Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Obchody 100. rocznicy Bitwy pod Skoczowem

Dziś (28.01) rozpoczęto upamiętnianie wydarzeń, które rozpoczęły się 100 lat temu na ulicach Skoczowa. Odsłonięto tablice pamiątkowe przy parafii ewangelickiej Św. Trójcy oraz przy Szkole Podstawowej nr 1, gdzie można było obejrzeć także artystyczny występ tamtejszej młodzieży. Zaprezentowano także mural na Małym Rynku, a także uczczono pamięć poległych żołnierzy na cmentarzu przy ul. Cieszyńskiej. Fot. K.Rojowski
źródło: ox.pl
dodał: Krzysztof Rojowski

Komentarze

45
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2019-01-28 16:30:56
bronek91: Godne uwagi i szacunku wydarzenie. Cieszy mnie, iż mieszkańcy pamiętają o takich ważnych dla regionu rocznicach oraz szacunkiem otaczają poległych. Życzę sobie i innym oglądać większą ilość właśnie takich inicjatyw, a nie czarnych marszów, procesji, prowokacji polegających na obchodzeniu urodzin w lesie, jakie to fundują nam niektóre środowiska skupione wokół pewnej linii poglądowej. Szkoda tylko, iż tego typu jaczejki funkcjonują w regionie, a nawet mają wpływ w poniektórych samorządach. Sprawia mi również radość, iż swoją wypowiedź zamieściłem przed potencjalną interwencją lokalnych manipulatorów, prowokatorów, rewizjonistów lokalnej historii i falsyfikatorów przeszłości, którzy są aktywni na tym portalu, a w życiu realnym wywierają szkodliwy wpływ na młody narybek.
2019-01-28 18:20:21
gocha72: bronek91 jak miło się czyta Twoje komentarze:) Dobrze, że są jeszcze takie osoby, które pamiętają o historii i nie chcą powrotu tych smutnych wydarzeń. Cieszyniacy również wzięli udział w Stonawie tutaj szczegóły: http://zwrot.cz/2019/01/w-stonawie-uczczono-pamiec-ofiar-konfliktu-zbrojnego-w-1919-roku/?fbclid=IwAR37HgwDhIpyxG1jurJDJ-nghOZ3lSB4Vl5Uq2s9APVNHXLKauriHL32Nyg Pozdrawiam serdecznie:)
2019-01-28 19:36:15
krzysztof.mm: żeby choć jakiś czy-ścibut?... nic z centrali?
2019-01-28 20:14:28
bronek91: gocha72, Dziękuję za wyrazy uznania oraz podesłanie linka. Również Pozdrawiam!
2019-01-28 20:25:46
bronek91: W jaki sposób Ty krzysztof.mm upamiętniłeś Bohaterów Walk o Polskość Śląska? Przykładowo, odwiedziłeś mogiłę? Zapaliłeś znicz? Chwilę się nad swoim postępowaniem zastanowiłeś? Jak widać, krzysztof.mm w swej działalności skupia się na jątrzeniu, budzeniu w jednym społeczeństwie narracji tak zwanych dwóch plemion oraz kreacji negatywnie pojmowanych emocji. Czy podzielone w 1919 roku społeczeństwo byłoby gotowe opowiedzieć się za budową wspólnego państwa?
2019-01-28 20:32:42
bronek91: krzysztof.mm masz rzut kamieniem, OX pokazał Ci, gdzie się znajduje i jak wygląda miejsce wiecznego spoczynku Bohaterów Walk o Polskość Śląska. Kiedyś już relacjonowałeś wrażenia ze swojej wizyty na tej nekropolii, → nie wnikam w jakim celu, kogo chciałeś skłócić. Zatem cóż stoi na przeszkodzie, abyś Ty krzysztof.mm również uczestniczył? Zatem nie wypatruj mitycznego ministra Bartłomieja M, ale skup się na swojej obecności, albo MASKOTKI PO.WIATOWYCH WŁODARZY.
2019-01-28 20:36:20
jasper: Pozwole sobie zacytowac wypowiedz, z ktora zgadzam sie „ Europa Zachodnia już dawno zrozumiała, że tzw. wartości chrześcijańskie na pewno nie wystarczają aby właściwie wychować współczesnego człowieka. Te idee są przebrzmiałe, niepełne i coraz częściej nie potrafiące dostosować się do potrzeb współczesnego świata. To po prostu już nie działa. Mistyka chrześcijańska w swoim założeniu była piękna, ale powstała na jej kanwie religia już nie.
