachowania formalnej struktury Eucharystii, wewnątrz się dzieją rzeczy zupełnie obce Eucharystii - zaznaczył. <br />\&quot;Tłumaczenia, że to zdarzenie religijne, nie mają racji bytu\&quot;<br />- Trzeci element istotny to jest właśnie ten moment wyjścia z kościoła. Tradycja chrześcijańska charakteryzowała się tym, że Eucharystia przechodziła w tak zwaną agape, ucztę miłości - wyjaśniał dominikanin.<br />\&quot;Tutaj mamy wyjście z eucharystii i wiec polityczny\&quot; - Najpierw celebrowano obecność Zmartwychwstałego Jezusa, żeby potem wyjść, jeść, bawić się i dzielić się z ubogimi, potrzebującymi. <br />Tutaj mamy wyjście z Eucharystii i wiec polityczny - zauważył. <br />- Te wszystkie pokraczne i intelektualnie, i moralnie próby usprawiedliwienia i tłumaczenia, że to jest zdarzenie religijne, nie mają racji bytu - podkreślił ojciec Gużyński .<br /><br />Kurier- dalej sluchaj biznesmena o.Rydzyka.<br /><br />
2017-07-13 10:08:54
maciek0: Lepszy wynik Rysiu uzyskałby zadając następujące pytanie: Czy jesteś za zakończeniem działania partii Nowośmieszna! :D
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: