Policjanci z nowym narzędziem
Na zlecenie Komendanta Głównego Policji, gen. insp. Jarosława Szymczyka przygotowywany jest nowy system informatyczny, który ma usprawnić pracę policjantów, tak, by mniej czasu musieli poświęcać na tzw. „papierologię”. Prace nad jednym z modułów przyspieszyły od początku roku, a od 23 marca prowadzony jest program pilotażowy.
Na razie w pilotażowym programie biorą udział jednostki z Białegostoku, Krakowa i Warszawy, łącznie około 500 policjantów, ale jeśli prace nad systemem pójdą szybko, wkrótce taki e-Notatnik będzie podstawowym wyposażeniem policjanta.
Jak szacuje Biuro Prewencji KGP nowe narzędzie pozwoli na rezygnację z raportu patrolowego, a jednocześnie ograniczy o blisko 1/3 zapisy w dotychczasowym konwencjonalnym notatniku służbowym, który tak silnie wrósł w obraz umundurowanego policjanta. Jak informują mundurowi z KGP, pierwsze dni funkcjonowania systemu spotkały się nie tylko z dużym zainteresowaniem ze strony policjantów, ale i z ich przychylną oceną. Mało tego policjanci już pytają kiedy uruchomiony zostanie drugi z projektowanych modułów tj. Moduł dokumentacyjny.
Wdrożenie e-Notatnika ma umożliwić podniesienie poziomu racjonalności i wszechstronności, a tym samym efektywności wykorzystania informacji pozyskiwanych przez policjantów, wytworzy efekt dodatniej synergii i pozwoli w szczególności na osiągnięcie następujących celów: usprawnienie migracji informacji; usprawnienie nadzoru nad przepływem informacji; poprawę efektywności wykorzystania czasu służby; poprawę efektywności nadzoru nad służbą zewnętrzną; umożliwienie wykorzystania pozyskiwanych informacji przez wszystkich, którym informacja może być pomocna w realizacji zadań; poprawę efektywności czynności realizowanych w postępowaniach procesowych, operacyjnych i administracyjnych.
A Wam jak podoba się ten pomysł? Zachęcamy do wyrażenia swoich opinii w komentarzach.
Red.
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.