2019-01-28 20:37:42
jasper: „ Religijne doktryny dalej tworzą tylko uprzedzenia i ukrytą nienawiść do innych. Może ona nie jest dzisiaj aż tak widoczna jak w minionych epokach, ale dalej silnie odczuwalna. Między innymi nacjonaliści, w tym szczególnie z Polski, odwołują się ciągle do takich prehistorycznych wartości. „
2019-01-28 20:39:22
jasper: „Tymczasem w Auschwitz doszło do największej katastrofy naszej cywilizacji. W tym miejscu zagazowano nasz humanizm. Prawie w 95 procentach ofiarami tego obozu śmierci byli Europejczycy, w tym głównie Polacy żydowskiego wyznania. I akurat dzisiaj nasza szowinistyczna skrajna prawica popierana w przez PiS, znowu daje o sobie znać. Dla swoich urojonych haseł wybrali sobie czas i miejsce. Znowu tylko skandal i hańba. „
2019-01-28 21:04:50
bronek91: jasper a skąd cytat? Gdybyś cokolwiek jasper wiedział o chrześcijaństwie, znałbyś takie pojęcia jak np. inkulturacja. Nikt Cię jasper w tym kręgu kulturowym nie trzyma, zawsze możesz sobie zmienić na inny, być może w swej opinii na lepszy. jasper, zanim zaczniesz szukać "winnych" może najpierw przedstawisz, co rozumiesz przez pojęcie nacjonalizm? Wskaż, co konkretnego ci ludzie czynili i zastanowimy się nad oceną moralną. Odwołujesz się do Auschwitz, może przypomnisz, kto był inicjatorem? Od kiedy i w oparciu o co?
2019-01-28 21:24:16
jasper: Nie bedzie w tym panstwie dobrze dopoki przy sterach rzadow beda pseudokatolicy gledzacy w kolko o katolickich wartosciach i wypaczajacych je w codziennym zyciu. Przestan lukrowac bronek jak w takich przelukrowanych basniach jak "Czas Honoru". Jako narod Polacy sa dziecinnie infantylni i bezrefleksyjni. Do tego zieja katolicka nienawiscia do wszystkiego co inne. Nie wrozy to nic dobrego na przyszlosc.
2019-01-28 21:29:29
jasper: I jeszcze jedno -nie kazdy Niemiec byl nazista i nie kazdy nazista byl Niemcem. Niestety ciemny lud nie pamieta, ze pogromy Zydow w II RP robiono jeszcze zanim Hitler doszedl do wladzy. No ale to nie jest wygodna teza wedlug obecnej, jedynej slusznej partii.
2019-01-28 21:55:50
bronek91: jasper wyznanie jest sprawą prywatną i indywidualną, czyżbyś zapomniał? Zatem po co te wycieczki? W jakim to czynisz celu i jakie przyświecają Ci jasper intencje? Zdajesz sobie sprawę, iż kreujesz fałszywą rzeczywistość i względem danej/danych wspólnot wyznaniowych krzewisz nienawiść, przynajmniej tak to można odebrać?
2019-01-28 22:02:58
bronek91: jasper Kim byli twórcy nazizmu? Jakie znasz oddziały SS i kto w nich służył? Skoro ruszyłeś ten wątek. Natomiast jeżeli Ty jasper powołujesz się na pogromy ludności Żydowskiej na terenach II RP przed 1933 r. (dojście Hitlera do władzy), których nie przedstawiłeś, to może podasz jakieś przykłady? Przyjrzymy się sprawie.
2019-01-28 22:50:00
jasper: Co powiesz bronek o obecnej rzeczywistosci czyli o nacjonalistach i panu Rybaku w Oswiecimiu. Policja potrafi legitymowac przez 3 godziny ludzi, ktorzy trzymali w rekach biala roze. Potrafi o 6.00 rano wpasc do domu czlowieka, ktory zalozyl koszulke "Konstytucja" na pomnik. Maja artykul 257 KK i nic nie moga zrobic ? Gdzie glos kosciola w tak wrazliwym temacie.
2019-01-28 23:01:08
jasper: To jest falszywa rzeczywistosc ? . Zenada bronek i wstyd dla tych, ktorzy biora w tym udzial, albo milczac daja przyzwolenie. Nie mam zamiaru pisac elaboratow. Kto chce sie wiecej dowiedziec to ma ksiazki albo internet do dyspozycji. Ksiazki mozna sciagnac jako pdf . Ty jestes zatrudniony na ox jako piewca tej jedynej prawdy, prawdy wedlug PiS-u. Masz tu paru klakierow na ox, podyskutuj sobie z nimi.
2019-01-28 23:15:02
bronek91: jasper powtarzam! może najpierw przedstawisz, co rozumiesz przez pojęcie nacjonalizm? Wskaż, co konkretnego ci ludzie czynili i zastanowimy się nad oceną moralną. Odwołujesz się do Auschwitz, może przypomnisz, kto był inicjatorem? Od kiedy i w oparciu o co? Zatem podaj tytuły tych książek, zarzuć link, zapoznamy się.
2019-01-28 23:20:21
bronek91: Jasper napisałeś cytat→ „gdzie glos kosciola w tak wrazliwym temacie.”. Zatem zastanów się, czy jesteś za rozdziałem związków wyznaniowych i ich działalności od państwa, czy wprost przeciwnie.
2019-01-29 06:42:02
krzysztof.mm: te upartyjnione od stóp do głów capstrzyki z byle okazji, wypisz wymaluj na modłę PRL-owską i według gomułkowskich wzorów organizowane imprezki pod hasłami "patriotyzmu", okolicznościowe lansowiska z obowiązkową setką zdjęć do usłużnych mediów... tak się dziś miernoty wożą na grzbietach weteranów
2019-01-29 09:17:24
jasper: bronek, a jaki dzisiaj pezekaz dnia Pazernych i Skorumpowanych ?
2019-01-29 09:18:22
jasper: przekaz - mialo byc.
2019-01-29 09:49:39
tom lem: jasper- Q: ... innowacyjność - https://www.facebook.com/OpozycjazPacanowa/photos/a.1339294822863150/1922499274542699/?type=3&theater
2019-01-29 10:17:14
krzysztof.mm: łatwo było przy okazji wojny z Macierewiczem odstrzelić dawno temu wywalonego z partii Misiewicza i jeszcze się tym chwalić - teraz Kaczyński nagrany, treści bulwersujące, no to czekamy na realizację hasła "wszyscy są równi wobec prawa" - już chyba tylko największe głąby mogą nie widzieć, a największe szuje udawać, że nie widzą co jest w Polsce grane od przeszło 3 lat
2019-01-29 10:53:23
tom lem: w naszym kraju nie jest dobrze. Począwszy od zbrodniczego pozbawienia prenumeraty przez agencje rządowe Gazety Wyborczej, poprzez niedopuszczenia do udziału w programie na TVP info charyzmatycznego Jarosława Marciniak, jako reprezentanta KOD, w zastępstwie Mateusz Kijowskiego, a skończywszy na wykluczeniu posła Szczerby z obrad Sejmu za wyrażenie uczuć do Marszałka tej samej płci. To tylko wybrane niektóre czyny Kaczyńskiego I jego siepaczy.
2019-01-29 11:03:01
jasper: „ Wyzszosc Leninowskiego Kolektywu Partyjnego nad kolektywem burzuazyjnym stojscym na sluzbie wstecznictwa i reakcji przeciw wladzy robotniczo-chlopskiej". To pisal demokrata, piewca polskosci- szary posel jego eminencja prezes. Taki "prawy i sprawiedliwy", co to na pozor do trzech nie umie zliczyc :) . A tutaj, prosze: faktyczny przywodca panstwa, szef partii rzadzacej, jest oligarcha, bardzo aktywnym w biznesie, wykorzystujacym pozycje polityczna, majacy wplyw na banki, sady do prowadzenia swoich interesow. Brawo wyborcy PiS, partii najbardziej skorumpowanej w Polsce.
2019-01-29 11:03:34
tom lem: Nie lepiej jest w gospodarce. Morawiecki z Kowalczykiem tak zastraszyli polskich przedsiębiorców, że ci biedni ze strachu nie mogą spać po nocach i wykręcili zawstydzający drugi w wysokości wzrost gospodarczy w Europie, zatrudnili milion Ukraińców a bezrobocie doprowadzili do najniższego o poziomu w historii III RP. Wszystko to ze strachu przed reżimem Szydło. I polski rząd zamiast nad tym ubolewać – bezwstydnie chwali się tymi wynikami nienawiści, wszędzie je eksponuje, za nic mając uczucia innych narodów Europy! Wstyd i żenada!
2019-01-29 11:06:00
tom lem: I jeszcze ten Marczuk – polecam .... przyjrzeć się ptaszkowi – odebrał dotacje państwowe do teatru aktorki Jandy, który latami świetnie radził sobie rynkowo, i przeznaczył je na zbrodniczy program 500+, który zlikwidował w 90% ubóstwo wśród dzieci. Te brudne, zabrane kulturze pieniądze, są znakiem hańby rządzących i obrazem męczeństwa aktorki Jandy.
2019-01-29 11:09:01
tom lem: Nie każcie tych biednych ludzi zsyłką do mojego strasznego kraju! Ale jeśli – to może im jednak jakieś cross-cultural szkolenie zrobić, bo naród u nas ciemny i dziki i za obmacywanie kobiet w tramwaju to można w ryj dostać i to od całkiem trzeźwego. Wiem, że w to ciężko uwierzyć.
2019-01-29 11:13:09
tom lem: Zapraszam Panów do mojej umęczonej przez kaczystowski reżim Ojczyzny, żeby osobiście Panowie się przekonali, że wysyłają ludzi do piekła.
2019-01-29 11:46:07
jasper: Zgadzam sie z wypowiedzia tego pana „ Właściwie to o co ten szum? Przecież Państwo, to prywatny folwark Prezesa, troszkę jeszcze ograniczony przez jakąś durną Konstytucją, którą niektórzy biorą na poważnie. Chcemy milionowych premii? To bierzemy; nam się należą! Chcemy miliardy na budowę bezsensownej elektrowni (co sami Wam przyznamy)? To weźmiemy (z JSW, albo innej spółki; najwyżej zmieni się prezesa). Chcemy kupić helikoptery bez przetargu i offsetu? To kupimy. A co - stać nas! Robole zapłacą. I jeszcze durnie na nas zagłosują. Najwyżej rzucimy im jakieś ochłapy na osłodę (za które dodatkowo zapłacą oni sami i ich potomkowie). A co - stać nas. Nikt nie będzie dyktował capo di tutti capi co mu wolno! Musimy tylko "wygrać" wybory, ale to nie problem: jeszcze trochę i SN będzie nasz. Dał nam przykład Wujaszek Stalin, jak się wygrywa wybory. Ale to i tak ostateczność; kur...wizja oczadzi większość - każde kłamstwo powtarzane do znudzenia staje się prawdą. Naszą Prawdą! Jedyną Prawdą! Zapamiętać chamy..., tzn. wyborcy.„.
2019-01-29 14:18:57
jasper: Jak tak dalej pojdzie, to do wyborow wszyscy z PiS sami sie pozamykaja.
2019-01-29 14:30:01
tom lem: "..skoro dzisiaj zamykają swoich, to pewnie jutro z rana przyjdą po nas.."
2019-01-29 16:33:35
bronek91: Jasper a co poruszony z Twojej strony wątek ma wspólnego z obchodami 100 Rocznicy Bitwy pod Skoczowem? Zdajesz sobie sprawę, iż tam zginęli ludzie? Oddałeś ich pamięci jakikolwiek hołd. Poza tym nie chcę przypominać, ale masz problemy z odpowiedzią na pytania jasper powtarzam! może najpierw przedstawisz, co rozumiesz przez pojęcie nacjonalizm? Wskaż, co konkretnego ci ludzie czynili i zastanowimy się nad oceną moralną. Odwołujesz się do Auschwitz, może przypomnisz, kto był inicjatorem? Od kiedy i w oparciu o co? Zatem podaj tytuły tych książek, zarzuć link, zapoznamy się. Jasper napisałeś cytat→ „gdzie glos kosciola w tak wrazliwym temacie.”. Zatem zastanów się, czy jesteś za rozdziałem związków wyznaniowych i ich działalności od państwa, czy wprost przeciwnie. Może najpierw wypowiesz się w poruszonych już tematach, o ile masz stosowne umiejętności? W jaki sposób upamiętniłeś jasper Obrońców Śląska?
2019-01-29 16:40:48
bronek91: krzysztof.mm jak można zauważyć, w wątku dotyczącym pamięci obrońców POLSKOŚCI ŚLĄSKA, w artykule dotyczącym obchodów sukcesu Polskiego Czynu Zbrojnego, krzysztof.mm za pomocą swoich wypowiedzi urządza swoisty danse macabre. Jak widać, krzysztof.mm okolicznych mieszkańców stara się jedynie ugruntować w przeświadczeniu, iż nie jest osobą godną zaufania, zwłaszcza w życiu publicznym. Jak można zauważyć, krzysztof.mm zdradza symptomy amnezji wydarzeń sprzed najbliższym 3 lat. Co krzysztof.mm nazywasz wożeniem się na grzbietach weteranów? Co to jest patriotyzm? Zastanawiam się, czy stosujesz pojęcia, które w ogóle rozumiesz. Szkoda narybku…
2019-01-29 17:33:10
krzysztof.mm: no i proszę, wyszło szydło z nowogrodzkiej - czarno na białym okazało się, że napoleon z Żoliborza to pospolity oszust, cwaniak, co własną rodzinę potrafi wykolegować gdy idzie o wielkie pieniądze - o tak, on jest pierwszym z tych, co na grobach i grzbietach poległych lubią się wozić jeśli cokolwiek można na tym ugrać, co o patriotyzmie głośno gardłując fundamenty niepodległego państwa podkopuje dla władzy i własnych korzyści - i cóż się dziwić, że klaszczą mu wśród plebsu i naśladują podobne, obrzydliwe miernoty
2019-01-29 17:35:44
krzysztof.mm: kredyt dla pana Jarka? - proszę bardzo, na telefon do prezesa najwyraźniej dla takich celów za nasze ciężkie miliardy upaństwowionego banku, wysokość nie ma znaczenia...
2019-01-29 17:36:42
krzysztof.mm: "warunki zabudowy" się nie należą? - wygramy wybory to sobie wystawimy dokumenty jakie będziemy chcieli, mówi pan Jarek
2019-01-29 17:40:20
krzysztof.mm: tylko tek k...s piosenkarz czy śpiewak, co wywąchał te nasze machloje, spółki na Cyprze i cuda wianki i rozdmuchał - no więc, panie szwagier, spadaj pan, pieniędzy za robotę nie dostaniesz, możesz się bujać po sądach do uśmiechniętej śmierci i nie zawracaj mi doopy, bo na mszę do Krakowa jadę
2019-01-29 17:40:34
bronek91: Jaki z tego wszystkiego wniosek, na temat władającego Polską od 2005 roku POPiSowego duopolu?
2019-01-29 17:42:21
krzysztof.mm: no i tak sobie myślę - racja, na ch^^j by mi było konto gdybym miał bank?
2019-01-29 17:51:56
bronek91: Dla wszystkich entuzjastów spodziewanych "nowości", ze specjalną dedykacją książka "Niebezpieczne Związki" Donalda Tuska. Tak dla osłody emocji i przed zbliżającymi się wyborami, także tymi wieńczącymi→ prezydenckimi, kiedy nasza Dziewica Orleańska na swym NIENAGANNIE białym rumaku będzie próbować szturmować żyrandol... Oj, czego wówczas możemy się spodziewać….
2019-01-29 19:11:45
jasper: Rachunek z restauracji za pare stow jest dla suwerena zrozumialy. Miliard z hakiem kredytu z panstwowego banku na partyjny geszeft to juz abstrakcja dla ciemnego luda. A szary posel z mownicy - „ do polityki nie idzie sie dla pieniedzy“. Oj obluda i klamstwo panie posle.
2019-01-29 20:16:09
bronek91: Tylko poczekać jakie frykasy przywiozą nasi przedstawiciele z Brukseli. Warszawa przy EUROPEJSKIM STANDARDZIE to co najwyżej prowincja.
2019-01-29 20:19:10
krzysztof.mm: pisiackiej klace, co jej najwyraźniej kopara opadła, radzę wkuwać na pamięć przekaz dnia z nowogrodzkiej zamiast popychać głodne pierdoły
2019-01-29 20:38:55
bronek91: Wyborcza ma swą siedzibę przy Czerskiej, komuś się chyba antenki pomyliły...
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: