Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Piesza Droga Krzyżowa ulicami Cieszyna

Tradycyjnie, jak co roku, w piątek 12 kwietnia 2019 ulicami Cieszyna miała miejsce piesza Droga Krzyżowa. Uroczystość rozpoczęła się o godz. 17:00 w Kościele pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Cieszynie - Krasnej i zakończyła Mszą św. w Kościele pw. Jana Chrzciciela w Cieszynie. Fot: Mariusz Jaszczurowski
źródło: ox.pl
dodał: red

Komentarze

33
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2019-04-12 22:01:15
bronek91: Gratuluję udanego wydarzenia, jak można zauważyć, frekwencja dopisała i tak trzymać. Z pewnością na uczestników spłynie wiele łask. Szkoda tylko, iż w innych krajach Unii Europejskiej np. w Takiej III Republice Francuskiej, czy raczej Francuzów, organizacja tak wspaniałego przedsięwzięcia nie byłaby możliwa. Uważam, iż możliwość manifestowania swojej wiary i poglądów w przestrzeni publicznej przez każdą religię, wyznaniowość, oraz światopogląd dowodzi faktu, iż szeroko pojęty Zachód powinien od nas brać przykład. Szkoda tylko, iż wielu EUROposłów w obecnej sytuacji nie dostrzega faktu dyskryminowania przez wzgląd na wyznanie, którego można doświadczyć na Zachodzie.
2019-04-12 22:07:54
ratcop: bronek91: masz całkowitą rację. Trafniej tego nie można było ująć:)
2019-04-12 22:09:45
bronek91: Oto przykład, jaka rzekomo tolerancja panuje w niby neutralnej światopoglądowo Francji, //https://wiadomosci.wp.pl/antysemicki-akt-we-francji-zniszczono-groby-6351178631473281a//.
2019-04-12 22:25:09
bronek91: Przy okazji, Oto przykład jak pewna LEWACKA (nie lewicowa) organizacja potraktowała KRZYŻ, tym razem na Ukrainie, i jak zdaniem konkretnej organizacji ma wyglądać tolerancja (chyba represywna) i równouprawnienie, których konkretne środowiska tak się ponoć niby domagają. // https://www.youtube.com/watch?v=SSR9h-YurHA// Czyżby przykład hipokryzji?
2019-04-12 22:40:21
bronek91: A jak KRZYŻ/KRUCYFIKS, w sumie niedawno, został potraktowany na terenie regionu? Osobiście podejrzewam, iż nie był to przypadkowy akt wandalizmu, ale z uzasadnieniem podejrzewam, iż była to zaplanowana akcja (np. performatywna?). Zważywszy, jakie mogliśmy pod konkretnym artykułem poczytać ociekające rzekomą "tolerancją" lub raczej emanujące nienawiścią komentarze // https://wiadomosci.ox.pl/ulamal-stopy-jezusowi,38756 //.
2019-04-12 22:43:18
rainman: Było pięknie a kto nie był niech obieca sobie, że będzie za rok - powiedziano, że na 90% trasa będzie z Mnisztwa do Marii Magdaleny, więc powrót z obrzeży miasta do centrum.
2019-04-12 22:48:46
ratcop: Masz rację rainman :) Było pięknie mimo niesprzyjających warunków atmosferycznych. Tutaj całość: https://www.youtube.com/watch?v=9agwb0Koz4E&list=PLt7U4xGZ2xz7fij_SwAfNmly1cu5C9v0a&fbclid=IwAR1cfghzwd5kB4NW55xya80U4ZhR1gfjWkOskt5iaK8pa2vz2UqM0SNMxb0
2019-04-12 22:57:15
bronek91: Oto przykłady wybranych wypowiedzi poniektórych z // https://wiadomosci.ox.pl/ulamal-stopy-jezusowi,38756 // CYTAT!!!!!! -" 2017-10-24 15:38:39 pambuk: Hehe... dobre!sie dobrowolnie karze, mimo ze tego nie zrobilem odkupujac grzech tego milego mi ziomka! Jest fajnie, ale mial oderwac calego jezuska i wywalic na smietnik. // // 2017-10-24 15:40:00 pambuk: Po jezusie frasobliwym, bedzie jezus amputowany. Jest postep!// // 2017-10-24 17:22:12 Przepierón: Z powodu kapke gipsu cało ślónsko policja na równe nogi postawióno. Choćby bank napadli.// // 2017-10-24 19:35:43 pambuk: Klubowiczka007, czy zdajesz sobie z tego sprawe, ze tu jest mowa o figurce gipsowej?troche gipsu? Ktos umarl za moje grzechy mowisz? Ja o to nie prosilem, wiec taka ofiara lata mi gdzies. A przy okazji wyjasnij np. hindusowi, ze jezus za niego umarl, ciekawe co ci powie. Masz wyprany mozg, wiec czcisz swoja figurke. Ja na szczescie uniklem indoktrynacji i jest mi z tym dobrze. A teraz juz uciekaj do kosciola polozyc panu w sukience na tace. bye, bye.// // 2017-10-24 21:24:15 Przepierón: Jak do tej figurki gipsowej gwoździe w rynce i w szłapy wbijali i go nie bolało to odłómani dwóch szłap chyba go też nie bolało.// // 2017-10-25 20:36:50 cd minerwa: Godne uwagi sa powyzsze komentarze - z jaka gorliwoscia przystapiono do krytykowania mojej wypowiedzi. powyzszym - Janusz Glowacki niezyjacy pisarz w rozmowie z dziennikarka krotko przed smiercia idealnie przedstawil polskie obsesje: \" Bóg zesłał uchodźców jakby specjalnie dla nas. Żeby nam poprawić samopoczucie. Zawsze myśmy się gdzieś wpychali, emigrowali, błagali, żeby nas wpuścili. A teraz, nareszcie, my możemy nie wpuszczać. Jezu, jakie to jest przyjemne. Chcą do nas, a my im pokazujemy takiego wała. No, tak znowu wielu to się do nas nie pcha, ale tak czy inaczej wstajemy z kolan. Gdzieś tam ludzie się tłuką, toną... Jakieś dzieci z Aleppo? Wojna Ruskich z Ukraińcami? A niech się wytłuką!" Patrzac na rozwoj wydarzen, niedlugo byc moze Polacy beda uciekac z kraju i wtedy tez nikt nie bedzie chcial ich przyjac tlumaczac, ze nie chca fanatykow katolickich i ksenofobow u siebie. Zle uczynki wracaja." - CYTAT!!!!!! Oto z jaką reakcją, a raczej z aplauzem niektórzy rzekomo "postępowi" przyjęli ten nienawistny karygodny czyn.
2019-04-12 23:10:05
rainman: ratcop - warto zauwazyc, ze taka pogoda towarzyszy cieszynskim drogom krzyzowym juz od kilku lat - mimo, ze czesto tydzien wczesniej lub pozniej jest pieknie. Taka pogoda prawdopodobnieb towarzyszyla Panu Jezusowi w jego drodze. I osobiscie ciesze sie, ze w takiej pogodzie idziemy. Dziekuje za linka.
2019-04-12 23:58:24
jasper: A w tym czasie tyle osob starszych,niepelnosprawnych ma prawdziwa droge przez meke tylko nie ma komu im pomoc.
2019-04-13 05:10:51
bronek91: jasper, zatem masz okazję się wykazać. jasper, zostało napisane: Wówczas, gdy liczba uczniów wzrastała, zaczęli helleniści szemrać przeciwko Hebrajczykom, że przy codziennym rozdawaniu jałmużny zaniedbywano ich wdowy. Nie jest rzeczą słuszną, abyśmy zaniedbywali słowo Boże, a obsługiwali stoły - powiedziało Dwunastu, zwoławszy wszystkich uczniów. Upatrzcież zatem, bracia, siedmiu mężów spośród siebie, cieszących się dobrą sławą, pełnych Ducha i mądrości! Im zlecimy to zadanie. My zaś oddamy się wyłącznie modlitwie i posłudze słowa.
2019-04-13 06:19:23
krzysztof.mm: Strzeżcie się, żebyście uczynków pobożnych nie wykonywali przed ludźmi po to, aby was widzieli; inaczej nie będziecie mieli nagrody u Ojca waszego, który jest w niebie - Mt 6;1
2019-04-13 06:20:32
krzysztof.mm: Gdy się modlicie, nie bądźcie jak obłudnicy. Oni lubią w synagogach i na rogach ulic wystawać i modlić się, żeby się ludziom pokazać. Zaprawdę, powiadam wam: otrzymali już swoją nagrodę. Ty zaś, gdy chcesz się modlić, wejdź do swej izdebki, zamknij drzwi i módl się do Ojca twego, który jest w ukryciu. A Ojciec twój, który widzi w ukryciu, odda tobie. - Mt 6; 5-6
2019-04-13 06:21:03
krzysztof.mm: Kiedy pościcie, nie bądźcie posępni jak obłudnicy. Przybierają oni wygląd ponury, aby pokazać ludziom, że poszczą. Zaprawdę, powiadam wam: już odebrali swoją nagrodę. - Mt 6;16
2019-04-13 06:22:16
krzysztof.mm: nic dodać, nic ująć
2019-04-13 08:42:21
GrzegorzK330: Brawo Krzysztof. Modlą się pod figurą a diabła mają za skórą. Siódme niebo obłudy i tyle.
2019-04-13 08:44:10
rainman: Według takiej interpretacji ludzie w ogóle nie powinni uczestniczyć w katolickich mszach albo ewangelickich nabożeństwach. I jak taką interpretację pogodzić ze słowami „Gdzie dwóch albo trzech gromadzi się w Moje imię, tam jestem pośród nich” (Mt 18,20)
2019-04-13 09:33:07
jasper: „ Prawicowy terroryzm ma pelna gebe religii“ - slowa ks. Tischnera. Wypowiedz sprzed 2000 roku, ale - biorac pod uwage polska rzeczywistosc , jakze teraz aktualna. Tego swoistego terroryzmu prawicowego, w wydaniu instytucjonalnego (pisowski aparat panstwowy i kk, czyli spolka z nieograniczona pazernoscia) doswiadczamy w zasadzie kazdego dnia. A moze byc jeszcze gorzej... A ks. profesor J. Tischner to byl jeden z ostatnich prawdziwych DUSZPASTERZY i DROGOWSKAZOW paradoksalnie nie tylko dla wierzacych ! //. https://m.youtube.com/watch?v=vmsa0V77ts8
2019-04-13 12:02:31
skuter66: Boli was, że tyle ludzi uczestniczy w drodze krzyżowej?
2019-04-13 14:19:19
bronek91: krzysztof.mm będąc świadomy braku skuteczności swojej działalności i faktu, iż tylko się publicznie ośmiesza, niczym tonący brzytwy, krzysztof.mm sięga już do Biblii. Jednak nie dokonuje interpretacji, poprzestaje na manipulacji.
2019-04-13 14:24:39
bronek91: krzysztof.mm a teraz wytłumacz zachowanie np. uczniów Jana Chrzciciela "Wtedy podeszli do Niego uczniowie Jana i zapytali: Dlaczego my i faryzeusze dużo pościmy, Twoi zaś uczniowie nie poszczą?" Skąd o tym wiedzieli? Jakoś Jezus nie potępił. Dwa "I oto przynieśli Mu paralityka, leżącego na łożu. Jezus, widząc ich wiarę, rzekł do paralityka: Ufaj, synu! Odpuszczają ci się twoje grzechy. Na to pomyśleli sobie niektórzy z uczonych w Piśmie: On bluźni." - czy to nie był uczynek pobożny dokonany w obecności świadków? Piszesz krzysztof.mm o modlitwie, a jak modlił się Szczepan męczennik? " Szczepan pełen łaski i mocy działał cuda i znaki wielkie wśród ludu.(...) Tak kamienowali Szczepana, który modlił się: Panie Jezu, przyjmij ducha mego!" zatem krzysztof.mm, dlaczego Szczepan nie udał się do swej izdebki- może był bezdomny? W sprawie postu przedstawieni uczniowie Jana odebrali już swoją nagrodę? Jezus im jakoś nic nie dał... Jak myślisz krzysztof.mm gdzie leży sedno rzeczy, które poruszasz? Twoi krzysztof.mm rodzice pod względem religijnym Cię zaniedbywali, należy Ci krzysztof.mm współczuć...
2019-04-13 14:26:39
bronek91: GrzegorzK330 Zdaje się, iż masz na myśli MARKSISTÓW...
2019-04-13 14:39:52
bronek91: jasper Pomyśleć, iż sam Ci tego Tischnera podsunąłem. Bardzo się z tego cieszę. Tischner pisał, iż jest Prowda, Świynto Prowda i Gówno Prowda. Pech chce, iż większość rzeczy, które Ty jasper na tym portalu przedstawiasz, to Gówno Prowda. Nie chcę nikogo obrazić, ważne, żebyś Ty jasper przemyślał. Tischner nie przewidział (miał takie prawo) powstania czegoś takiego jak np. ZMOWA POWSZECHNA. jasper zgłoś się do Stowarzyszenia Nigdy Więcej, może tam Ci pomogą.
2019-04-13 15:58:00
jasper: bronek, nie pochlebiaj sobie, ze podrzuciles mi ks. Tischnera. Jego wypowiedzi - trafne odnosnie KK znam juz od szkoly sredniej i studiow a jego ksiazki zajmuja wazna pozycje w mojej biblioteczce. Teraz nabieraja coraz wiekszej mocy i znaczenia. Nie uda ci sie wmowic, ze szambo, ktore jest w instytucji KK pachnie rozami. Wydaje ci sie, ze jak poperfumujesz perfumami, to znow bedzie pachniec. Takie bajki idz opowiadac panom pod budka z piwami. Na pewno uwierza, a jak jeszcze dodasz 50+ to przysiegna na krzyz, ze to prawda. Wprawdzie bedzie to 3 prawda Tischnera czyli Gowno Prawda, to i tak cie ucieszy.
2019-04-13 16:42:40
666: Błąd techniczny, krzyże na tej paradzie odwrócone są o 180°
2019-04-13 17:54:28
GrzegorzK330: Bronek91, Marksistów i sekciarzy z pod znaku krzyża. Masz rację
2019-04-13 17:54:50
GrzegorzK330: Bronek91, Marksistów i sekciarzy z pod znaku krzyża. Masz rację
2019-04-13 18:32:17
bronek91: jasper, Gdzie zgubiłeś polskie znaki??? Posiadacz biblioteczki na coś takiego nie pozwoliłby sobie. Nigdy nie wiadomo kto na Tischnera miał lub ma haka. Już kiedyś pisałem Ci, iż Tischner na dzień dzisiejszy przez rzekomo "postępowych" jest uznawany jeszcze za prawomyślnego. Jaka będzie przyszłość, zobaczymy. Autorytet JPII jest obecnie bardzo mocno poważany, przez niektórych. A nabierają "coraz większej mocy i znaczenia", ponieważ Tischner przeszedł już do Pana i nie może bronić swych dzieł przed nadinterpretacjami lub odnoszeniami do kwestii, których nie brał pod uwagę. Jest zatem dla lewactwa (nie lewicy) bardzo wygodny. jasper, z uzasadnieniem podejrzewam, iż osoby, do których Ty jasper się odwołujesz, prędzej uwierzą Tobie, niż mnie. Lumpenproletariat to naturalny elektorat lewactwa (nie lewicy). Tymczasem podsuwam Ci jasper kolejną osobistość, Mieczysław Maliński... zgodzisz się z nim w pewnych sprawach.
2019-04-13 18:34:36
bronek91: 666 mylisz się, o 360°.
2019-04-13 18:38:10
bronek91: GrzegorzK330 jakiego krzyża? Jest wiele rodzajów, którego konkretnie? Masz problemy z określeniem? Natomiast marksiści i sekciarze to się gromadzą, tylko że w przykopie lub okolicach.
2019-04-13 18:43:42
GrzegorzK330: Głupie pytania zadajesz. Idź lepiej do kościółka tak Ci powiem.
2019-04-13 19:52:58
bronek91: GrzegorzK330 Ja Ci nie mówię, gdzie masz iść (stereotyp?). GrzegorzK330 twoje wypowiedzi zalatują nietolerancją... Czyżby objaw posiadania kołtuna z Twojej GrzegorzK330 strony?
2019-04-13 21:24:53
rainman: I jeszcze słowa uznania dla ks. Krzysztofa Gardyny, który prowadził rozważania.
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: