Optymalne rozwiązanie
Na razie budową zainteresowane są przedsiębiorstwa z Warszawy. Parking ma powstać w formule PPP- Partnerstwa Publiczno- Prywatnego. Gabriela Staszkiewicz, burmistrz Cieszyna podkreśliła, że ta inwestycja pomoże rozwiązać problemy parkingowe miasta. - Myślę, że to jest rozwiązanie optymalne. Trzeba pamiętać o tym, że w centrum Cieszyna więcej aut się nie zmieści – powiedziała.
Dodała, że miasto musi zapewnić osobom mieszkającym w centrum, przynajmniej po jednym miejscu parkingowym. Nie ma więc możliwości, by tworzyć jeszcze dodatkowe powierzchnie dla turystów.
Na parkingu przy ul. Liburnia ma być od 300 do 500 miejsc. Parking będzie zlokalizowany w miejscu przecięcia się głównych dróg obsługujących dzielnice Śródmieście i Liburnię. W toku rozmów z potencjalnym partnerem zostanie także uszczegółowiona kwestia rodzaju parkingu – zamkniętego lub otwartego. - Integralną częścią inwestycji będzie kładka, która poprowadzi do centrum – dodała burmistrz. Kładka powstanie od strony ul. Michejdy, od drugiej strony torów kolejowych.
Firma, która przejdzie dialog konkurencyjny, miałaby zarządzać parkingiem przez 30 lat.
Gabriela Staszkiewicz przyznała, że w przyszłości miasto zamierza podnieść ceny parkingów, tak aby zostawianie auta blisko Rynku było nieopłacalne. - Przykładowo godzina w centrum będzie kosztować 10 zł, a na nowym parkingu 3 zł – wyjaśniła burmistrz.
W ostatnich miesiącach przeprowadzono badania gruntu przy ul. Liburnia, na działkach należących do Miejskiego Zarządu Dróg, gdzie ma powstać nowy obiekt.
Jeden z wniosków dotyczy gruntów mineralnych występujących w badanym podłożu. Pod wpływem zwiększonego zawilgocenia ulegają uplastycznieniu dlatego w czasie prowadzenia prac ziemnych nie wolno dopuścić do zawilgocenia lub przemarzania gruntów wykopu fundamentowego.
(ach)
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.