Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Plany Młodych dla Powiatu Cieszyńskiego

Niedawno pisaliśmy o powołaniu Christiana Jaworskiego, lidera komitetu Młodzi dla Powiatu Cieszyńskiego, na członka zarządu naszego powiatu. W związku z tym, w specjalnym oświadczeniu ugrupowanie odnosi się do realizacji swoich celów w ciągu obecnej kadencji.

Jak możemy w nim przeczytać- mając na uwadze dobro Powiatu Cieszyńskiego oraz chcąc posiadać realny wpływ na jego rozwój i przyszłość informujemy, że Komitet Wyborczy Wyborców Młodzi Dla Powiatu Cieszyńskiego zawarł umowę koalicyjną z KWW Ruch Dla Ziemi Cieszyńskiej oraz KWW Porozumienie Dla Samorządów, współtworząc tym samym koalicję rządzącą powiatem w kadencji 2018-2023.

Warto zaznaczyć, że komitet zdobył w wyborach 7699 głosów, co zaowocowało uzyskaniem jednego mandatu wyborczego. Radnym został Janusz Hudziec. 

Jak zapowiada komitet, w bieżącej kadencji Rady Powiatu Cieszyńskiego zrealizowany zostanie również nasz postulat programowy dotyczący powołania Młodzieżowej Rady Powiatu Cieszyńskiego.

Z oświadczenia dowiadujemy się także, że ze względu na przepisy prawa wyborczego, komitet wyborczy zostanie rozwiązany. Młodzi dla Powiatu Cieszyńskiego będą jednak nadal funkcjonować pod formą stowarzyszenia. Jego przewodniczącym zostanie Christian Jaworski. Wśród celów organizacji pozarządowej znajdą się m. in.: aktywizacja młodzieży, szerzenie wiedzy o Unii Europejskiej, propagowanie postaw obywatelskich i demokratycznych oraz edukacja młodzieży w zakresie działania samorządu terytorialnego i władz publicznych - czytamy.

KR/mat.pras.

 

źródło: ox.pl
dodał: Krzysztof Rojowski

Komentarze

54
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2018-12-07 20:44:41
bronek91: Wszystkim tym rzekomo "młodym" pragnę przypomnieć: 15:14, głosowanie TAJNE, OSOBA SPOZA RADY, brakuje jeszcze określenia "bez skreśleń". Sytuacja przypomina czasy funkcjonowania monopolu jedynie słusznej partii. Cóż z tego, iż obywatele wyrazili swoją wolę, liczy się SŁUSZNOŚĆ→ istna DYKTATURA KOLEKTYWU. Naprawdę "nowa jakość" w samorządzie, pytanie jak rozumiana?
2018-12-07 20:46:37
bronek91: Czy czasem swoista .NOWOCZESNA „nowa jakość” nie oznacza powrotu do dawnych rozwiązań? Będziemy się BACZNIE przyglądać wszelkim politycznym poczynaniom. W końcu MARKETING POLITYCZNY ponad wszystko;)
2018-12-07 20:54:53
bronek91: Tak nawiasem, na fotografii brakuje autora tego rzekomego sukcesu… Gdzie się podziewa Pan Starosta??? Co byłoby z losami jednego z naszych „młodych” ludzi gdyby nie jego inicjatywa?
2018-12-07 21:33:27
krzysztof.mm: i niech się pieni pisiacki glon
2018-12-07 21:36:39
skuter66: A krzysztof ugryzie w d... .
2018-12-07 21:59:38
straszna.zołza123: Bronek siedzi i zawija cukierki w sreberka. Czyt. - Produkuje jałowe, nudne komentarze, których już nikt nie czyta. :)
2018-12-07 23:31:55
666: Dobrze, że wybrali tego Chrisa. W przeciwnym razie, powtarzaliby głosowanie do końca kadencji. Bardzo pragmatycznych mamy tych tam w tym urzedzie.
2018-12-08 00:12:05
Marzanna: Pamiętam tego chłopca jako sekretarza pana Gluzy i trudno mi uwierzyć że jest teraz w zarządzie powiatu. Doczytałam się też że tworzył Nowoczesną w grudniu 2017r, a teraz Młodzi dla Powiatu Cieszyńskiego. Ten młody człowiek w takim krótkim czasie tyle razy zmieniał swoje barwy i już w tak młodym wieku jest parcie do koryta. Ta przepychanka w tym głosowaniu kochani radni jak wam nie wstyd. Chyba ktoś Was wybierał i zaufał. Jest tylu dobrych radnych pan Rucki, pan Szarzec, pani Macura, pan Ślęk. Czymże on się zasłużył dla pana Szczurka że aż tak za nim optował. Strasznie podejrzana sprawa.
2018-12-08 06:10:03
bronek91: Marzanna, nie tyle podejrzana sprawa co relacja. Zresztą dziwisz się? A co ma robić innego? Pojechać np. na „staż” do Norwegii, jak swego czasu proponował idol jego środowisk politycznych? Pod względem wieku wbrew temu co przedstawia młody już nie jest. POLITYCZNIE powinien RÓWNIEŻ zostać zakwalifikowany DO MIEJSCOWEJ GERIATRII i nawet nie dziwi mnie, iż za wszelką cenę próbował właśnie w powiecie znaleźć swoje miejsce. Na temat roli powiatu w obecnym systemie politycznym już się wypowiadałem. Przypadek potwierdzający regułę.
2018-12-08 06:12:33
bronek91: Złotą zasadę marketingu politycznego możemy przyrównać do słów Tomasza Lisa: „ludzie nie są tacy głupi, jak nam się wydaje. Są dużo głupsi”… No pasarán!
2018-12-08 06:17:14
bronek91: Dziękuję, iż jak mniemam pojawiła się reprezentacja wyborców i sympatyków figurujących na fotografii osób. Poziom i treść ich komentarzy z pewnością stanowi odzwierciedlenie profilu wyborcy i targetu do jakiego ze swym odpowiednio dopasowanym przesłaniem próbują dotrzeć tak nazywający się „młodzi”. Jak się to mówi, wyborcy odzwierciedlają swojego przedstawiciela, który swym poziomem stara się wpisać w wyobrażenie odbiorcy. Jak można zauważyć, rzekomi „młodzi” nie bazują na zbyt wyrafinowanych gustach a w końcu ktoś zmuszony jest zagospodarować i gromadzić wokół siebie miejscową kołtunerię lub sympatyków prowadzenia polityki jednoczącej ludzi wokół porównywalnej ilości zmarszczek… Adelante!
2018-12-08 06:21:36
bronek91: Szanowna straszna.zołza123: Jak to niegdyś powiedział Tomasz Lis→ "Poważnie to znaczy nudno", zatem dziękuję za w pełni zadowalającą recenzję. Rzekoma samozwańcza opozycja powinna znać wypowiedzi wyprodukowane przez swych klasyków gatunku…
2018-12-08 06:23:35
bronek91: krzysztof.mm, tak lubisz wytykać co komu się „należy”. Pragnę Ci przypomnieć, iż nie zdecydowałeś się jeszcze wypowiedzieć CO TOBIE SIĘ NALEŻY?
2018-12-08 06:28:57
bronek91: krzysztof.mm, zastanawia mnie jedno, czego tego „młodego” człowieka nauczył Pan Czesław Gluza? Jakie były starosta, poseł mógł w niego wpoić zasady, wartości itd.? Może krzysztof.mm się wypowie? w końcu ten „młody” człowiek swego czasu i jak z uzasadnieniem podejrzewam również obecnie cieszy się z pewnością wciąż błogosławieństwem Pana Gluzy… No chyba, iż coś się zmieniło.
2018-12-08 06:39:05
bronek91: krzysztof.mm, może Ci przypomnieć jak swego czasu określałeś środowisko, z którego wywodzą się ci „młodzi” ludzie, przynajmniej jeden z nich. Piękny pokaz hipokryzji i braku zachowania konsekwencji z Twojej krzysztof.mm strony. Czas pokaże czy krzysztof.mm miałeś rację. cytat→
2018-12-08 06:42:09
bronek91: 2016-03-24 06:36:13 krzysztof.mm: Czytam jak to młodzi demokraci organizowali kampanię wyborczą Gluzie. To mnie prowokuje do niniejszej odezwy: Szanowna storpedowana młodzieży z Ustronia, życzę wam byście ze swą młodzieńczą fantazja i cwaniactwem wylądowali tam, gdzie miejsce wszystkich politykierskich lawirantów i kombinatorów - w szambie historii. Tam spotkacie się z panem Czesławem. Bóg z wami - o honorze zapomnijcie, a ojczyzna lepiej sobie poradzi bez was.
2018-12-08 08:07:05
utopiec: bronek91: Milcz waść, wstydu oszczędź. Nie nam, sobie.
2018-12-08 12:51:09
SzpiegZNadOlzy: Polityczna wydmuszka.
2018-12-08 13:01:06
Marzanna: Tych chłopców wtedy studentów czy panów u Gluzy było trzech. Pierwszy odszedł nie widać żeby zajmował się polityką znana i wartościowa osoba teatralna. Potem przyszło dwóch takich niepozornych ich sekretarstwo w gabinecie posła skończyło się z chwilą skończenia kadencji posła słuch o nich zaginął. Była to młoda kadra PO. Potem słyszałam że młodzi działacze z PO rozwiązali się. Zawiązali w Ustroniu Nowoczesną i proszę objawienie Szczurek daje go do Zarządu. Niech mi ktoś powie jakie on ma doświadczenie samorządowe i życiowe bo to się też liczy. Młody człowiek po studiach nigdzie nie pracował tak naprawdę zajmował się przechodzeniem z partii do partii i będzie uczestniczył w rządzeniu powiatu. Szanowni radni zróbcie sobie mea kulpa i klepnijcie w głowę.
2018-12-08 13:15:31
Marzanna: Gdyby naprawdę był godny uwagi to w swoim okręgu wybraliby go na radnego do powiatu a tak się nie stało, widocznie są lepsi od niego. Dzisiaj tak szumnie się to nazywa nepotyzmem bodajże. Za to będzie dobry w zarządzie powiatu. Ja uważam że najpierw w życiu trzeba coś w ogóle zrobić a potem ciś się do koryta. Szczurek nie wiem w ogóle skąd się wziął w samorządach przychodzą osoby z parciem do koryta a ludzie nie chodzą do wyborów a Ci co chodzą to głosują w ciemno wiele nie wie na kogo a potem mamy to co mamy.
2018-12-08 13:27:12
straszna.zołza123: Marzanno! Moim zdaniem, to, że Christian Jaworski jest młodą osobą, bardzo aktywną, bardzo skuteczną i zaangażowaną w działalność polityczną, miało wpływ na to, że dołączył do zespołu Pana Starosty. Podejrzewam, że Pan Starosta chciał (jego córka w tym roku ukończyła studia wyższe, więc zna dobrze problemy młodych ludzi), by także młodzi ludzie mieli większy wpływ na życie polityczne w naszym powiecie. Christian Jaworski jako członek Zarządu wniesie jako wartość dodaną świeże spojrzenie na wiele istnych spraw z punktu widzenia młodzieży. Reszta członków Zarządu będzie go mądrze wspierała swoim bagażem doświadczenia zawodowego. Proszę mi uwierzyć, że to może się udać! JEŻELI SIĘ NIE SPRAWDZI, TO GO STAROSTA ODWOŁA, przecież stanowisko CZŁONKA ZARZĄDU NIE JEST SPRAWOWANE DOŻYWOTNIO. Jaworski to doskonale wie, ponieważ jest osobą inteligentną i nie pozwoli sobie na jakiejś głupie wpadki. Osobiście się cieszę, że młody człowiek jest w Zarządzie, ponieważ jest po studiach z politologii, więc ma świeżą wiedzę, zna najnowsze trendy politologiczne, które obecnie panują na świecie, jest obyty politycznie (zna swoje słabe i mocne strony, zdaje sobie świetnie sprawę z tego, gdzie wcześniej popełnił swoje błędy. Uważam, że będzie bardzo pomocny w pracach Zarządu. Na koniec dodam, że w Zarządzie są też bardziej doświadczeni ludzie, więc bez obaw, Zarząd będzie dobrze oraz bardzo sprawnie funkcjonał. Marzanno! Sam zarzut młodego wieku, jest już dyskryminacją.
2018-12-08 13:27:44
straszna.zołza123: Marzanno! Moim zdaniem, to, że Christian Jaworski jest młodą osobą, bardzo aktywną, bardzo skuteczną i zaangażowaną w działalność polityczną, miało wpływ na to, że dołączył do zespołu Pana Starosty. Podejrzewam, że Pan Starosta chciał (jego córka w tym roku ukończyła studia wyższe, więc zna dobrze problemy młodych ludzi), by także młodzi ludzie mieli większy wpływ na życie polityczne w naszym powiecie. Christian Jaworski jako członek Zarządu wniesie jako wartość dodaną świeże spojrzenie na wiele istnych spraw z punktu widzenia młodzieży. Reszta członków Zarządu będzie go mądrze wspierała swoim bagażem doświadczenia zawodowego. Proszę mi uwierzyć, że to może się udać! JEŻELI SIĘ NIE SPRAWDZI, TO GO STAROSTA ODWOŁA, przecież stanowisko CZŁONKA ZARZĄDU NIE JEST SPRAWOWANE DOŻYWOTNIO. Jaworski to doskonale wie, ponieważ jest osobą inteligentną i nie pozwoli sobie na jakiejś głupie wpadki. Osobiście się cieszę, że młody człowiek jest w Zarządzie, ponieważ jest po studiach z politologii, więc ma świeżą wiedzę, zna najnowsze trendy politologiczne, które obecnie panują na świecie, jest obyty politycznie (zna swoje słabe i mocne strony, zdaje sobie świetnie sprawę z tego, gdzie wcześniej popełnił swoje błędy. Uważam, że będzie bardzo pomocny w pracach Zarządu. Na koniec dodam, że w Zarządzie są też bardziej doświadczeni ludzie, więc bez obaw, Zarząd będzie dobrze oraz bardzo sprawnie funkcjonał. Marzanno! Sam zarzut młodego wieku, jest już dyskryminacją.
2018-12-08 13:27:59
straszna.zołza123: Marzanno! Moim zdaniem, to, że Christian Jaworski jest młodą osobą, bardzo aktywną, bardzo skuteczną i zaangażowaną w działalność polityczną, miało wpływ na to, że dołączył do zespołu Pana Starosty. Podejrzewam, że Pan Starosta chciał (jego córka w tym roku ukończyła studia wyższe, więc zna dobrze problemy młodych ludzi), by także młodzi ludzie mieli większy wpływ na życie polityczne w naszym powiecie. Christian Jaworski jako członek Zarządu wniesie jako wartość dodaną świeże spojrzenie na wiele istnych spraw z punktu widzenia młodzieży. Reszta członków Zarządu będzie go mądrze wspierała swoim bagażem doświadczenia zawodowego. Proszę mi uwierzyć, że to może się udać! JEŻELI SIĘ NIE SPRAWDZI, TO GO STAROSTA ODWOŁA, przecież stanowisko CZŁONKA ZARZĄDU NIE JEST SPRAWOWANE DOŻYWOTNIO. Jaworski to doskonale wie, ponieważ jest osobą inteligentną i nie pozwoli sobie na jakiejś głupie wpadki. Osobiście się cieszę, że młody człowiek jest w Zarządzie, ponieważ jest po studiach z politologii, więc ma świeżą wiedzę, zna najnowsze trendy politologiczne, które obecnie panują na świecie, jest obyty politycznie (zna swoje słabe i mocne strony, zdaje sobie świetnie sprawę z tego, gdzie wcześniej popełnił swoje błędy. Uważam, że będzie bardzo pomocny w pracach Zarządu. Na koniec dodam, że w Zarządzie są też bardziej doświadczeni ludzie, więc bez obaw, Zarząd będzie dobrze oraz bardzo sprawnie funkcjonał. Marzanno! Sam zarzut młodego wieku, jest już dyskryminacją.
2018-12-08 13:29:21
straszna.zołza123: Do Redakcji - usuńcie moje dwa niepotrzebne komentarze, bo niestety ale Internet mi chodzi, jakby już nie mógł :)
2018-12-08 13:47:38
Marzanna: Uważam że trzeba mieć jak pisałam doświadczenie życiowe a przede wszystkim zawodowe. On powinien iść na staż po studiach a nie pchać się do starostwa. On jeszcze w życiu nic nie zrobił oprócz szkoły. To zagrywka starosty przecież przeszedł dopiero za trzecim razem więc za trzecim razem ktoś z radnych zmienił zdanie. Dla mnie w ogóle ta układanka w starostwie i ten starosta to nieporozumienie przecież nie sprawdził się w Cieszynie. Myślałam że starostą dostanie Szarzec to z tych wszystkich najkompetentniejsza osoba ale społeczeństwo wybiera radnych do powiatu i na takich musimy przystać. Dla mnie powiat to instytucja która nie powinna istnieć.
2018-12-08 15:19:49
Megiera2018: Marzanno, masz rację. Trzeba mieć doświadczenie życiowe, nie mniej, gdzie młody, zdolny człowiek ma je nabyć, jeżeli wciąż jest „ubijany”? Dlaczego nie chcesz mu dać szansy? Liderem, założycielem oraz pełnomocnikiem wyborczym KWW „Ruch dla Ziemi Cieszyńskiej” był Mieczysław Szczurek. Gdyby ktoś inny został Starostą Cieszyńskim, znaczyłoby to, że Szczurek chce rządzić z tylnego siedzenia. Czy byłoby to dobre dla powiatu? Nie sądzę, ponieważ Mieczysław Szczurek uciekłby od odpowiedzialności, nie można byłoby go później rozliczyć. Dzięki temu będziesz mogła go pod koniec kadencji rozliczyć.
2018-12-08 18:51:55
Mach: Myślę, że w tej Radzie Powiatowej to może być każdy. Tam nikt mieszkańcom nie pomoże ani też nie może zaszkodzić. Pieniądze otrzymują wszystkie znaczone, czyli są to dotacje celowe a dochody własne powiatu są znikome. Więc gdyby ślepa krowa mogła kandydować to także dla nas nic by się nie zmieniło. Czy tam będzie młodzian, czy emeryt , czy rentierzy budżetu i innych jednostek organizacyjnych ich znaczenie dla podejmowanych decyzji, które by miały przełożenie na rozwój regionu jest żadne. Doświadczenie pana Szczuraka nie wiele odbiega od doświadczenia pana Jaworskiego. Więc po co mu ktoś mądrzejszy? Jeden uciekł od geriatrii, drugi od młodzieńczej nudy. W większości każdy członek Rady Powiatu może o sobie z wyjątkiem Pana Jaworskiego napisać ja jako były...skorzystam z oferowanej dodatkowo do pensji diety i po siedzę sobie na niej przez najbliższe 5 lat. W końcu na zaoszczędzę z diety na dobre co roku wakacje. Podatnik zapłaci.
2018-12-08 19:08:44
bronek91: Utopiec Powinieneś z tym zwrócić się do PREZYDENTA Wałęsy. Mowa jest srebrem, a milczenie złotem. My Polacy mówimy idź złoto do złota i wolimy żelazo! A na oszczędzanie za późno kiedy widać dno sytuacji.
2018-12-08 19:12:33
bronek91: straszna.zołza123: MŁODOŚĆ to pojęcie względne, jednak pewien przedział wiekowy uznawałbym (sporo więcej ludzi) za wczesny wiek średni. Prowadzenie polityki w oparciu o posiadany wiek o czym świadczy? No śmiało??? Teoretycznie za 10 lat też będzie młodzieniaszkiem? Obserwując poczynania politycznie, odnoszę wrażenie iż pięknie się podzielili, jeden teoretycznie opiera się rzekomo na „młodych” a drugi na szeroko pojętym „senioracie”. straszna.zołza123: Przecież w Radzie Powiatu zasiada „młody” Pan Chudziec→ ZAPOMNIAŁAŚ?, w końcu nawet tego człowieka można było zaangażować do zarządu i moim zdaniem byłoby ok, nie miałbym całkowicie nic przeciw. Natomiast wybieranie osób spoza rady v rodzi skojarzenia z czymś w rodzaju polityki kreowania sztucznych etatów. Moim zdaniem jest to przykład zachowania przekraczającego standardy moralne i etyczne, i moim prywatnym zdaniem jest to czynność nieuczciwa wobec SAMORZĄDU. Więcej, uważam, iż SAMORZĄD w sporej części czuje się słusznie oburzony, tym bardziej, iż wielu radnych było przeciwnych (15:14) zaistnieniu takiej sytuacji. Jeżeli straszna.zołza123 uważasz inaczej, do czego oczywiście masz prawo, interesuje mnie dlaczego głosowanie odbywało się tajnie i nie znany nazwisk Radnych Powiatowych, którzy akceptowali budzącą spore kontrowersje kandydaturę? Czegoś się bali?
2018-12-08 19:17:16
bronek91: Szanowna straszna.zołza123, napisałaś „młodzi ludzie mieli większy wpływ na życie polityczne w naszym powiecie.”- cytat Ciągle POWOŁUJESZ SIĘ NA WIEK, natomiast w samorządzie nie chodzi o wiek tylko ale np. umiejętność wypowiedzenia się, postawienia na swoim, stosownej argumentacji a do tego w pierwszej kolejności liczy się i potrzebna jest STOSOWNA WIEDZA I DOŚWIADCZENIE (wiedza życiowa). Bazowanie na OGÓLNYCH SLOGANACH „aktywizacja młodzieży, szerzenie wiedzy o Unii Europejskiej, propagowanie postaw obywatelskich i demokratycznych oraz edukacja młodzieży w zakresie działania samorządu terytorialnego i władz publicznych – czytamy.” → cytat to zbyt mało i pod przedstawionymi założeniami możemy rozumieć bardzo wiele różnych działań, ciekawe czy ich autorzy zdają sobie z tego sprawę?→ Podejrzewam iż w pełni są tego świadomi. Tym bardziej, przypomnij sobie Szanowna straszna.zołza123, iż w okresie kampanii wyborczej w treściach publikowanych ze strony tego środowiska na łamach różnych portali internauci wychwytywali RAŻĄCE BŁĘDY MERYTORYCZNE, do tego w ramach materii (sic!) przekładającej się na potencjalną późniejszą jakość prowadzenia polityki. Osobiście po lekturze miałem prywatne obawy, czy niektórzy z tego środowiska w ogóle wiedzą na czym polega SAMORZĄD.
2018-12-08 19:23:28
bronek91: Szanowna straszna.zołza123, z tego co zostało zaprezentowane do tej pory, odnoszę wrażenie, iż swój kapitał polityczny ktoś opiera wyłącznie na jednym zasadniczym założeniu, przykładowo iż JEST RZEKOMO MŁODY, in plus udzielał się w pewnej partyjce/partyjach, później popełnił trochę roszad, ma takie a nie inne wykształcenie i po pewnym okresie działalności politycznej COŚ JUŻ MU SIE W KOŃCU NALEŻY. Jak z uzasadnieniem podejrzewam, BO UWAŻA IŻ SOBIE NA TO ZASŁUŻYŁ. A NALEŻY SIĘ! BO jak podejrzewam(zakładam) pewnie KOMUŚ PRZEZ CAŁE DOTYCHCZASOWE ŻYCIE TAK MÓWILI I W KOŃCU PORA NA EFEKTY BEZ WZGLĘDU NA WYNIK WYBORÓW. Jak można wywnioskować, przy założeniu→ BO TO JA MAM SŁUSZNOŚĆ I MOJE ŚRODOWISKO I MI SIĘ NALEŻY. Klasycznym przykład socjalistycznej mentalności→ Każdemu wedle jego zasług→ to znaczy SPRAWIEDLIWOŚĆ SPOŁECZNA. Czy Twoim zdaniem Szanowna straszna.zołza123 taka postawa jest właściwa, zwłaszcza dla osoby z ambicjami politycznymi? Po pierwsze DOBRY POLITYK czeka na swój czas i zachowuje CIERPLIWOŚĆ. Co komu (jaka posada) w SAMORZĄDZIE PRZYSŁUGUJE, DECYDUJĄ O TYM WYBORCY A NIE POSZCZEGÓLNE ŚRODOWISKA POLITYCZNE. W przeciwnym wypadku, jest to moim prywatnym zdaniem przykład KPINY Z SAMORZĄDU.
2018-12-08 19:28:38
bronek91: Natomiast co do faktycznej lichości rzekomej słuszności argumentu przyjęcia kryterium wiekowego przy obsadzie stanowisk w organach samorządu przemawia takowa kwestia, iż OSOBY PONIŻEJ 18 ROKU ŻYCIA NIE MAJĄ PRAWA MIEĆ SWEGO PRZEDSTAWICIELA ZE WZGLĘDU NA CENZUS WIEKU W WYBORACH DO ORGANÓW SAMORZĄDU i jakoś nikt (może poza Gowinem) nie robi z tego afery ani nie twierdzi, iż osoby w przedziale wieku 0- 18 lat są z tego powodu w jakiś szczególny sposób dyskryminowane. Zasada ta stanowi, odnosi się również do pozostałych przedziałów wiekowych. W organach samorządu powinni zasiadać LUDZIE GODNI przynajmniej przez wzgląd na kryterium uzyskanych wyników w wyborach uprawniających do zasiadania w odpowiednim organie a nie wedle swobodnie dobranego kryterium, na zasadzie bo tak mi się wydaje czy przykładowo starosta ma taki kaprys. A może lepiej było uzupełnić obsadę organu o osobę w wieku np lat 16? Dlaczego nie? De facto to jest prawdziwie młody człowiek! Dwa, cierpi na tym również, moim prywatnym zdaniem, również zasada równości. Czyżby kryterium dowolności było uczciwe dla wszystkich? Inni młodzi wiekiem lub duchem biorący udział w wyborach, np. którzy nie uzyskali zadowalającego wyniku, a również zasłużeni dla miejscowej społeczności, mogą poczuć się pokrzywdzeni tego typu rozwojem sytuacji. Gdy nie są w ogóle brani, pomimo np. zasług, jako mogący objąć odpowiednią funkcję w organie samorządu, która w oparciu o nieznane zasady przyznawana jest właśnie konkurentowi. Typowy przykład mylenia funkcji ZARZĄDZANIA FIRMĄ PRYWATNĄ z kierowaniem polityką SAMORZĄDU→ OSTRZEGAŁEM W OKRESIE KAMPANII PRZEZ LUDŹMI WYKAZUJĄCYMI TAKOWĄ MENTALNOŚĆ. Jak widać, Bronek się w tej kwestii nie pomylił.
2018-12-08 19:34:19
bronek91: Szanowna straszna.zołza123, użyłaś terminu WARTOŚC DODANA, co to oznacza? SAMORZĄD TO NIE FIRMA PRYWATNA wbrew temu, co chcieliby twierdzić poniektórzy NEOLIBERAŁOWIE. Warto zauważyć (powinno się wiedzieć), iż samorząd w pierwszej kolejności ma INNE ZADANIA, INNE CELE I INNE FUNKCJE niż przedsiębiorstwo prywatne A W PIERWSZEJ KOLEJNOŚCI NIE JEST NASTAWIONY NA ZYSK. Samorząd jest zupełnie czymś innym niż przedsiębiorstwo prywatne. Traktowanie SAMORZĄDU przez pryzmat FIRMY PRYWATNEJ JEST RAŻĄCO BŁĘDNYM ZAŁOŻENIEM! W historii III RP podczas rządów PO-PSL mieliśmy już przykłady stosowania rozwiązań z branży przedsiębiorstw prywatnych w zakresie instytucji publicznych. Sytuacja Publicznej Służby Zdrowia stanowi dobitny przykład, jak takowe działania są wypaczone. „świeże spojrzenie na wiele istnych spraw z punktu widzenia młodzieży.”- cytat Jakoś po Twoich wypowiedziach nie widzę tego świeżego spojrzenia, wprost przeciwnie ODTWARZANIE/POWIELANIE starych i skompromitowanych ZAŁOŻEŃ PO i NEOLIBERAŁÓW. Secundo, młodzież nie stanowi jednolitej ideologicznej zbiorowości. Nie wszyscy są neoliberałami, są również chadecy, socjaliści, nacjonaliści, narodowcy itd. Narzucanie całej zbiorowości młodzieży (pal licho jak rozumianej) WYZNAWANIA JEDYNIE SŁUSZNEJ NEOLIBERALNEJ IDEOLOGII, moim zdaniem dowodzi całkowitej nieznajomości tematyki. Co więcej, trąci resentymentem do dawnych czasów przed Balcerowiczem.
2018-12-08 19:40:45
bronek91: Szanowna straszna.zołza123, napisałaś „Reszta członków Zarządu będzie go mądrze wspierała swoim bagażem doświadczenia zawodowego. Proszę mi uwierzyć, że to może się udać!”- cytat Z tego co mi wiadomo, takie hasła są często powielane na zebraniach środowisk różnego rodzaju byłych topowych (rządzących) partii. Starzy wyjadacze chcą dobić do politycznej emeryturki ale potrzebują nieco „młodszej krwi” dla odwalenia roboty tej już niegodnej piastowanej przez nich funkcji i posiadanego przez nich doświadczenia. Wówczas mówi się o swoistej symbiozie BAGAŻU DOŚWIADCZEŃ z MŁODZIEŃCZYM ZAPAŁEM. Zdaje się jednak, iż organ samorządu nie pełni (nie powinien pełnić) roli kółka wzajemnej adoracji, tak jak niektóre instytucje polityczne. Kolejny przykład nieznajomości tematu z Twojej strony Szanowna straszna.zołza123.
2018-12-08 19:55:11
bronek91: Szanowna straszna.zołza123, napisałaś „JEŻELI SIĘ NIE SPRAWDZI, TO GO STAROSTA ODWOŁA, przecież stanowisko CZŁONKA ZARZĄDU NIE JEST SPRAWOWANE DOŻYWOTNIO.”- cytat Nie wnikam w poprawność merytoryczną zdania… Jednak nie mówimy o funkcji WICEBURMISTRZA/ WICEWÓJTA tylko członka organu kolegialnego, którego np. przewodniczący zarządu jest organem wewnętrznym. Natomiast od sprawdzania czy ktoś się nadaje czy się nie sprawdza, jest SAMORZĄD a NIE STAROSTA, z całym szacunkiem. Kolejny dowód nieznajomości istoty rzeczy z Twojej straszna.zołza123 strony.
2018-12-08 19:58:33
bronek91: Szanowna straszna.zołza123 oświadczyłaś „Jaworski to doskonale wie, ponieważ jest osobą inteligentną i nie pozwoli sobie na jakiejś głupie wpadki.”→ cytat A skąd to wiesz? Na jakiej podstawie w ten sposób twierdzisz? Inteligencja to sprawa prywatna, nie poruszam. Natomiast co co reszty osobiście Ci straszna.zołza123 nie wierzę i w oparciu o wcześniej z Twojej strony przedstawione treści komentarzy, uważam Cię za osobę niewiarygodną. Jak widzisz, jak najbardziej mam podstawy.
2018-12-08 20:00:00
bronek91: Szanowna straszna.zołza123 napisałaś „młody człowiek jest w Zarządzie, ponieważ jest po studiach z politologii, więc ma świeżą wiedzę,”→ cytat A co po, jak to określiłaś PO znajomości „najnowszych trendów politologicznych” w sytuacji znalezienia się w relacji Z OBYWATELEM POTRZEBUJĄCYM POMOCY? Czy obywatela będzie interesować jakie trendy politologiczne zna? Tego typu umiejętności przydają się, ale w doradzaniu partiom politycznym pod względem PROWADZENIA PROPAGANDY. Jak możesz zauważyć posiadane WYKSZTAŁCENIE a tym bardziej WIEK nie stanowią żadnych argumentów za lansowanym z Twojej strony przesłaniem. Wystarczy się cieszyć odpowiednią legitymacja ze strony samorządu, zdobytą np. w oparciu o kryterium wyborów. Czy PROMOWANA z twojej strony postać może się tym pochwalić?
2018-12-08 20:05:44
straszna.zołza123: Drogi Mój Przyjacielu - Bronku - Wielki Szacunek! Napisanie tylu komentarzy i to jeden pod drugim robi wrażenie nawet na Strasznej Zołzie! Pewnie straciłeś na swoją radosną twórczość z dobrą godzinę. A w tym czasie przecież mogłeś zrobić zakupy w Biedronce, upiec ciasteczka lub umyć okna w domu lub poczytać dobrą książkę! W związku z Twoim szczególnym zaangażowaniem w komentowanie artykułów na ox.pl, przekładającym się na Twoją "hejterską wielkość", pozwól, że nie będę się do nich odnosiła, ponieważ mnie - biednemu robaczkowi nie wypada. :) Ps. Twórz dalej, pamiętając, że i tak nikt Tych Twoich wpisów nie czyta. To nic, że nikt ich nie czyta, ważne, że masz zajęcie, może niezbyt wartościowe, ale zawsze to jakieś zajęcie, prawda? Don't give up! Pamiętaj Zołza Cię kocha!
2018-12-08 20:13:30
straszna.zołza123: Bronek - Szacunek wielki, straciłeś dobrą godzinę na wyprodukowanie tylu długich, jałowych postów. W tym czasie przecież mogłeś iść na piwo, umyć okna, upiec ciasteczka czy poczytać dobrą książkę. Ty jednakże wolałeś pisać! Pozwól, że nie będę się odnosiła do Twojej radosnej twórczości, ponieważ Ty piszesz dla samego pisania, nie myśląc za bardzo nad tym co piszesz, jak piszesz i o czym piszesz. Mnie biednemu robaczkowi nie wypada wchodzić z Tobą w polemikę, bo po prostu szkoda na to mojego cennego czasu. Pamiętaj - Zołza Cię kocha! Mimo wszystko :) Ps. próbowałam przeczytać Twoje komentarze, ale są bardzo nudne, przepraszam, że nie dałam rady. Wybaczysz mi?
2018-12-08 20:14:01
bronek91: Szanowna straszna.zołza123 napisałaś „Uważam, że będzie bardzo pomocny w pracach Zarządu. Na koniec dodam, że w Zarządzie są też bardziej doświadczeni ludzie, więc bez obaw”- cytat Mam zupełnie inne zdanie, podobnie jak spora część samorządu. Modelowo w zarządzie należy mieć własne zdanie a nie liczyć na pomoc innych. Obawiam się, iż zaistniała sytuacja może posłużyć jako przykład zaistnienia okoliczności wykreowania się patologicznej sytuacji zależności od kogoś, a ten ktoś w zarządzie nie będzie przemawiał jednym głosek lecz kilkoma. Czy takowe rozwiązanie nie oznacza możliwości zaistnienia swoistej kolektywnej dyktatury w powiecie?Przynajmniej w jednym z organów? To SAMORZĄD a nie firma prywatna gdzie szefunio stara się mieć dominującą pozycję w organie zarządu.
2018-12-08 20:17:04
bronek91: straszna.zołza123: DEMOKRACJA jest systemem sztucznym i wymaga zaangażowania ze strony obywateli. Klarowność życia publicznego wymaga OFIARY-> poświęcenia.
2018-12-08 20:20:54
bronek91: Moim prywatnym zdaniem, sytuacja jaka wykreowała się w organach powiatu jest wysoce toksyczna wręcz patologiczna i wymaga obywatelskiej, zgodnej z obowiązującym prawem interwencji. In plus, poddając się lekturze tekstom przedstawianym przez obrońców zaistniałego stanu rzeczy i różnym politycznym AGITATOROM. Coraz bardziej uświadamiam się w przekonaniu, iż pewne środowisko osób przedstawiających się jako rzekomo „młode” ma ewidentne merytoryczne braki uniemożliwiające/ utrudniające sprawowanie funkcji publicznej a swój, moim zdaniem błędny,jak mniemam NEOLIBERALNY światopogląd próbują przedstawiać jako JEDYNIE SŁUSZNY pogląd młodszego pokolenia mieszkańców→ co można zauważyć w oparciu o zaistniałe treści. Nie zgadzam się z takim podejściem do sytuacji! Niestety, ale jak można zauważyć, parcie na stanowiska nie może stanowić okoliczności uzasadniającej słuszność wyboru wzbudzającego powszechne kontrowersje, a tym bardziej usprawiedliwiającej jakiekolwiek RAŻĄCE braki, zwłaszcza merytoryczne, które jak widać, pojawiają się.
2018-12-08 20:23:22
bronek91: Samorząd, to instytucja służąca szeroko rozumianemu dobru publicznego i obsadzamy organy tego samorządy w tym celu aby coś tam po sobie pozostawić. Do organów samorządu kandydujemy Z GOTOWYM PROGRAMEM I KONKRETNYMI PROPOZYCJAMI. Tak powinno to modelowo wyglądać. Niestety często samorząd jest traktowany jako zasób stanowisk dla lokalnych kratokratycznych elit politycznych i zbiór apanaży dla tych politycznie zasłużonych. Samorząd nie powinien służyć jako MIEJSCE DO DOROBIENIA SIĘ tylko jako swoisty pomnik naszej działalności w życiu publicznym i miejsce, gdzie składamy DAR Z NASZEGO POŚWIĘCENIA INNYM (TYHMOS). Funkcje w organach samorządu powinniśmy obejmować na jedną, góra dwie kadencje i pozwolić się wykazać innym. Niestety często samorząd monopolizowany jest przez grupkę rodzin, które z samorządu uczyniły sposób na życie a funkcje w samorządzie nie postrzegają jako możliwość służenia innym, tylko poszczególne szczeble kariery. Najwyższy czas, abyśmy zadbali o jakość lokalnej polityki i wykorzeniali od razu zachowania, które w sobie mają chociażby pozór zła.
2018-12-08 20:26:29
bronek91: Co do sytuacji młodych na rynku pracy. Tusk, Komorowski, Kopaczowa, Thun itd. jednym chórem głoszą, IŻ ZAWSZE MOŻNA WYJECHAĆ, IŻ POLACY POZA GRANICAMI ZDOBYWAJĄ DOŚWIADCZENIE, KTÓRE MOGĄ WYKORZYSTAĆ PO POWROCIE DO KRAJU. ONI ZA SWEJ MŁODOŚCI TAKIEJ MOŻLIWOŚCI NIE MIELI I MŁODZI POWINNI BYĆ IM ZA TO WDZIĘCZNI. MŁODZI POWINNI POSIADAĆ UMIEJETNOŚĆ DOSTOSOWYWANIA SIĘ DO RYNKU PRACY I JEŻELI UWAŻAJĄ, IŻ ZA MAŁO ZARABIAJĄ, ZAWSZE MOGĄ ZMIENIĆ PRACĘ. Bronisław Komorowski swego czasu proponował jako alternatywę wobec sytuacji w Polsce wyjazd do Norwegii a Donald Tusk zalecał podjąć się zajęcie youtubera. Ludzie, którzy popierają tak nazwaną totalitarną opozycję a zwłaszcza PO-NOWOCZESNYCH niech nie narzekają na sytuację na rynku pracy i obecną sytuację młodych. SAMI SWOIM DZIECIOM ZGOTOWALI TEN LOS.
2018-12-08 21:01:42
bronek91: straszna.zołza123: posiadasz neomarksistowskie podejście. Ludzka działalność wymaga zastosowania dyscypliny i środków przymusu. Podejście per nudne, fajne itd. stanowi objaw nieuświadomionej antykultury.
2018-12-08 22:47:42
Wiederholec: Przepraszam ale śmieszą mnie Wasze komentarze. W wyborze pana Chrystiana nie chodziło wcale o jego młodość, kompetencje, pomysły itp. itd. Potrzebny był panu Szczurkowi do stworzenia koalicji i dzięki temu zostania Starostą i o nic więcej.
2018-12-09 00:32:08
straszna.zołza123: Dumna jestem, że dzięki mojemu postowi, dałam Ci szansę wykazać się pisarsko! Poświęciłeś dla mnie pół dnia swojego cennego życia :) Szacun. Twoja Wiedźma.
2018-12-09 09:04:49
Donek: Wiedercholec pierdoły piszesz Szczurek wybrany starostą powołał do zarządu Jaworskiego. Nie podoba mi się to bo startował na radnego do powiatu a ludzie go nie wybrali. Młody człowiek niech się chwyci roboty a nie tworzy stowarzyszenia i żyje z diety. Znam takich nierobów wielu nie wiem na jak długo chwały mu to nie przysporzy ludzie będą to pamiętali i dopiero nie będą go wybierali a Szczurek wiecznie starostą nie będzie. W ogóle z tym Szczurkiem bycia starostą to niewypał kto z radnych przyszedł na taki pomysł. Nie sprawdzony w urzędzie miasta zostaje starostą. W następnych wyborach napiszę o tym zapamiętam żeby nie głosować na tych radnych. Głosowania muszą być jawne a nie tajne kandydatur więcej a nie takie układanki. Wstyd do radnych i do tych co tę układankę stworzyli. Zlikwidować wszystkie rady powinno tak jak dawniej bywało rządzić wójt i burmistrz i być z tego rozliczany a radni żyją z naszych podatków biorą wysokie diety i jeszcze odstawiają takie szopki.
2018-12-09 12:18:46
bronek91: Wiederholec: Dziękuję za uzupełnienie. Przedstawiany z Twojej strony punkt widzenia również został poruszony, napisałem: Czy takowe rozwiązanie nie oznacza możliwości zaistnienia swoistej kolektywnej dyktatury w powiecie? Przynajmniej w jednym z organów? To SAMORZĄD a nie firma prywatna gdzie szefunio stara się mieć dominującą pozycję w organie zarządu..... Kim jest szefunio każdy zdaje sobie sprawę.
2018-12-09 12:20:10
bronek91: Wiederholec: Cóż innego pozostaje? AKCJA DERATYZACJA?
2018-12-09 12:22:54
bronek91: straszna.zołza123: Również Cię kocham. Jestem Tylko ciekaw kiedy na swojej miotle przylecisz mnie odwiedzić?
2018-12-09 16:23:01
Wiederholec: bronek91 piszesz ładne komentarze jednak są one przeznaczone dla ludzi, którzy żyją na tym świecie od paru ładnych lat a dziś młodzież pisze i czyta krótkie posty które mają trafić w sedno lub nie:) Podziwiam Donka, który natomiast żyje w baśniowym świecie. On myśli, że pan Szczurek po tym jak został wybrany na Starostę usiadł sobie w kątku popatrzył na salę i powiedział "widzę tu trzech członków zarządu Żagan, Malina, Ślęk też będzie dobry no a reszta się nie nadaję". Po chwili medytacji doznał olśnienia i wykrzyknął "wezmę Chrystiana".
2018-12-09 16:50:41
straszna.zołza123: Wiederholec - Dobre :) Uśmiałam się, jak czytałam Twój komentarz, pisz więcej takich postów, bo są naprawdę świetne:) Fajnie napisany, z jajem :P
2018-12-09 20:00:50
bronek91: Wiederholec: Zgadzam się. Problem .nowoczesnych/milenialsów sprowadza się do tego, iż w relatywnie pojmowanej rzeczywistości nie zależy im już na prawdzie, tylko na pyskówce - najlepiej bezsensownej, wówczas jest zabawa. Służy temu tak nazywany linkowy sposób wypowiedzi. Niestety w zetknięciu z działaniami, które dawniej nazwalibyśmy propagandą, zmuszeni jesteśmy traktować temat wyczerpująco. Od dłuższego czasu obserwuję, iż poziom oponentów jest coraz mniej merytoryczny (zmiana pokoleniowa?).
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: